AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #1 Skrevet 3. mai 2012 Hei! Jeg er ei jente på 22år, veier ca 57kg og er ca 167 høy. Er slank og har alltid hatt et variert kosthold, men ikke alltid like sunt kanskje.. Et periode nå har jeg imedlirtid blitt mye flinkere på å spise variert, sunn mat, kuttet ut brus (noen ganger helgekos bare) og prøver så godt jeg kan å ligge unna brød/ris/poteter. Prøver å trene minst tre dager i løpet av en uke - svømming og jogging. Men; Jeg sliter noe helt fryktelig med magen min. Den er ganske "dvasken" og når jeg sitter blir det "pølser" nedover på den. Kan f.eks ikke ha stram bukse og stram genser på en gang, da magen mit bokstavelig tyter på utsiden Men; som sagt - er ikke tykk ellers, bare magen som er fryktelig. Så lurer jeg på dette med lavkarbo. Vil det hjelpe meg, - en ellers slank jente - å begynne på lavkarbo? Elsker majones, smør, rømme og alt som har med det å gjøre, men jeg har vært flink å holde meg unna det. Men jeg har ikke sett noen form for forbedring på magen av den grunn. Vet også at jeg bør bli flinkere til å gjøre mer styrkeøvelser. Noen som hver så snill vil komme med tips og innspill ang lavksrbo? Og gjerne kombinert med trening/styrkeøvelser. Setter stor pris på alle tilbakemeldinger, men ønsker særlig fra de med erfaring fra lavkarbo!
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #2 Skrevet 5. mai 2012 Hei! Jeg er ei jente på 22år, veier ca 57kg og er ca 167 høy. Er slank og har alltid hatt et variert kosthold, men ikke alltid like sunt kanskje.. Et periode nå har jeg imedlirtid blitt mye flinkere på å spise variert, sunn mat, kuttet ut brus (noen ganger helgekos bare) og prøver så godt jeg kan å ligge unna brød/ris/poteter. Prøver å trene minst tre dager i løpet av en uke - svømming og jogging. Men; Jeg sliter noe helt fryktelig med magen min. Den er ganske "dvasken" og når jeg sitter blir det "pølser" nedover på den. Kan f.eks ikke ha stram bukse og stram genser på en gang, da magen mit bokstavelig tyter på utsiden Men; som sagt - er ikke tykk ellers, bare magen som er fryktelig. Ingen ? Så lurer jeg på dette med lavkarbo. Vil det hjelpe meg, - en ellers slank jente - å begynne på lavkarbo? Elsker majones, smør, rømme og alt som har med det å gjøre, men jeg har vært flink å holde meg unna det. Men jeg har ikke sett noen form for forbedring på magen av den grunn. Vet også at jeg bør bli flinkere til å gjøre mer styrkeøvelser. Noen som hver så snill vil komme med tips og innspill ang lavksrbo? Og gjerne kombinert med trening/styrkeøvelser. Setter stor pris på alle tilbakemeldinger, men ønsker særlig fra de med erfaring fra lavkarbo!
Gjest alille Skrevet 5. mai 2012 #5 Skrevet 5. mai 2012 Hvis du ønsker å spise mer majones, rømme etc. så virker det som om det er LCHF du ønsker å prøve? Altså lavkarbo-varianten med mye fett? Husk at man ikke vet langtidsvirkningene av dette, og hvis du nå har det bra på det kostholdet du har og spiser mye grønt så er det ingen grunn til å endre på det. Uansett, når det er snakk om så lite tror jeg ikke lavkarbo vil ha den store virkningen. Lavkarbo anbefales for dem som har mange kilo de skal bli kvitt, eventuelt hvis man har ulike plager som noen opplever forsvinner på lavkarbo. Når det bare er snakk om en dvask mage er det litt overkill å begynne på lavkarbo. Skal du begynne på lavkarbo må det være utifra et ønske om å endre livsstil/kostholdsstil varig, ikke bare bli kvitt en normal+ mage. Synes heller du bør satse på styrketrening, 2 ganger i uka kan holde det. Tren tung styrke, det vil si at du skal bli SLITEN av trening, du skal kjenne det i musklene og du skal satse på baseøvelser. Er du helt ny på styrke bør du bruke god tid til å lære deg teknikken, ikke ha hastverk! Husk på å spise nok.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #6 Skrevet 5. mai 2012 Tusen takk for svar! Ja, var lavkarbo jeg tenkte på, om det ville ha noen god effekt for meg..? Men ifølge svaret ditt, alille, burde jeg ikke satse på det:) Ja, bør bli flinkere på styrkeøvelser.. Vil du gi meg noen tips/råd? Jeg har desverre ikke råd til å melde meg inn på noe treningssenter, så må klare meg selv... Har ingen erfaring meg styrkeøvelser...
Gjest Vodka Skrevet 5. mai 2012 #7 Skrevet 5. mai 2012 Lavkarbo er da for alle. Men man trenger ikke ligge på 0 karbohydrater per dag hvis man bare har litt ekstra som skal bort, man kan spise mer karbohydrater da. 1
Gjest alille Skrevet 5. mai 2012 #8 Skrevet 5. mai 2012 Tusen takk for svar! Ja, var lavkarbo jeg tenkte på, om det ville ha noen god effekt for meg..? Men ifølge svaret ditt, alille, burde jeg ikke satse på det:) Ja, bør bli flinkere på styrkeøvelser.. Vil du gi meg noen tips/råd? Jeg har desverre ikke råd til å melde meg inn på noe treningssenter, så må klare meg selv... Har ingen erfaring meg styrkeøvelser... Jeg skjønte at du tenkte på lavkarbo, men det finnes mange ulike former for lavkarbo. LCHF er blant de mer "ekstreme" retningene, og hvis du skal gå for masse rømme, majones etc er det jo noe sånt du har i tankene. Du kan fint gå på lavkarbo og fortsatt måtte være forsiktig med rømme etc. Så selv om du er glad i disse matvarene er det ikke sikkert at en lavkarbo-retning vil tillate deg å spise så mye av dette, med mindre du går for LCHF, som igjen kanskje ikke er bra i lengden. jada, lavkarbo er for alle vodka, men hvorfor i all verden begynne på lavkarbo hvis man ikke ønsker å slanke seg noe særlig, og hvis man er fornøyd med det kostholdet man har? Lavkarbo har størst effekt hvis du har mye du skal gå ned!
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #10 Skrevet 5. mai 2012 Ok, jeg har ingen plan om å være på ekstrem lavkarbo-diett, og hvis det da uansett ikke har så mye å si, tror jeg at jeg skal forholde meg til "normalt" kosthold. Men det er kanskje lurt å holde seg unna brød/poteter7ris fordet? Og f.eks spise lavkarbo-brød? Har dere tips til øvelser / treningsmetoder, del dem gjerne med meg! TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå