Gå til innhold

Dagens holdninger til muslimer - ligner litt mistenkelig på situasjonen i Europa før 2.verdenskrig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I media i Norge i dag får vi relativt ofte høre om holdninger og meninger som er negativt rettet mot Islam og muslimer. Her kan det nevnes Siv Jensens "snikislamisering", Hans Rotmo sin nyeste sang (se holdningene i kommentarfeltet på vgnett https://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10057617) og ikke minst bakgrunnen for ABB sine handlinger.

Jeg får intrykk av at folk tror det er generelle muslimske holdninger som ligger i grunn for de terrorhandlinger vi har sett utført rundt omkring i den vestlige verden. I Norg går etniske nordmenn rundt og er redde for at muslimene skal forsøke å overta det norske samfunn og tvinge oss alle til å følge Islam.

Hvor kommer egentlig disse holdningene fra?

Jeg har inntrykket av at både media og folk generelt ikke ser det klare skille mellom vanlige muslimer og de ekstremistene som står bak disse grufulle handlingene. De blir rett og slett alle gredd under samme kam og Islam og muslim er nærmest blitt skjeldsord. Jeg er redd for at denne uvitenheten og holdningene skal føre til en lignende situasjon som før den andre verdenskrig. Med andre ord at vi står i fare for å, som et samfunn, stemple muslimer som "fienden" og behandle de deretter.

Hva tror dere?

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det hjelper mye om de "vanlige" muslimene tar av seg hijabene, for disse uttrykker en støtte til den typen islam som er basert på skriftene.

• Liker 2
Skrevet

Se forøvrig tråden "Hva har nordmenn imot muslimer" i Generell Debatt-forumet.

Grunnen til at holdningene mot muslimer er som de er, er at de gjennom å kalle seg muslimer ikke tar avstand fra rabiate "islamisters" (muslimers) helt korrekte fortolkninger av skriftene de alle holder så høyt.

Husk at terroristene som utførte 9/11 ikke var "barbariske" talibanere. Taliban er ikke barbariske, de følger bare Koranen og Hadith, til punkt og prikke, slik Allahs ufeilbarlige ord sier at de skal gjøre. Terroristene var "siviliserte" Saudi-Arabere. Disse har olje og penger, men de følger også Koranen og Hadith til punkt og prikke, i likhet med mange muslimske regimer.

Islam kommer fra Saudi-Arabia. De helligste stedene er to saudiarabiske byer. Tror noen at det er de religiøse lederne i religionens vugge som tolker de originale tekstene feil når de pisker, steiner, hogger av hender og føtter, mishandler kvinner og behandler fremmedarbeidere som slaver? Koranen er den samme overalt i verden.Det ville vært rart om de øverste religiøse lederne i bøkenes hjemland hadde tolket dem mindre riktig enn minoritetsmuslimer i vestlige land gjør. Det at muslimer i Norge ikke oppfører seg som muslimer er ifølge selveste Koranen (må nødvendigvis betraktes som en pålitelig kilde), fordi de er i mindretall og derfor er anbefalt å drive med taqyyiah inntil situasjonen endrer seg i deres favør. Kildene jeg støtter meg på er beklageligvis religiøse ledere fra genuine muslimske stater og selveste Koranen.

Hva muslimer i Norge angår: jeg hevder ikke at de er onde. De fleste som har litt kjennskap til islam forstår hvorfor muslimer ikke tør frafalle troen sin, men velger å kalle seg muslimer på tross av evt. tvil. Islam er et kjempeproblem, tatt i betraktning at så mange faktisk tror og frykter den narsissistiske psykopatguden.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor er det så vanskelig, Libertina, å innse at folk vokser opp med forskjellig grad på hvor mye de følger boken? Være seg bibelen, koranen, jøder, osv..

Noen følger boken til punkt og prikke, andre ikke. Skrives det ikke også i bibelen at man SKAL følge alt, og ikke velge ut hva man selv liker? Er folk da mindre kristne når de godtar homofili, eller bare det å bære klær av forskjellige stoff?

Jobbe på søndager?

Det står ingen steder i koranen at man SKAL bære hijab, men det står at man skal dekke sin pryd, og det står lignende i bibelen også.. Jehovas vitner bærer konsekvent tørkle på hodet, og dekker fra ankel til hake og håndledd. Alt beror på hvilken gren man tilhører, og i hvilken grad man er religiøs.

Det er flere muslimske land hvor normen ikke dekker seg mer til enn vi gjør i Norge. Se på f.eks Vest-Afrikanske land. Det er flere katolske land hvor folk heller ikke dekker seg til noe særlig, se på Roma og Spania.

At man annser seg selv som muslim betyr ikke at man følger boka til punkt og prikke, og det samme gjelder for alle religioner. Hvorfor er dette så vanskelig å innse..? Hvorfor skal ting være sort/hvitt, uten nyanser inn i mellom?

Jeg gremmes over reaksjonen mange får når jeg sier jeg er gift med en muslim. Jeg må forsvare min manns religion, selv til folk jeg ikke aner hvem er. Ja, jeg kunne latt være å svare, men jeg vil heller opplyse enn å snu ryggen til..

Jeg gruer meg til datteren min forstår mer av spørsmålene som vi får. "Jah, må du ikke bære hijab eller burka? Skal dere omskjære alle ungene? Må du konvertere? Får du lov å gå på byen, drikke alkohol, spise svin?"

Sukk.

• Liker 7
Skrevet

Jeg er helt enig med deg, TS, og jeg har tenkt det samme som deg lenge. Mye av reaksjonene mot muslimene, og en del av det som kommer fra FrP, minner svært mye om det politiske landskapet i Tyskland på 30-tallet. Da tenker jeg ikke på NDSAP, men parti som var før dem. Det var parti som også spilte populismekortet mot en gruppe som samfunnet mistrodde - jødene. Jødene fikk skylden for depresjonen, og løsningen på Tysklands problemer var selvsagt å kaste jødene ut. På samme måte som FrP så spilte de på stemninger i tiden, bygget et fiendebilde og tilbydde enkle løsninger på kompliserte problemer.

Jeg har hørt motargumentet om at forskjellen er at muslimer faktisk er en negativ påvirkning på samfunnet. De lar seg ikke integrere, de skaper trøbbel, de misliker våre verdier, de har sine egne samfunn osv. Vel, mange av disse kritikkene fikk jødene også. Mange europeere på 30-tallet mente oppriktig at jødene var sære, ville ikke tilpasse seg i samfunnet, var grådige, skapte problemer, skilte seg ut osv.

Jeg sier ikke at islamkritikere i dag støtter et muslimsk holocaust. Jeg tror ikke vi om tyve år vil ha muslimer i fangeleire. Men jeg frykter for andre konsekvenser av denne mistilliten og voksende hatet mot muslimer. Om det ikke ender i en fangeleir, så kan det ende i andre svært grove overtredelser mot uskyldige mennesker - både i liten og stor målestokk.

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor er det så vanskelig, Libertina, å innse at folk vokser opp med forskjellig grad på hvor mye de følger boken? Være seg bibelen, koranen, jøder, osv..

Noen følger boken til punkt og prikke, andre ikke. Skrives det ikke også i bibelen at man SKAL følge alt, og ikke velge ut hva man selv liker?

i Koranen står dette i sure 2.85.

...Er det slik at dere tror på en del av skriften og forkaster en annen? Det blir ingen annen belønning for dem som opptrer slik, enn skam under livet på jorden, og på oppstandelsens dag blir de sendt til den strengeste straff. Gud overser ikke hva dere gjør.

Vil du se flere koranvers så finner du mange samlet her.

Om du er en av de som biter på taqiyyah-frasen om at versene er tatt ut av kontekst, kan du jo ta deg bryet med å lese Koranen i fullversjon. Om det skulle være noen tvil om hvorvidt vi er i en krigssituasjon eller ikke: Norge er i Aghanistan for å bekjempe Taliban. Taliban er ikke ekstremister eller islamister. De er muslimer som bare følger Koranen og Hadith slik Allah og Muhammed sier de skal gjøre. Den som angriper en muslim er i følge islams religiøse skrifter i krig med alle muslimer. Om du velger å ikke ha hele Koranen, Allah og Muhammed (sunnah) i ditt hjerte, og forakte alle oss vantro europeere i dypet av ditt hjerte, da vanærer du profeten og det venter deg en streng straff fra Allah.

Nå er jeg ateist, så jeg går ikke god for Bibelen heller, men siden du insisterer på å sammenlikne kan du jo vise meg passasjen fra Bibelen hvor det står at hele boken skal følges, ellers venter en straff fra Gud, eller liknende. Jeg venter i spenning.

• Liker 3
Skrevet

Jeg vil da absolutt påstå at enkelte ting i bibelen er like ille/gode so i koranen. Her har du en link:

http://www.ranker.com/list/top-20-bible-passages-to-use-against-fundamentalists/ivana-wynn

"

If in spite of this you still do not listen to me but continue to be hostile toward me, 28 then in my anger I will be hostile toward you, and I myself will punish you for your sins seven times over. 29 You will eat the flesh of your sons and the flesh of your daughters."(Leviticus 26:27-30) "

http://www.biblegateway.com/passage/?search=Deuteronomy+28&version=NIV

Der har du hyggelig lesning om hva som skjer om man ikek følger Guds ord.

Værsågod.

Skrevet (endret)

Jeg vil da absolutt påstå at enkelte ting i bibelen er like ille/gode so i koranen. Her har du en link:

http://www.ranker.com/list/top-20-bible-passages-to-use-against-fundamentalists/ivana-wynn

"

If in spite of this you still do not listen to me but continue to be hostile toward me, 28 then in my anger I will be hostile toward you, and I myself will punish you for your sins seven times over. 29 You will eat the flesh of your sons and the flesh of your daughters."(Leviticus 26:27-30) "

http://www.biblegateway.com/passage/?search=Deuteronomy+28&version=NIV

Der har du hyggelig lesning om hva som skjer om man ikek følger Guds ord.

Værsågod.

I det nye testamentet finnes et utall av vers som sier at kristne (altså tilhengere av Jesus og det nye testamentet) ikke trenger følge regler fra det gamle testamentet.Her er dokumentasjonen på det.

Edit: M.a.o: Binta Ba tar veldig feil når hun sammenlikner muslimers forhold til Koranen med kristnes forhold til Bibelen.

Endret av Libertina
Skrevet

I det nye testamentet finnes et utall av vers som sier at kristne (altså tilhengere av Jesus og det nye testamentet) ikke trenger følge regler fra det gamle testamentet.Her er dokumentasjonen på det.

Edit: M.a.o: Binta Ba tar veldig feil når hun sammenlikner muslimers forhold til Koranen med kristnes forhold til Bibelen.

Akkurat som at koranen også er delt, er det ikke så?

Skrevet

I Koranen står det at om man leser motsigelser, skal man alltid følge det som er skrevet sist... Det kjipe er at de voldelige, "slemme" skriftene, er de som gjerne er nyest.

• Liker 2
Gjest UngKalven
Skrevet

Tja, må jo være ut fra løseluften det da.

Eller kanskje det finnes andre grunner?

• Liker 1
Skrevet

I media i Norge i dag får vi relativt ofte høre om holdninger og meninger som er negativt rettet mot Islam og muslimer. Her kan det nevnes Siv Jensens "snikislamisering", Hans Rotmo sin nyeste sang (se holdningene i kommentarfeltet på vgnett https://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10057617) og ikke minst bakgrunnen for ABB sine handlinger.

Jeg får intrykk av at folk tror det er generelle muslimske holdninger som ligger i grunn for de terrorhandlinger vi har sett utført rundt omkring i den vestlige verden. I Norg går etniske nordmenn rundt og er redde for at muslimene skal forsøke å overta det norske samfunn og tvinge oss alle til å følge Islam.

Jeg har inntrykket av at både media og folk generelt ikke ser det klare skille mellom vanlige muslimer og de ekstremistene som står bak disse grufulle handlingene. De blir rett og slett alle gredd under samme kam og Islam og muslim er nærmest blitt skjeldsord. Jeg er redd for at denne uvitenheten og holdningene skal føre til en lignende situasjon som før den andre verdenskrig. Med andre ord at vi står i fare for å, som et samfunn, stemple muslimer som "fienden" og behandle de deretter.

Hva tror dere?

Fra muslimer sin inngrodde motvile til å innrette seg etter et demokratisk samfunn og muslimers inngrode motstand mot frihet for kvinner.

• Liker 5
Skrevet

I Koranen står det at om man leser motsigelser, skal man alltid følge det som er skrevet sist... Det kjipe er at de voldelige, "slemme" skriftene, er de som gjerne er nyest.

Det blir jo som at Jehovas vitner følger det gamle testamentet, og mange med de.

Jeg har ingen grunn til å tvile på at det finnes moderate muslimer. Jeg har bodd i et moderat, muslimsk land selv, og sett dette på nært hold.

Ting forandres kontinuerlig. Kvinner får mer makt, de får mer frihet, og de får flere rettigheter, selv i fattige muslimske land.

Den svertekampanjen som f.eks libertina driver her, er forkastelig.

Snakk med noen muslimer, se hva DE synes. Ikke sitt og syns bak maskinen din og si at enten må de være krigerske jihad-elskere, eller ta avstand fra religionen. Da kan du også begynne å sverte de kristne, hvor noen følger det gamle, noen det nye, og noen mikser det.

• Liker 6
Skrevet

Kanskje du burde lære litt mer om Koranen og Hadith? Å lese dem kan være en god start. Koranen står ikke i kronologisk rekkefølge, men med de lengste surene først, og de korteste sist. (unntak er åpningsbønnen). Generelt er de mildeste versene er fra Mekka-tiden, de verste fra Medina. De fra Medina er yngst, og trumfer de fra Mekka der det er noen konflikt.

Norge er i krig med alle muslimer, fordi vi kjemper mot Taliban i Afghanistan. Alle muslimer er egentlig forpliktet til å drepe oss, men fordi de er i mindretall og selv risikerer tap om de prøver, så er de anbefalt å gå rundt og smile oss opp i ansiktet og late som de er vennlige. Dette er greit for Allah så lenge de hater oss i sine hjerter. Når tiden er inne skal de angripe og drepe oss.

Overfallsvoldtekter skjer med Allahs velsignelse. De norske kvinnene som voldtas er å anse som krigsutbytte.

Alt dette står i Koranen

Skjønner du nå hvorfor så mange er imot et økende antall muslimer i landet?

• Liker 3
Skrevet (endret)

UngKalven, kan ikke du fiske frem det youtube-klippet om Koranen, og hvorfor den ikke fungerer på samme måte som andre religioner?

Det blir jo som at Jehovas vitner følger det gamle testamentet, og mange med de.

Ikke i det hele tatt... Først og fremst fordi de ikke følger gamle testamentet, sånn bortsett fra å ikke feire bursdager og sånt :gjeiper: Jehovas vitner skal føye seg etter statlige lover. I Koranen er det ingen ting som er over skriftene, uansett hvilke regler samfunnet har satt.

Er det ikke lov å omskjære jenter på den måten her i landet? Jaja, det står jo i Koranen at det skal gjøres, så da skal det gjøres.

Endret av Yme
Skrevet

Strålende! Ta en titt på den, Binta Ba.

Skrevet

Jeg har ingen grunn til å tvile på at det finnes moderate muslimer. Jeg har bodd i et moderat, muslimsk land selv, og sett dette på nært hold.

Ting forandres kontinuerlig. Kvinner får mer makt, de får mer frihet, og de får flere rettigheter, selv i fattige muslimske land.

Den svertekampanjen som f.eks libertina driver her, er forkastelig.

Snakk med noen muslimer, se hva DE synes. Ikke sitt og syns bak maskinen din og si at enten må de være krigerske jihad-elskere, eller ta avstand fra religionen. Da kan du også begynne å sverte de kristne, hvor noen følger det gamle, noen det nye, og noen mikser det.

Klarte du ikke å lese den linken jeg ga deg? De kristne har ingen forpliktelser ovenfor det gamle testamentet. Muslimene må i motsetning følge Koranen slavisk.

De du har bodd med i et muslimsk land har da vært en blanding av muslimer og ikke-muslimer, der ikke-muslimene har fått gå i fred og drive med sine ting fordi de ikke har vært i krig med islam. Igjen: les Koranen!

Skrevet

Binta Ba, greit at jehovas vitner har mye rart for seg, men de går ikke med skaut og må ikke dekke seg fra topp til tå. Faktisk skal de se mest mulig vanlige ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...