Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2012 #1 Skrevet 3. mai 2012 pappa har alltid slått meg, men han har sluttet mer med etter at jeg begynte å true me barnevernet. Men jeg har iallfall ikke glemt det, jeg tenker på hva han gjort hele tiden, og det irriterer meg at det bare er to måneder siden han slo meg sist men mye mindre nå enn før. nå har han istedenfor å bruke vold begynt å kalle meg masse stygt, og jeg blir så lei meg av det. for noen dager siden krangla vi om et eller annet og han tok tak i meg hardt og dro meg ut av rommet mitt så jeg falt hardt rett ned på gulvet, da klikka jeg helt sykt. alt sinne mitt bare kom på han jeg slo og slo og slo og slo og slo og slo tusen ganger da jeg satt gulvet for han dytta meg jo ned der og jeg kalte han masse stygge ting som at jeg ikke hadde blitt lei meg om han døde, at jeg ikke vil si trynet hans igjen osv.. Var det dumt at meg?
RockyRose Skrevet 3. mai 2012 #2 Skrevet 3. mai 2012 Kvar du slo han, sidan du skreiv du sat? Vald er ikkje løysninga uansett, då blir det like gale sjølv om han er faren og skal vere den vaksne. Kan eg spørje kor gamal du er? 1
Gjest Nuppdupp Skrevet 3. mai 2012 #3 Skrevet 3. mai 2012 nei, men jeg synes du skal gå til psykolog. en dag kan det svartne enda verre enn dette, han kan ramle feil og du kan bli tiltalt for drap. søk hjelp 5
Gjest meh Skrevet 3. mai 2012 #4 Skrevet 3. mai 2012 (endret) Fullt forståelig reaksjon, synes dog at det er synd at du bare truer med å melde fra istedet for å faktisk gjøre det i praksis. Det er vel ikke usannsynlig at han vil slå igjen? Råder deg derfor til å ta kontakt med politiet, som videre sannsynligvis vil ta kontakt med barnevernet. Endret 3. mai 2012 av meh 5
I Grosny Skrevet 3. mai 2012 #5 Skrevet 3. mai 2012 pappa har alltid slått meg, men han har sluttet mer med etter at jeg begynte å true me barnevernet. Men jeg har iallfall ikke glemt det, jeg tenker på hva han gjort hele tiden, og det irriterer meg at det bare er to måneder siden han slo meg sist men mye mindre nå enn før. nå har han istedenfor å bruke vold begynt å kalle meg masse stygt, og jeg blir så lei meg av det. for noen dager siden krangla vi om et eller annet og han tok tak i meg hardt og dro meg ut av rommet mitt så jeg falt hardt rett ned på gulvet, da klikka jeg helt sykt. alt sinne mitt bare kom på han jeg slo og slo og slo og slo og slo og slo tusen ganger da jeg satt gulvet for han dytta meg jo ned der og jeg kalte han masse stygge ting som at jeg ikke hadde blitt lei meg om han døde, at jeg ikke vil si trynet hans igjen osv.. Var det dumt at meg? Du har lært av din fars eksempel å snakke med knyttnever og hardt, vondt språk. Det er veldig, veldig feil. Dere trenger begge å lære en hyggelig måte å diskutere på. Det er du nødt til å klare, hvis du skal kunne beholde og glede gode venner i lang framtid. Jeg synes du skal snakke med din klasseforstander først, og så kan dere sammen legge en plan. 6
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #6 Skrevet 3. mai 2012 Jeg tror du må komme deg vekk fra denne situasjonen med din far. Ta kontakt med barnevernet..Hvor gammel er du? 2
Mr.Omg Skrevet 3. mai 2012 #7 Skrevet 3. mai 2012 (endret) Han fortjente det. Men du burde kontakte barnevernet, og politiet for å anmelde han. Han bør ikke gå ustraffet for det han har gjort. Endret 3. mai 2012 av Mr.Omg 2
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2012 #8 Skrevet 3. mai 2012 Det at du sier at han har mishandlet deg fysisk i mange år, bekymrer meg og det er nok det som er årsaken til at du reagerte med å slå ham. Det er ikke rart at du reagerer på den måten, du har vokst opp med en far som slår deg, hvorfor skal du reagere på en annen måte når det er slik du er vant til å bli behandlet av voksne når de blir sur på deg? Du er kanskje ikke klar over det nå, men det ødelegger deg psykisk å bli behandlet slik. Jeg råder deg til å kontakte barnevernet, det er ikke ok at faren din slår deg. Det er ikke sunt for deg å vokse opp i et slikt hjem. Hvor gammel er du, forresten? 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #9 Skrevet 3. mai 2012 lille venn huff dette er ikke bra, du MÅ ringe og få hjelp, fortell alt ikke pynt på sannheten nødtelefon for barn og unge 116111 2
sauen87 Skrevet 3. mai 2012 #10 Skrevet 3. mai 2012 (endret) Jeg regner med at fornuften din vet at vold ikke løser noenting, men i noen situasjoner blir det bare for mye. Når man har blitt mishandlet på alle tenkelige måter over lang tid, av noen man liksom skal kunne stole på og som skal beskytte deg, er det fort gjort at det rabler for en. Det du trenger nå, er å innse at dette var dråpen. At du trenger hjelp utenfra. Det er ikke bra å lære at vold er løsningen, det er ikke bra å være redd i sitt eget hjem. Jeg regner med du er under 18 år siden du snakker om barnevernet. Ingen barn skal ha det slik hjemme. Ta kontakt med en voksen du stoler på - en lærer, helsesøster, en nabo, en slektning, legen din... Hvem som helst. Fortell akkurat hvordan ting er hjemme. De voksne er pliktig til å hjelpe deg videre. De kan være med deg til for eksempel barnevernet for en samtale. Bare send meg en PM hvis du vil... Ingen skal ha det sånn! Nødtelefonen for barn og unge er også et greit sted å starte. www.116111.no Tlf: 116 111 (Åpen fra kl. 15.00 til 08.00 i hverdagene, og hele helgen) Mail: [email protected] SMS: 41 71 61 11 Endret 3. mai 2012 av sauen87 3
yes2yes Skrevet 3. mai 2012 #11 Skrevet 3. mai 2012 Vel, trådstarter, sett i lys av hvordan han oppfører seg, kan jeg ikke si at han fortjener å leve med skinnet helt og stoltheten uberørt når han velger å skade sitt eget barn. Han fortjente det, men det er ikke en reaksjon du bør vende deg til, og i stedenfor å tenke ut hvordan du skal ta igjen en dag, vil jeg anbefale deg å finne en måte å stoppe hans oppførsel på. Det han gjør er ulovlig og absolutt ikke greit, og du bør for all del anmelde han eller kontakte barnevernet om du føler at han er på jakt etter å skade deg innvendig og utvendig. Om han slår til deg igjen, skal du på ingen måte la dette være noe som kun du og han vet om. I mellomtiden vil jeg anbefale deg å snakke om dette problemet med noen kloke sjeler du stoler på, eller i beste fall gå til en profesjonell som kan hjelpe deg å håndtere dette dersom belastningen blir merkverdig. Å finne trøst på nett kan også virke oppløftende, men ettersom vi ikke kjenner deg personlig, vil det alltid være de som finnes i ditt 'virkelige liv' som vil få tydeligst påvirkning. Lykke til, og ta vare på deg selv. Om han bruker vold mot deg skal du absolutt beskytte deg, men dette er ikke noe en voksen mann som din far skal få gjøre uten å bli hindret av samfunnet. 2
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2012 #12 Skrevet 3. mai 2012 Takk for svar Jeg er 16år, er det ikke da forsent med barnevernet egentlig? kanskje jeg heller bare skal vente til jeg flytter ut, jeg har holdt ut så lenge da klarer jeg litt til. jeg har forresten tatt det opp med mamma men hun blir bare sint og sier jeg lyver og at jeg prøver å ødelegge for henne. Men får en stund siden innrømmet hun at hun hadde sett han slå meg men hun skjønner ikke at det går ut over meg, hun sier bare " går det virkelig så mye inn på deg" jeg får ikke mye støtte derfra.
yes2yes Skrevet 3. mai 2012 #13 Skrevet 3. mai 2012 Takk for svar Jeg er 16år, er det ikke da forsent med barnevernet egentlig? kanskje jeg heller bare skal vente til jeg flytter ut, jeg har holdt ut så lenge da klarer jeg litt til. jeg har forresten tatt det opp med mamma men hun blir bare sint og sier jeg lyver og at jeg prøver å ødelegge for henne. Men får en stund siden innrømmet hun at hun hadde sett han slå meg men hun skjønner ikke at det går ut over meg, hun sier bare " går det virkelig så mye inn på deg" jeg får ikke mye støtte derfra. Kjære vene, dette er omsorgssvikt på høyt nivå. Du virker sterk som klarer å heve deg over de ufyseligheter du blir påført av de med foreldreretten, men ut i fra det jeg vet om situasjonen, vil jeg ikke anbefale deg å holde ut noe som overhodet ikke er sunt og attpåtil ulovlig. Du skal beskyttes og forsørges av begge foreldre, og stadige anklager om løgn og fysisk vold er ikke noe som er inkludert i deres plikter hverken sosialt eller av staten. Som sagt vil jeg ikke være for krass i mine anbefalinger, men dersom han setter en hånd på deg igjen(eller dersom hans vold allerede har ført mye skader på deg), vil jeg anbefale deg på det sterkeste å ikke sitte inne med denne informasjonen alene. Fortelle det til helsesøster, en psykolog eller barnevernet, egentlig hvem som helst som kan støtte deg opp dersom situasjonen forværrer seg. At han slår deg eller din mor ikke tror deg er virkelig et problem disse menneskene ikke skal få praktisere uten at noen reagerer, og det vil være på plass at selv våre foreldre får vite at andre holder øye med deres oppførsel neste gang de skulle tenke på å være voldelige. Det har ikke noe med om vi er glad i dem eller ei dersom man anmelder saken til noen, men heller at man vet at selv de man er glad i skal ikke få lov til å gjøre noe som skader andre uten konsekvenser. 5
I Grosny Skrevet 3. mai 2012 #14 Skrevet 3. mai 2012 Takk for svar Jeg er 16år, er det ikke da forsent med barnevernet egentlig? kanskje jeg heller bare skal vente til jeg flytter ut, jeg har holdt ut så lenge da klarer jeg litt til. jeg har forresten tatt det opp med mamma men hun blir bare sint og sier jeg lyver og at jeg prøver å ødelegge for henne. Men får en stund siden innrømmet hun at hun hadde sett han slå meg men hun skjønner ikke at det går ut over meg, hun sier bare " går det virkelig så mye inn på deg" jeg får ikke mye støtte derfra. Barnevernet har ansvaret for deg til du blir 18. Det som er vesentlig nå er om du føler at du har det trygt og godt hjemme. At du slapper av. Hvis du er engstelig, så haster det mer med å komme deg ut. Det kan tenkes at det beste for deg er å dra til en annen by, gå på skole eller jobbe der, og bo på hybel. Da får i det minste fred i ditt eget hjem. Å flytte inn i barnevernets hus for ungdommer er noe jeg tror er dårlig, fordi det kan bo ungdommer med trøbbel der. Jeg tror du skal snakke med den læreren du er mest trygg på først. 2
sauen87 Skrevet 3. mai 2012 #15 Skrevet 3. mai 2012 Barnevernet har ansvaret for deg til du blir 18. Det som er vesentlig nå er om du føler at du har det trygt og godt hjemme. At du slapper av. Hvis du er engstelig, så haster det mer med å komme deg ut. Det kan tenkes at det beste for deg er å dra til en annen by, gå på skole eller jobbe der, og bo på hybel. Da får i det minste fred i ditt eget hjem. Å flytte inn i barnevernets hus for ungdommer er noe jeg tror er dårlig, fordi det kan bo ungdommer med trøbbel der. Jeg tror du skal snakke med den læreren du er mest trygg på først. Enig i dette. Du virker som en oppegåënde og voksen jente, så jeg tror hybel er en bedre løsning enn disse husene til barnevernet...
ViljaH Skrevet 3. mai 2012 #16 Skrevet 3. mai 2012 (endret) Det er ikke sånn et hjem skal være. Jeg synes du skal ta kontakt med barnevernet og be om hjelp. Når du er 16 år så vil de nok høre på deg når de leter etter en løsning hva du kunne tenke deg. Ikke minst får du dokumentert volden! Det kan jo være noen voksne i familien som er litt snillere kunne tenke seg å være fosterfamilie for deg til du blir voksen, f.eks. Endret 3. mai 2012 av ViljaH 1
Loppe Skrevet 3. mai 2012 #17 Skrevet 3. mai 2012 Enig i dette. Du virker som en oppegåënde og voksen jente, så jeg tror hybel er en bedre løsning enn disse husene til barnevernet... Barnevernet kan hjelpe med å skaffe hybel og finansiering av denne 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #18 Skrevet 3. mai 2012 Slo han ikke igjen? Skulle tro han ville gjort det hvis han er så voldelig mot deg. Jeg hadde ikke tort å slå en voldelig mann.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #19 Skrevet 4. mai 2012 Slo han ikke igjen? Skulle tro han ville gjort det hvis han er så voldelig mot deg. Jeg hadde ikke tort å slå en voldelig mann. Det er vel enkelt å si når en ikke sitter i det selv.. Og tror heller ikke en forstår alvoret når en er såpass ung, altså at en ikke helt forstår hvor farlig det kan være å "sloss" med en voksen person. Jeg slo ofte igjen når forelderen min slo meg, for jeg ble så utrolig sint! Viste jeg ble slått tilbake, men slo fordi om. Tror det er helt naturlig å slå tilbake, spesielt når en er så ung..
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #20 Skrevet 4. mai 2012 Hva tenker du om hybel da TS? Stor klem til deg...har du noen slekt om kansje vil hjelpe deg? Gudmor/gudfar tante og onkler eller besteforeldre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå