AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #1 Skrevet 3. mai 2012 Hva er det med kvinner på 40 pluss, som tviholder på helbleket hår? Helst itt langt. Knusktørt og flisete. om det ikke er helbleket å er det såpass mye striper at det ser slik ut. De var sikkert lyse i ungdommen på 80 tallet,men årene går. De sser kansje ikke selv at de ser helt dradd ut,bleke og gufsete. Huden har forandret seg. Håret er ikke det verste,men så kliner de på seg øyenskygge. Helst blå. Fra øyelokket og helt opp til øyenbrynene. Slik det var på 80 tllet. De ser billige ut... 7
Majott Skrevet 3. mai 2012 #2 Skrevet 3. mai 2012 (endret) Herremin, hvilke kvinner er det du har møtt? Føler meg litt truffet med det der om bleket hår...men jeg er helt lys i håret, så alt annet blir en veldig synlig ettervekst. Jeg har hår etter hva som er naturlig for meg. Utfra hva etterveksten sier. Jeg har ikke slitt eller tørt hår, ettersom jeg er jevnlig hos frisør. Jeg kan ikke ha kort hår. Eller jeg kan jo, men det medfører mye jobb, ettersom jeg har har så mye krøller. Så håret mitt rekker litt nedenfor skuldrene. Det blir ikke så mye jobb hver morgen da, så det kommer jeg til å ha til jeg blir skikkelig gammel. Så kan jeg sette opp i topp på sykehjemmet Jeg kliner også på meg øyenskygge. Ikke blå, for ingen har vel gjort det siden 70-80-tallet? Men i gråbrune toner. Og lys beige. Sminker meg pent, men ikke hardt. Får stadig komplimenter for utseendet mitt, både fra de på min alder, og yngre. Heldigvis. Skrekkbildet her er 50/20. Altså at du ser ut som du er 20 bakfra, men 50 forfra. Sånn vil ikke jeg være. Jeg vil være på min alder, men se bra ut i forhold til det. På alle måter. Jeg vil altså ikke klippe meg kort eller la være å farge etterveksten fordi ei jente her inne mener at "sånn" skal damer over 40 se ut. Huden min har jeg vært heldig med. Jeg har alltid hatt litt fet hud, og det var jo ikke bra i ungdommen. Men nå er det fint, for jeg har minimalt med rynker. Endret 3. mai 2012 av Majott 1
Gjest juvelia Skrevet 3. mai 2012 #3 Skrevet 3. mai 2012 Hva med å heller komme med tips enn å bare være negativ? Jeg synes ikke det gjør noe at damer på 40+ har litt lengde på håret å at de har en litt undommelig stil..mange som kler og sminker seg kjemebra! Se bare på dorthe skappel..vakker! 2
Edvarda Skrevet 3. mai 2012 #4 Skrevet 3. mai 2012 Hva er det med kvinner på 40 pluss, som tviholder på helbleket hår? Helst itt langt. Knusktørt og flisete. om det ikke er helbleket å er det såpass mye striper at det ser slik ut. De var sikkert lyse i ungdommen på 80 tallet,men årene går. De sser kansje ikke selv at de ser helt dradd ut,bleke og gufsete. Huden har forandret seg. Håret er ikke det verste,men så kliner de på seg øyenskygge. Helst blå. Fra øyelokket og helt opp til øyenbrynene. Slik det var på 80 tllet. De ser billige ut... Hehe, du vil ha oss til å tro at du møter mange sånne? Ikke med mindre du er eier av en tidsmaskin, tror jeg
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #5 Skrevet 3. mai 2012 Hehe, du vil ha oss til å tro at du møter mange sånne? Ikke med mindre du er eier av en tidsmaskin, tror jeg Jeg er ikke TS men, har du seriøst aldri møtt noen sånne? Her jeg bor er det også et par av de i 70 årene- det er enda værre!
Djungelvrål Skrevet 3. mai 2012 #6 Skrevet 3. mai 2012 Ser svært få 40 åringer som de du beskriver. De er heller i flertall blandt 20 år gamle jenter. Gråblondt hår, edderkopp vipper og orange hud er jo en slager her. 40 år gamle kvinner har ofte funnet stilen sin, vet hva de liker og kler seg ikke i siste skrik selv om de ikke kler det som mange 20 åringer gjør. 40 år gamle kvinner har baller nok til å drite i hva andre måtte mene og har fantasi til å finne sin egen unike stil. 9
Gjest Skrevet 3. mai 2012 #7 Skrevet 3. mai 2012 Jeg tror rett og slett mange av oss blir litt i villrede over hva som passer oss når vi blir eldre og utseende forandres,og da er det trygt og godt å holde fast ved den enn kjenne kanskje? (Nei,jeg har hverken blondt eller langt hår selv :gjeiper: ) 1
Sweet77 Skrevet 3. mai 2012 #8 Skrevet 3. mai 2012 Så når vi runder 40 skal vi klippe oss korte, slutte å sminke oss, helst begynne med hornbriller og kle oss kjedelig? Eller rett og slett bli androgyne? Slutte livet, liksom? Heeerlig framtid... Nå er vel ikke 20-åringer i målgruppen for det miljøet 40-åringer oppsøker, så slik sett slipper de også å bry seg om hva de mener. Men du må jo gjerne bli en kjedelig, grå mus når du runder 40, TS. Ingen kommer til å protestere en gang, du blir rett og slett så stereotyp og intetsigende at ingen legger merke til deg likevel 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #9 Skrevet 3. mai 2012 Tror virkelig dagens unge at når de selv blir gamle, så kommer de på mystisk vis til å gå kledd slik de gamle gjør i dag? Newsflash; det tøyet de gamle går med i dag, hårfrisyrene, stilen, det var MOTEN når de selv var unge... Sremmende, men sant. La folk få gjøre hva de vil! Kanskje de ikke akkurat gjør seg selv noen tjenester ift til utseendet, men det er det da sannelig mange unge som ikke gjør heller!
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #10 Skrevet 3. mai 2012 Så når vi runder 40 skal vi klippe oss korte, slutte å sminke oss, helst begynne med hornbriller og kle oss kjedelig? Eller rett og slett bli androgyne? Slutte livet, liksom? Heeerlig framtid... Nå er vel ikke 20-åringer i målgruppen for det miljøet 40-åringer oppsøker, så slik sett slipper de også å bry seg om hva de mener. Men du må jo gjerne bli en kjedelig, grå mus når du runder 40, TS. Ingen kommer til å protestere en gang, du blir rett og slett så stereotyp og intetsigende at ingen legger merke til deg likevel Det finnes en mellomting 1
Djungelvrål Skrevet 3. mai 2012 #11 Skrevet 3. mai 2012 Jeg bruker ettersittende kjoler og miniskjørt, nærmer meg 40. Kommer skjørtepolitiet og tar meg da?
Aldrisur Skrevet 3. mai 2012 #12 Skrevet 3. mai 2012 Jeg er ikke TS men, har du seriøst aldri møtt noen sånne? Her jeg bor er det også et par av de i 70 årene- det er enda værre! He he, 70-åringer med blå øyenskygge fra "øyelokket og helt opp til øyebrynet" - er bare helt heeerlige! Ære være dem for at de i hvert fall forsøker å pynte seg på sine gamle dager. 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #13 Skrevet 3. mai 2012 He he, 70-åringer med blå øyenskygge fra "øyelokket og helt opp til øyebrynet" - er bare helt heeerlige! Ære være dem for at de i hvert fall forsøker å pynte seg på sine gamle dager. Det værste eksemplet var en 70åring med parykk, og da mener jeg en parykk som så ut som håret på en GODT brukt barbie. Flokete plastikkhår er snasent
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #14 Skrevet 3. mai 2012 Vet du at disse er i 40-årene, da? Jeg er 30, og ser ut som jeg er 18(på den naturlige måten. Jeg hverken sminker meg eller farger/bleker håret), og en tante av meg er 50, men ser ut som hun er 40. Kanskje det er damer i 50-60 åra du ser?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #15 Skrevet 3. mai 2012 Jeg bruker ettersittende kjoler og miniskjørt, nærmer meg 40. Kommer skjørtepolitiet og tar meg da? DU er sikkert en av disse deilige, pene 30-40-åringene som holder seg godt. Er det dine ben på bildet?
Okapi Skrevet 3. mai 2012 #16 Skrevet 3. mai 2012 Slettet. Personangrep og copyright. Anne Victoria, Journalist i Kvinneguiden/Klikk.no
Gjest BabyBlue Skrevet 3. mai 2012 #17 Skrevet 3. mai 2012 Ser flere 20 åringer enn 40 åringer som kler og sminker seg jævlig
Aldrisur Skrevet 3. mai 2012 #18 Skrevet 3. mai 2012 Det værste eksemplet var en 70åring med parykk, og da mener jeg en parykk som så ut som håret på en GODT brukt barbie. Flokete plastikkhår er snasent Mja, skallet og med lav pensjon hadde hun vel ikke råd til noe annet enn en plastparykk? Men, du vet de eldre blir også ofte svaksynte, så hun så nok ikke selv at det hadde vært mer kledelig med ei strikka lue enn en flokete plastparykk. 1
Gjest "gjest" Skrevet 3. mai 2012 #19 Skrevet 3. mai 2012 Slettet. Gjengivelse av slettet innlegg. Anne Victoria, journalist i Kvinneguiden/Klikk.no 3
Gjest Odd Molly Skrevet 3. mai 2012 #20 Skrevet 3. mai 2012 Støtter ts litt her - ser av og til disse voksne damene med langt nedbleket hår og altfor korte skjørt og korte topper. Og de er kledt slik uansett hvordan kroppen deres ser ut. Som voksen dame skal man dempe sminken betraktelig. Da bør man satse på lite og tenke kvalitet. Samt på å holde seg i god fysisk form. Tror det gir et bedre resultat. Meeen så har man disse unge jentene fra 13-18 år - som ser omtrent like ille ut, i en litt yngre utgave. Men i utgangspunktet bør vel folk få lov til å være som de selv ønsker.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå