Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå fått jobb i skobutikk. Jeg skal da variere mellom tu av butikkene innenfor samme kjede. Den ene er ganske travel, mens den andre er roligere og med mer besøk av barnefamilier. Jeg lurer på hva deres erfaringer med å jobbe i butikk er, og hva jeg kan vente meg. Er veldig glad nå! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Quake
Skrevet

Vil bare si : Ikke ta klagene personlig.

Det kommer til å bli klager, det kommer til å være sinte kunder uten grunn.

• Liker 1
Skrevet

Du kan vente at folk tror du automatisk vet hvilke skostørrelse barna deres trenger. Lær deg derfor å måle føtter. Du kan forvente at folk lurer på om skoene er vanntett, hva de er laget av, om de er gode å gå i, hvilken farge som er finest osv.

Gjest Tekola
Skrevet

Regn med misfornøyde kunder og ta de som er blide som en bonus :fnise:

Ha alltid i bakhodet hva du selv forventer når du går inn i en butikk. Vær oppmerksom. Spør om folk vil ha hjelp, men ikke vær plagsomt nærgående heller. Om de ikke vil ha hjelp øyeblikkelig, si gjerne noe sånt som "Den er grei, si ifra om det skulle være noe" :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke så mange sko som går ann å bruke. Går det ann å bruke sko med litt hæl? Jeg regner med at hvilke sko jeg bruker spiller en rolle når jeg tross alt jobber i en skobutikk. Er det normalt med rabatter. Vet jo at dette varierer fra butikk til butikk, men er fint å vite hva som er normalt. Jeg er bare ekstrahjelp da. Men tror jeg trenger nye sko :P

Gjest Tekola
Skrevet

Forbered deg på mye gåing og ståing. Noen kjeder krever at du går med sko som er kjøpt der du jobber. Noen får rabatter i butikken. Alt det der kan du spørre om på opplæring også ;)

Skrevet

Jeg har ikke så mange sko som går ann å bruke. Går det ann å bruke sko med litt hæl? Jeg regner med at hvilke sko jeg bruker spiller en rolle når jeg tross alt jobber i en skobutikk. Er det normalt med rabatter. Vet jo at dette varierer fra butikk til butikk, men er fint å vite hva som er normalt. Jeg er bare ekstrahjelp da. Men tror jeg trenger nye sko :P

Det viktigste er at skoene er velstelte. Rabatter må du spørre sjefen din om.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Noen flere erfaringer? :)

AnonymBruker
Skrevet

Pugg bytte- og returreglene for kjeden sånn at du ikke er i tvil når noen protesterer.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan vente at folk tror du automatisk vet hvilke skostørrelse barna deres trenger. Lær deg derfor å måle føtter. Du kan forvente at folk lurer på om skoene er vanntett, hva de er laget av, om de er gode å gå i, hvilken farge som er finest osv.

Dette vet jeg ingenting om.. Er det sånn de lærer meg eller regner de med at jeg kan det? Jeg vet ingenting om hvordan materiale som er vanlig til å bruke til sko eller hvordan jeg finner ut hva de er laget av.

AnonymBruker
Skrevet

Har min første jobbdag i morgen. Ingen som har vet om noe mer jeg må forberede meg på? Er virkelig spent på hvordan det blir!

Skrevet

Før du drar: Studer skobutikkens hjemmeside, gjør deg kjent med hvilke merker de fører, hvilke kampanjer de har nå, etc.

Så får du vel opplæring i det andre når du kommer! Spør om alt du lurer på, be de andre ansatte gå gjennom ting to ganger hvis ikke du forsto det første gangen. Bedre å være ærlig enn å late som om man forstår alt første dagen - det er det ingen som forventer heller! Ta gjerne notater underveis i opplæringen.

Lykke til! :)

• Liker 1
Skrevet

Sørg for at du får den opplæringen du trenger, da blir det fort mye lettere. Å klagende kunder blir du nok å oppleve, men ikke ta det personlig. Hils på alle kunder som kommer inn, og vær hyggelig og blid så blir folk glad og handler mer :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...