AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #1 Skrevet 3. mai 2012 Er det noen som vet om det er et folkemusikkmiljø i Oslo hvor jeg kan spille hardingfele? Jeg har spilt litt tidligere og kan et par slåtter, men ønsker å lære mer og å spille med andre. Jeg har søkt på google, men fant kun et kurs, og det er kun beregnet for barn.. jeg er 20. Noen som vet om noe?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #3 Skrevet 3. mai 2012 TS her. Takk for tips, men var kun dans, sang og teater der, så er ikke helt min greie. Merkelig at det er så vanskelig å finne noe i hovedstaden, er vel ikke så stort marked for det her som i bygdene og på vestlandet
TheHairyToothfairy Skrevet 4. mai 2012 #6 Skrevet 4. mai 2012 TS her. Takk for tips, men var kun dans, sang og teater der, så er ikke helt min greie. Merkelig at det er så vanskelig å finne noe i hovedstaden, er vel ikke så stort marked for det her som i bygdene og på vestlandet Tro meg, du treffer garantert noen som kan sette deg i kontakt med spillemenn som kan lære dette fra seg. Jeg kan garantere deg at det er ikke noe dårligere tilgang på aktive spillemenn på østlandet kontra her vestpå. Mine to feler er til og med bygget østpå. 1
Gjest Herr Drue Skrevet 4. mai 2012 #7 Skrevet 4. mai 2012 Bare dra til Norges Musikkhøgskole og heng opp en lapp. Forhåpentligvis får du svar 1
Perelandra Skrevet 4. mai 2012 #8 Skrevet 4. mai 2012 Det finnes mange i Oslo eller omegn av Oslo som spiller hardingfele. Jeg tror også det er stor sannsynlighet for at noen av dem kan gi undervisning. Hvis du tar kontakt med folkOrg som er foreningen for folkemusikere, vil de trolig kunne formidle videre kontakt med folk som spiller hardingfele. Da kan du også finne et miljø for andre som liker folkemusikk. Jeg har selv vært med i folkemusikkmiljø tidligere, men er ikke aktiv lengre. E-post: [email protected] Tlf: 22 00 56 22 Postadresse: FolkOrg, Postboks 4613 Sofienberg 0506 Oslo Besøksadresse: Vis à vis Herslebs gate 2c. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2012 #9 Skrevet 9. mai 2012 Det finnes mange i Oslo eller omegn av Oslo som spiller hardingfele. Jeg tror også det er stor sannsynlighet for at noen av dem kan gi undervisning. Hvis du tar kontakt med folkOrg som er foreningen for folkemusikere, vil de trolig kunne formidle videre kontakt med folk som spiller hardingfele. Da kan du også finne et miljø for andre som liker folkemusikk. Jeg har selv vært med i folkemusikkmiljø tidligere, men er ikke aktiv lengre. E-post: [email protected] Tlf: 22 00 56 22 Postadresse: FolkOrg, Postboks 4613 Sofienberg 0506 Oslo Besøksadresse: Vis à vis Herslebs gate 2c. Takk for tips! Det skal jeg gjøre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå