Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt mineralfoundation (BareMinerals) i ett år, siden jeg hadde mye uren hud. Det hender fortsatt at jeg får kviser, men utbruddene er ikke like hyppige.

I tillegg føler jeg mineralfoundation ikke legger seg godt på huden min lengre (Er ofte slik at jeg må bytte produkter siden det plutselig ikke funker lengre, er det normalt? Både foundation, concealer, mascara)

Spørsmålet mitt er hvordan vil huden min reagere på dette? Tenkte da altså å gå over til noen billigprodukter som fåes kjøpt på H&M, Cubus og lignende. Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest "gjest"
Skrevet

Glem billig foundations.

AnonymBruker
Skrevet

Glem billig foundations.

Har du et merke å anbefale?

Skrevet

Har du et merke å anbefale?

Må bli et fra bodyshop isåfall.. Billige merker fra h&m ødelegger huden, true story!!

Skrevet

^Det handler ikke om pris, det handler om hva som er i det. Du sier BodyShop er bra, jeg sier det er drit. Som acne prone kan jeg ikke bruke produkter fra BS uten at huden min klikker i vinkel. Veldig individuelt, altså.

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tips til gode merker da? :)

Skrevet

Dream Matte Mousse fra Maybelline er visst en av de bedre fra billigmerkene. Men jeg sliter selv med å finne en god foundation. En evig jakt.

Du må nesten bare prøve deg frem!

Skrevet

Jeg har nettopp gått over til flytende foundation etter å ha eksperimentert med mineralsminke i årevis. Uansett hvor mye primer jeg brukte under, forsvant sminken før arbeidsdagen var omme.

Bruker nå Maybelline 24H super stay, og jeg må virkelig si jeg er fornøyd. Den holder seg der den skal, i timevis.

Skrevet

^Det handler ikke om pris, det handler om hva som er i det. Du sier BodyShop er bra, jeg sier det er drit. Som acne prone kan jeg ikke bruke produkter fra BS uten at huden min klikker i vinkel. Veldig individuelt, altså.

Jeg vil uansett råde TS til å prøve foundation fra bodyshop først, for min erfaring er at det er "vanskeligere" å reagere på disse foundationene enn de fra Maybelline og Nivea.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo litt an på hvilken hudtype og hvilke behov du har.

Jeg bruker stort sett litt dyrere foundations (favoritten er fra Kanebo), men den aller beste billigere foundationen jeg har prøvd er Vichy Dermablend Foundation, definitivt. Jeg kjøpte den på et apotek i utlandet (for cirka 50 kroner). Det er jo en del norske apotek som fører Vichy vet jeg, men vet ikke om noen fører sminkeserien deres. Du får sikkert tak i den på ebay eller et annet sted på nettet til en god pris uansett. Denne foundationen bruker jeg på dager der jeg føler at jeg trenger ekstra dekkevne og holdbarhet, f.eks hvis jeg skal ut. Bruker den også som en concealer i blant. Den er dekker det meste, men ser veldig naturlig ut likevel! Holder lenge på, og føles god og lett på huden. Hvis du får tak i denne anbefaler jeg den absolutt :-)

Skrevet

Eg har nett skifta til makeupmekka sin. Er så langt svært nøgd.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Alle kan reagere på ALT, uansett hvor rent merket er. Jeg er acne prone som søren, og takler fint f.eks mineral hygienics, men så kan derimot en person som IKKE er acne prone faktisk reagere på det. Derfor er det så vanskelig å anbefale sminke som ligger så tett innpå huden.

Så TS, det er bare å prøve seg frem =) Huden vår er så forskjellig at det er vanskelig å anbefale noe, men du burde snuse litt på merker som befinner seg hakket over h&m og Cubus for å si det slik. Om du vil teste en dyrere foundation bør du få med deg en prøve som du kan klatte på hjemme på ren og fin hud, også går du med den i noen timer og sjekker huden jevnlig. Om du får nok prøve til å gå med den i noen dager kan du både sjekke om fargen er rett (eller om den oksiderer) og om du får urenheter.

Om sminken legger seg dårlig kan du kjøpe deg en god hudkrem, kanskje en primer, og eksfoliere huden jevnlig, det hjelper =)

Skrevet (endret)

Alle kan reagere på ALT, uansett hvor rent merket er. Jeg er acne prone som søren, og takler fint f.eks mineral hygienics, men så kan derimot en person som IKKE er acne prone faktisk reagere på det. Derfor er det så vanskelig å anbefale sminke som ligger så tett innpå huden.

Så TS, det er bare å prøve seg frem =) Huden vår er så forskjellig at det er vanskelig å anbefale noe, men du burde snuse litt på merker som befinner seg hakket over h&m og Cubus for å si det slik. Om du vil teste en dyrere foundation bør du få med deg en prøve som du kan klatte på hjemme på ren og fin hud, også går du med den i noen timer og sjekker huden jevnlig. Om du får nok prøve til å gå med den i noen dager kan du både sjekke om fargen er rett (eller om den oksiderer) og om du får urenheter.

Om sminken legger seg dårlig kan du kjøpe deg en god hudkrem, kanskje en primer, og eksfoliere huden jevnlig, det hjelper =)

Dumt spm muligens, men hvordan ser man at foundationen oksiderer? Og når gjør den det?

Endret av Lotta1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...