Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi snakker kviser, tørre partier (spesielt i panne) og sensitiv, ru, nuppete... fuktighetstrengende...fet...talg...

Den blir ALDRI fornøyd! Og nå har jeg fått en rynke i pannen pga de tørre partiene. Nice!

Har snakket med hudekspert og hudpleie og vært innom hudsalonger og kjøpt "riktige produkter".

Gikk på MD, dermalogica, MATIS, decleor, Duve Medica.....Altså så har jeg gitt huden "medisin", "fukt", "a-vitamin", "c-vitamin", "E-vitamin",Glykolsyre i forsiktig mengde, forsiktig rens og toner med PH verdi. HVA ER DET SOM ER GREIA?

post-37809-0-72186800-1336062042_thumb.j

post-37809-0-16414900-1336062031_thumb.j

Er det noen som kjenner seg igjen i hudproblemet som er på bildene? Det er av pannen min og er KJEMPE lei.

Jeg kan forresten si at jeg ikke er så utrolig flink til alt heller, da. Så mulig at noe av dette er problemet:

-Jeg piller. Problemet dukker liksom opp igjen og igjen.

-Jeg vasker ansiktet mer enn to ganger om dagen noen ganger, fordi jeg føler meg skitten i ansiktet pga problemene.

-Jeg drikker kaffe på skolen og da blir det som regel mer enn 1 kopp. Men tar omega-3 og drikker endel vann.

Hvis noen kjenner seg igjen og kan si: Slutt med noe av dette så blir det bedre, så blir jeg glad. Nå er jeg i en periode hvor jeg snart gir opp. :(

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å pille på kvisene, la dem være i fred. Jeg begynte å pille på kvisene for noen år siden og har vært bittesmåe arr i ansiktet på grunn av det, nå har jeg sluttet å pille kvisene og de går bort av seg selv - det tar en liten stund, men det gjør ingenting så lenge jeg ikke utvikler arr.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å pille på kvisene, la dem være i fred. Jeg begynte å pille på kvisene for noen år siden og har vært bittesmåe arr i ansiktet på grunn av det, nå har jeg sluttet å pille kvisene og de går bort av seg selv - det tar en liten stund, men det gjør ingenting så lenge jeg ikke utvikler arr.

Siden jeg vet at jeg gjør noe ulovlig så har jeg funnet ut hvordan man piller kviser, så har ikke fått arr etter dem enda hvertfall. Bruker ikke negler og presser ikke hardt, men jeg MÅ ta dem når dem er der. Og når noe ser ut til å være klar for å komme ut...

Men av og til er det ikke en gang en kvise. Bare en klump i huden, et sår, en irritasjon...vanskelig å forklare. Så jo jeg tror jeg burde se hva som skjer hvis jeg slutter med å vaske ansiktet og pille, alt i alt! Må nesten se om det hjelper. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Vann irriterer huden så ikke vask ansiktet mer enn morgen og kveld. Aldri skrubb med håndkle, hender etc. Du trenger ikke mye vann når du renser den!

Huden din ser ut til å trenge en roooOOOooolig periode, spør du meg! :)

Med beroligende produkter. Mild og god peeling som fjerner de døde hudcellene, fukt, serum som gir fukt og pleie. Men før dette synes jeg huden din ser ut til å trenge en ferie. Kjør mildt en stund før du går over til de andre problemene. Nå skal den beroliges og heales!

SLUTT Å FIKLE MED HUDEN! :klemmer:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ps. Hvis du bruker MD produkt nå så ville jeg ha lagt det på hyllen for en stund.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen. Kom deg til hudpleier, der får du ordentlig hjelp. Jeg var hos hudpleier i dag og har fått vite mye nytt om huden min, samt fått produkter som skal fungere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt ru, tørr og nesten litt tykk hud på enkelte partier i ansiktet. Vet ikke om du kjenner deg igjen i det. Det som hjalp for meg var ihvertfall å bruke en fet ansiktskrem, jeg bruker antirynke-nattkrem, for det er den feteste jeg finner. Og i tillegg sol. Sola reparerer huden min veldig bra. På sommern har jeg ikke problemet, men på vintern tar jeg solarium 4-5 ganger i 10 min hver, så blir huden fin igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter også med huden min og forstår deg godt TS. Jeg har fet panne og tørre prikkete/nuppete røde kinn. Nesen trenger vi ikke gå innpå engang.. :sukk:

Hvor mye koster det å gå til en hudpleier og få vite hvordan tilstanden på huden er?

Gjest Loverdose
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen. Kom deg til hudpleier, der får du ordentlig hjelp. Jeg var hos hudpleier i dag og har fått vite mye nytt om huden min, samt fått produkter som skal fungere.

Siterer denne kraftig!

Jeg var selv til hudpleier for første gang i dag også. Jeg har slitt lenge med store byller på kinnene, samt at huden min ligner litt på din. Hudpleieren studerte huden min, klemte ut kvisene som var igjen, skrubbet huden og smurte meg med en eller annen maske. Deretter fikk jeg ordentlige hudpleieprodukter. Jeg har tidligere brukt MD Formulations, men uten hell. Produktene jeg nå fikk heter Clenziderm og jeg skal nå bruke dem i 5 uker før jeg igjen skal på kontroll.

Det lureste er å gå til en som kan med dette, slik at du får ordentlige svar og produkter. Det koster kanskje en del (betalte selv 3000,- for dette), men det er så verdt det. Huden min ser allerede bedre ut! Og herregud så myk den er!!! :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Hjelp, jeg leste "Hjelp meg! Hva er det med hunden min?", deretter så jeg bildene og begynte å tenke på hva i huleste slags hund er det du har? :skratte:

For å si noe om det du lurte på, kosthold?

Sukker?

Huden min går bananas om jeg spiser sukker, trenger ikke være mye heller.

Som nevnt før meg, ikke ta deg i ansiktet annet enn når du vasker det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye koster det å gå til en hudpleier og få vite hvordan tilstanden på huden er?

Du sparer masse på å gå til en riktig hudpleier. Da slipper du alle bom kjøpene fra hudsalongene. I salongene kan de si at huden din trenger fukt og selger deg en dyr Decleor krem som skal hjelpe. Men uten alt annet i en serie er det egentlig nytte løst hvis tilstanden i huden er dårlig.

Anbefaler abselutt alle å besøke en hudpleier. Helst hudeksperter og gjør litt research. Det er ikke alle som er like flinke.

Den verste jeg gikk til tok 500kr for å sjekke huden min og sette på en maske. Den aller beste jeg gikk til var hos hudspesialistene, hvor de tok en gratis sjekk av huden min og gikk virkelig i dybden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har rett og slett landet på en rutine der jeg tar tran og nattlysolje hver dag, og vasker ansiktet annenhver dag (jepp! tar det de dagene jeg vasker håret, de andre dagene dusjer jeg bare fra halsen og ned) med en kjempemild rens før jeg smører med en vanlig krem med solfaktor fra Body Shop (den med aloe vera, rensen er i samme serie). Så hiver jeg på mineralpudder og lar ansiktet være i fred i to dager. Det er ikke i nærheten av hva som rådes, men jeg tenkte å bidra med historien min likevel. For MEG funket det, men jeg leker ikke lege og mener ikke at det vil fungere for alle, målet er bare å kaste litt lys over saken.

Jeg har ikke lenger tørr hud, og urenhetene er halvert. Har ikke de veldig betente, vonde greiene heller lenger, bare småkviser hvis det først kommer noen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. Jeg merker at det hjelper å høre andre råd nå som den er på sitt verste. Ser på bildet og tenker at det er helt forferdelig. :( Skulle jo nesten ønske at det var en hunderase. :sno:

AnonymBruker
Skrevet

For MEG funket det, men jeg leker ikke lege og mener ikke at det vil fungere for alle, målet er bare å kaste litt lys over saken.

Tar gjerne i mot alle råd, oppmuntringer, erfaringer, leger...

Alt sammen er ja takk!

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Mitt tips er å finne ut hva slags type kviser du har. Ser at de er røde og mistenker at det kanskje er Papler pga beskrivelsen din i et innlegg. Men huden din ser også tørr og irritert ut. Litt som da jeg hadde mild akne :\ Hudpleier!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå til legen!!! Det er kun der du kan få hjelp i form av medisin.

LEGE, ikke hudpleier.

Gjest Loverdose
Skrevet

Gå til legen!!! Det er kun der du kan få hjelp i form av medisin.

LEGE, ikke hudpleier.

Selv har jeg gått til legen. Fikk utskrevet piller etter piller som ga null effekt. Tok meg en tur til hudpleier, og allerede etter en behandling ser huden min fantastisk ut. Er så stolt og glad at hver gang jeg går forbi et speil, må jeg stoppe opp og stirre litt på meg selv. Helt sinnssykt. :gjeiper:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi snakker kviser, tørre partier (spesielt i panne) og sensitiv, ru, nuppete... fuktighetstrengende...fet...talg...

jeg tenker du kan ha litt eksem i ansiktet..sånn har jeg.har fått legehjelp...pluss fant en mirakel gele som jeg fikk fjerna det på 2 dager.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Time hos lege var jo egentlig ikke så dumt. Det er jo mulig at det er allergi eller eksem. Det forsvinner jo ikke så lenge jeg ikke finner kilden.

Ja, det blir faktisk legetime og hudspesialist etterpå. Også har jeg faktisk ikke tatt meg selv i ansiktet eller gjort noe annet enn å pleie huden idag, så det er jo en fin start. Nå trenger jeg vel i grunnen bare -skjønnhetssøvnen- :filer::sukk:

Takk KG! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...