AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #1 Skrevet 3. mai 2012 Er store mengder smoothie iløpet av en dag sunt? Eller bør man begrense seg? Jeg har en blender som jeg endelig fikk prøvd istad og synes det var så godt, så måtte lage en til etter en stund. Så spørsmålet er, kan jeg drikke så mye jeg vil? Ingrediensene bestod av: Frosne skogsbær Frossen mango Appelsinjuice Yoghurt naturell
OhMickey Skrevet 3. mai 2012 #2 Skrevet 3. mai 2012 Eneste er at om du slanker deg så inneholder frukt mye karbohydrater. En annen ting er at om du skal drikke mye juice, så bør du passe godt på tannhygenen din, juice er veldig surt og skader emaljen. Bortsett fra det er det bare å drikke ivei 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #3 Skrevet 3. mai 2012 Slanker meg ikke, eller ihvertfall ikke sånn veldig bevisst. Men er ikke så flink til å få i meg frukt og grønt og tenkte at dette var jo en smart og god måte å få i seg litt mer 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #4 Skrevet 3. mai 2012 Buhuuuuu Blendern min døde tror jeg! Jeg skulle lage tredje smoothien for dagen, også begynte det å lukte svidd og ryke. Begynte å lukte svidd istad når jeg lagde og tror jeg. Og nå funkern den ikke i det hele tatt
Wonderbitch Skrevet 3. mai 2012 #5 Skrevet 3. mai 2012 Åh! Det tenkte jeg på istad også! Skulle lage smoothie av honningmelon og appelsinjuice, så kom jeg på at jeg hadde litt frukt som det var på tide å fjerne.. Endte med -et- glass med en banan, tre pærer, en kvart honningmelon og litt appelsinjuice oppi Num num, godt og sundt, men tror det holder med et glass om dagen hehe..
Marimma Skrevet 4. mai 2012 #6 Skrevet 4. mai 2012 Smoothie er kjempesunt, men som alt annet inneholder det dessverre kalorier! Sett at du bruker Wonderbitch sine ingredienser får du i deg mellom 350-400 kalorier. Dette skal selvsagt ikke skremme deg, fordi det er kjempegodt for kroppen din! Men er altså noe man skal tenke på dersom målet er vektnedgang. Til vanlig trenger man ikke bry seg om det, da Spesielt ikke dersom du er dårlig på å få i deg slikt til vanlig.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #7 Skrevet 5. mai 2012 Jeg er vel ikke så veldig opptatt av å gå ned i vekt, sier ikke nei takk til det heller men. Mer kanskje få ett sunnere kosthold. Jeg er virkelig dårlig på å få meg frukt og grønt. Spiser ikke kjøtt heller, eller jo fisk da. Så tenkte at nå er det på tide å få litt skikk på kostholdet.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #8 Skrevet 5. mai 2012 I teorien kan man ikke spise ubegrenset av noe som inneholder kalorier. Frukt inneholder selvsagt kalorier, så sånn sett kan man ikke spise ubegrenset av det (selv om det selvsagt er vanskelig å overskride dagsbehovet ditt utelukkende på dette, da det ikke er spesielt kaloritett mat). 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #9 Skrevet 10. juni 2012 Det spørs på hvordan ingredienser du bruker. Noen frukter har fler kalorier enn andre. Jordbær har bare 30 kcal pr 100 gram, så en smoothie på kun frosne jordbær kan du spise nesten ubegrenset av. Det samme gjelder faktisk bringebær og blåbær også. Mango derimot har 70 kcal pr 100 gram, og en vanlig mango er ca 350 gram. Så her må du være forsiktig. Banan er en av verstingene, ca 100 kcal per banan. Juice og yoghurt inneholder mye kcal, så hvis du trenger å "spe ut" smoothien er det best å bruke kalt vann. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå