Gå til innhold

bursdag!!!HJELP!!!!!!!!!!!

Gjest gotthard

Anbefalte innlegg

Gjest gotthard

jentungen blir 8 år nå , jeg har skaffet et lokale hvor hun skal ha festen.

kommer vel ca 15 jenter ,,,, men hva skal jeg gjøre?

enkelte sier at vi voksne ødelegger bursdagene til barna med påtvungne leker , at barna helst vil kose seg og ha deg gøy på sin måte uten at vi bryr oss.

andre mener det er dumt da barna ofte blir delt i grupper og noen blir alltid uten en gruppe.

hu ønsker karneval , ok , skal vel klare det , pølser og kake skal jeg vel klare også tenker jeg men skal jeg ha musikk? det er ikke så mye danse plass der akkurat.

skal jeg ha leker? de er jo 8 år nå da , er kansje lit store da.

i fjor lånte jeg et diskotek av en kammerat , ba 35 unger og festen var så vellykket at de prater om den enda , klarer ikke og slå det nå men vil jo gjerne at ungen skal føle at bursdagen var spesiell da....

veldi takknemlig om noen har tips eller råd her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pølser, kake, brus og "hits for kids". Jeg mener grunnlaget er lagt der. Skulle det vise seg at det blir stille med tilløp til kjedsomhet, så smeller du igang med stolleken.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste bursdagen datteren min har hatt (i følge kompisene) var den der de "slapp å spise pølser eller pizza" og fikk spise bare godteri.

Du skulle sett trynene på dem da jeg sa at de kunne spise alt de orket av potetgull og smågodt uten å måtte få pølser først!

Det som virkelig var suksess var at jeg hadde kjøpt inn hundre (seriøst) kjærligheter på pinne. De gikk unna!!! Hvor ofte får unger lov til å ha fire kjærligheter i munnen på en gang?

Vi har ganske stor stue, så vi hadde discotek som ungene fikk styre selv.

Videre hadde vi noe som heter pakkeleken. Det er kjempegøy!!

Du kjøper inn to ting som kan passe for barn i den alderen, badekuler, neglelakk eller noe sånt. Så pakker du det inn i mange lag med papier. Be barna sitte i en ring på gulvet. Gi pakkene til et barn på hver siden av ringen. Så spiller du musikk, mens barna gir pakkene videre til nestemann. Slik holder de på helt til du stopper musikken. Da får den som holder pakken åpne et lag papir. Så mer musikk. Den som til slutt finner selve gaven får beholde den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jenta mi er 8 år og jeg har blitt med i alle år og laget leker og program for ALLE barna.

Ingen blir utelatt.

Det er premier til alle.

Sett halen på grisen,( Tegn grisen,la jenta/gutten få fargelegge den.)

(tegn gjerne grisen med finsko forann og boots bak)

Stolleken,

dansekleken der de skal stoppe opp når musikken slutter.

Heng opp et laken og la barna fiske en pose snop.

Og bli med selv på lekene ,da skratter unga så de nesten mister pusten.

Jeg ødelegger ikke lekene ved å være med,dette her gjorde slik at ungene ikke ville hjem.

Foreldrene sier til meg når jenta mi kommer i selskap til noen andre: jasså er det du som er mamman til Linda. Jenta mi har snakket så mye om deg.

Når jeg spør jentene hva vi skal gjøre i år,så får jeg til svar at de vil gjøre det samme som i fjor.

Å la ungene bare gi fra seg pakka,spise litt og ikke ha noe opplegg blir for kjedelig. Hjelp dem litt,slik forhindrer man at noen blir satt utenfor også.

Og et godt råd,ha aldri selskapet i mer enn 2 timer,da blir det ingen dødtid og de rekker ikke å kjede seg fordi det er et opplegg hele tiden.

Har en på 16 år også,og det var igjennom mange brølere med hans selskaper at jeg kom frem til denne oppskriften her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...