Gjest gjest Skrevet 3. mai 2012 #1 Skrevet 3. mai 2012 Jeg gjorde noe dumt forrige dagen og blir nå straffet for det. Jeg puttet billig solkrem i ansiktet, og ansiktet er fult av store kviser og flere byller. Det er vanvittig vondt! Det er 6 byller som er større enn en vanlig drue. Jeg har forsøkt å stikke hull på noen av de og da kommer det blank verk ut. Det er skikkelig vondt og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har dere kjerringråd? hversåsnill
Minya Skrevet 3. mai 2012 #2 Skrevet 3. mai 2012 (endret) Vask deg godt med en mild såpe som er beregnet for uren ansiktshud, og la huden hvile uten masse sminke eller krem eller andre greier. La huden puste en ukes tid, så går det over av seg selv. Tror du at du fikk en allergisk reaksjon, tar du en allergitablett og ser om det blir bedre fortere. Og slutt å stikke/klemme på dem. Endret 3. mai 2012 av Minya
Gjest Ts Skrevet 4. mai 2012 #3 Skrevet 4. mai 2012 Takk for svar. Det er en hudsykdom, på lik linje med akne, men leger vet lite om denne sykdommen. Tenkte kanske at noen her inne kunne noen mer generelle kjerringråd.
Minya Skrevet 4. mai 2012 #4 Skrevet 4. mai 2012 Generelt kjerringråd mot byller og kviser og sånt noe, er å la dem være i fred. Vask med rent vann og/eller supermild såpe for at huden ikke skal bli ytterligere irritert, og la huden puste, dvs ikke dekk over dem med sminke, krem eller dekkstift/pudder.
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2012 #5 Skrevet 4. mai 2012 Generelt kjerringråd mot byller og kviser og sånt noe, er å la dem være i fred. Vask med rent vann og/eller supermild såpe for at huden ikke skal bli ytterligere irritert, og la huden puste, dvs ikke dekk over dem med sminke, krem eller dekkstift/pudder. Dersom man vasker huden med såpe og vann og ikke tilfører fuktighet etterpå vil sart/ tørr og tildels normal hud reagere med å produsere mer talg og dermed gi uren hud. Også fet hud kan reagere på denne måten; huden vil kompensere for uttørringen med overproduksjon. Dette finner du, TS, ved et kjapt googlesøk, og vil da se at du for all del ikke må vaske deg med såpe og så la kremen være. Bruk derfor for all del en fuktighetskrem, men en uten parfyme og som trekker inn i huden og ikke tetter porer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå