Gå til innhold

Høner stappes i sekker og graves ned levende!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Såg på nyhetene nettopp at høner stappes levende i sekker, og lempes ned i massegraver - hvor man simpelthen begraver de levende!!! :o

Den hønsesykdommen er farlig - ja , men å begraves levende ! Jeg for min del synes det er grusomt. Da burde de heller bedøvd de med gass, og så avlivet de med mere gass. Jeg synes det er forferdelig å forlenge lidelsen med å stappe de i sekker og la de kveles og knuses i hel under tonnevis med masse, mens de kjemper om livet i panikk og smerte inne i sekkene.!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Moonshadow

:evil: :( :evil: :( :evil: :( :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: Har ikke ord for å beskrive hvor forbannet jeg blir når jeg hører at folk kan gjøre sånt :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsvakt. Nok et tegn på at vi mennesker tror vi er overlegne dyr, bare fordi vi er større og sterkere. Makan.

Hadde faktisk diskusjon her på jobben etter den dyresex i Sverige-linken, og så var det kommentarer på at man ikke behøvde fengselsstraff i dyremishandlingssaker når man ikke har det i saker der man slår et menneske osv. Det er jeg faktisk uenig i - dyr (og barn osv) er svakere enn oss og trenger MER beskyttelse enn voksne mennesker.

Digger "animal presinct" på Animal Planet, der folka som blir tatt for dyremishandling får lange fengselsstraffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde faktisk diskusjon her på jobben etter den dyresex i Sverige-linken, og så var det kommentarer på at man ikke behøvde fengselsstraff i dyremishandlingssaker når man ikke har det i saker der man slår et menneske osv. Det er jeg faktisk uenig i - dyr (og barn osv) er svakere enn oss og trenger MER beskyttelse enn voksne mennesker.

Mener du at man bør få STRENGERE straff for å slå et dyr (frosk, fisk, hund, katt, måke) enn for å slå et menneske????? :o :o :o :o

Det er VERRE å grave ned høner levende enn mennesker??? :o :o :o :o

Puh- sjeleglad for at ikke du lager lover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Mener du at man bør få STRENGERE straff for å slå et dyr (frosk, fisk, hund, katt, måke) enn for å slå et menneske????? :o :o :o :o

Det er VERRE å grave ned høner levende enn mennesker??? :o :o :o :o

Puh- sjeleglad for at ikke du lager lover!

Det hun7han mente var vel at dyr og barn trenger mer beskyttelse fordi at de er forsvarsløse i forhold til voksne mennesker. Og det må jeg si meg enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var vel ikke det hun sa?

hun mente vel at straffene for dyreplageri bør være strengere og det er jeg faktisk enig i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt enig med dere andre det var grusomt å se på tenk å gjøre noe sånnt med levende høns. Men den smitten er jo farlig da , men de kunne jo ta livet av de å ikke gjøre sånn. :evil: :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var vel ikke det hun sa?

hun mente vel at straffene for dyreplageri bør være strengere og det er jeg faktisk enig i

Mulig. Jeg misforstod vel dette, da:

og så var det kommentarer på at man ikke behøvde fengselsstraff i dyremishandlingssaker når man ikke har det i saker der man slår et menneske osv.

Det er jeg faktisk uenig i - dyr (og barn osv) er svakere enn oss og trenger MER beskyttelse enn voksne mennesker.

Er enig i at svake trenger mer beskyttelse, for min del kan man også ha strengere straffer for dyremishandling (lovene gir muligheter for ganske strenge straffer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La inn en tråd på dette jeg også nettopp, så ikke ditt innlegg før nå Virgo, godt ikke bare jeg ble dårlig av det... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de hadde unngått denne sykdommen ved å behandle fuglene bedre fra begynnelsen av!?

Det er da ikke så lenge siden Sars herjet, og de måtte slakte utallige villkatter.

Ikke rart at sykdommer herjer i de landene når man ser hvordan de bahandler dyra før og under slakt!!

(for ikke å snakke om oppbevaringen av kjøttet!!)

(og så tenker jeg; det er straffen for utrolig dårlig behandling av alskens dyr..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(og så tenker jeg; det er straffen for utrolig dårlig behandling av alskens dyr..)

Ja, det har vist seg flere ganger nå i det siste, kugalskap, Sars og fuglevirus... tror vi forkludrer for mye med naturen og det går galt etter en stund... kanskje økojordbruk er noe å tenke alvorlig nå. Der en setter fokus på dyrenes velferd på en annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har vist seg flere ganger nå i det siste, kugalskap, Sars og fuglevirus... tror vi forkludrer for mye med naturen og det går galt etter en stund... kanskje økojordbruk er noe å tenke alvorlig nå. Der en setter fokus på dyrenes velferd på en annen måte.

Helt enig....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig i det siste der ja. noe må gjøres der borte, hva feiler dem egentlig? greit at de er oppvokst i den kulturen, men går det ikke an å bruke hodet?? er det INGEN kinesere som bryr seg om dyr? jeg spør, siden det er hverdagskost å flå katter levende der borte, samt å binde høner sammen i bunter på 10 (levende) og kjøre med dem bakpå ryggen, på mopenden hjem for å slakte og spise dem.

har lyst å reise ned å gjøre det samme med dem.... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

enig i det siste der ja. noe må gjøres der borte, hva feiler dem egentlig? greit at de er oppvokst i den kulturen, men går det ikke an å bruke hodet?? er det INGEN kinesere som bryr seg om dyr? jeg spør, siden det er hverdagskost å flå katter levende der borte, samt å binde høner sammen i bunter på 10 (levende) og kjøre med dem bakpå ryggen, på mopenden hjem for å slakte og spise dem.  

har lyst å reise ned å gjøre det samme med dem.... :evil:

*andre finner ordene bedre enn meg*

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det INGEN kinesere som bryr seg om dyr?

For et dumt spørsmål. Av over 1 MILLIARD mennesker sier det seg selv at de er like forskjellige som oss. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er de, men jeg spurte (litt på kanten) fordi som jeg sa, så er det hverdagskost der borte å mishandle dyr, bare se på markedene. ingen bryr seg, for det er så vanlig. grusomt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må helt klart en holdningsendring til i disse landene, men kanskje fugleviruset fører til en ny trend i Østen, at en setter dyrevelferd i fokus, bedre levevilkår, bedre produkt, og sunnere dyr...

Holdningsendringen burde vært gjort med å endre barns forhold til dyr allerede i starten på livet. Vet at hunder blir leid ut i Kina bl. a. der en får gå tur med dem noen timer pr. dag, slik at de ser på hunden som en trofast følgesvenn og ikke bare et produkt man spiser.

Blir helt kvalm av å se hvordan de behandler dyr der, men vi skal ikke glemme hva som skjer her hos oss. Nyfødte kattunger som ingen bryr seg om, har selv en som jeg fant, har nevnt det tidligere, stresset et dyr blir utsatt for på vei til slakterier etc etc. Europa er på ingen måte bedre enn Østen, det skjer her også, men det er ikke så synlig som det vi får fra media.

Men nå er jeg litt på videvanke, det var høner tråden begynte :oops: med... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...