Gå til innhold

hjelp! 1 åring som er helt KRAKILSK ved legging!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

til nå har leggingen gått fint, men de to siste dagene har det vært et mareritt. I går sov han 30 min, våknet og begynte å gråte. Vi var inne og trøstet, men han peker bare mot døren og vil tydelig ut av døren. Vi gjorde alt vi kunne for å roe han, men ville ikke gå ut av soverommet for å ikke la det bli en vane at han skal ut igjen av rommet etter han er lagt. Han hylskreik i 2,5 timer og kastet opp to ganger pga dette. Hva skjer??? Og hva gjør man?

er helt fortvilet! :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Kvikklunsj
Skrevet

Sender deg en klem :-)

Det er slitsomt, men man må bare holde ut og gi masse kjærlighet:-) Med fare for å virke frekk; Sånn er det bare noen ganger.

Skrevet

Kanskje tenner på gang eller overtrøtt?

AnonymBruker
Skrevet

nei er ganske sikker på at det ikke er tenner. Han er kjempe sinna og helt vill. Gikk bedre i dag, men ligger her og uroer meg for at han skal våkne... da er det på ann igjen! er bare usikker på om det beste er å være på rommet eller gå ut i stuen. Tenker han blir bortskjemt hvis man tar han ut etter han er lagt. Da vil han kanskje gjøre dette ofte?

ts

AnonymBruker
Skrevet

kanskje han er redd for noe?

er rommet hans helt mørkt? er det for kaldt? for varmt? for stille? eller en skummel lyd?

Leser du eventyr eller lar han høre på barnemusikker eller lydbøker etc for og sovne?

forsøk og endre innsovningsrutinene og se om det hjelper.. kan hende det tar litt tid.. men at han kaster opp? kanskje han er syk eller har vondt?

AnonymBruker
Skrevet

lar du døren stå åpen? kan hende det hjelper at han kan høre mamma/pappa er i nærheten. og at det blir litt skummelt med bekkmørkt rom og lukket dør?

Gjest Enny
Skrevet

Hvis barnet mitt våkner og er lik det du skriver, så tar jeg henne alltid opp. Det blir ingen vane, man tar bare barnets følelser på alvor.

Jobb heller med barnet, i stedet for å jobbe mot. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis barnet mitt våkner og er lik det du skriver, så tar jeg henne alltid opp. Det blir ingen vane, man tar bare barnets følelser på alvor.

Jobb heller med barnet, i stedet for å jobbe mot. :)

det var godt beskrevet :) tror vi egentlig har jobbet litt imot fordi vi har vært redd for å skape dårlige vaner, og vi vil dermed "vinne kampen". Har du tatt han ut av soverommet også? Blir de ikke vant med det da?

ts

Skrevet

Jeg har tatt mine ut av soverommet uten at det har gitt problemer. Er jo ikke slik at en kveld ødelegger alt. Hadde ikke orket å la barnet gråte sånn hvis jeg kunne unngå det.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har alltid vært mest fokusert på å møte barnets behov enn på å "skape vaner". Ser man at man er i en dårlig trend, kan man selvfølgelig tenke på hva slags "vaner" man har, men i første omgang tenker vi på å gjøre barnet trygt og tilfreds.

Et barn som kaster opp, ville sporenstreks blitt tatt opp og trøste, båret rundt og kost på :)

Å la barn gråte (av andre grunner enn ren trass) er, etter min mening, ikke noen god ide.

Gjest Enny
Skrevet

det var godt beskrevet :) tror vi egentlig har jobbet litt imot fordi vi har vært redd for å skape dårlige vaner, og vi vil dermed "vinne kampen". Har du tatt han ut av soverommet også? Blir de ikke vant med det da?

ts

:)

Nei, det ble aldri det. Hun roet seg fort da hun kom på stua og etter en liten stund var det bare å legge henne igjen. Tror det har skjedd tre ganger, da hun var rundt 20 mnd. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...