Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

På et år har jeg opplevd 2 x MA og 1xSA. Er nå gravid igjen - 7 uker på vei. Jeg har vært til utredning, men de fant ingenting galt. Går på albyl-e, har kuttet røyk og alkohol.

Hvilken oppfølging har dere fått når dere har blitt gravid igjen?

Tidlig UL? Samtaler? Medisinsk støtte? Hvor ofte har dere fått UL? Har dere opplevd å bli nektet ekstra medisinsk støtte til tross for habituell abort?

Jeg skal på tidlig UL i morgen. Tok opp dette med ekstra medisinsk støtte, som f.eks crinone, med fastlege og gynekolog, men blir nektet å prøve. Nokså oppgitt og lei meg. I tillegg sliter jeg veldig med angst for at det ikke skal være liv i magen i morgen på UL. Vet ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom den sorgen for 4.gang.

Kanskje noen vil dele erfaringer, gjerne noen solskinnshistorier?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min svigermor hadde 3 aborter før hun fikk første barn. Hun fikk da tre gutter etter hverandre. Jeg har hørt at genkræsj mellom far og mor kan føre til aborter, når barnet for eksempel har "feil" kjønn. Så kanskje aborterte svigermor de tre første gangene fordi det var jentebabyer.

Lykke til! :)

Pia:)

Skrevet

Jeg kan lite om abort, men jeg lurte på en ting. Hvorfor går du på Abyl-E? Abyl-E er blodfortynnende, og kan forsøkes dersom man misstenker at festing av egget er et problem. Men blodfortynnende midler øker også abortrisikoen en del. Jeg får ikke lov å gå på dette i forbindelse med prøverørsforsøk på grunn av den økte abortrisikoen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan lite om abort, men jeg lurte på en ting. Hvorfor går du på Abyl-E? Abyl-E er blodfortynnende, og kan forsøkes dersom man misstenker at festing av egget er et problem. Men blodfortynnende midler øker også abortrisikoen en del. Jeg får ikke lov å gå på dette i forbindelse med prøverørsforsøk på grunn av den økte abortrisikoen.

Jeg vet ikke nøyaktig hvorfor, men jeg vet at det er nokså vanlig å bli satt på Albyl-e ved habituell abort. Flere av mine bekjente har blitt satt på det etter abort og har dermed klart å fullføre et svangerskap uten problem. Har ikke hørt noe om økt abortfare pga dette. Kanskje det er annerledes ved prøverør? Jeg vet ikke. Men jeg kan sikkert spørre på UL i morgen dersom alt er bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...