Gå til innhold

fryse strimlet svinekjøtt, går ut på dato i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har vakumpakket strimlet svinekjøtt av edelgris som går ut på dato i morgen. Jeg får dessverre ikke brukt kjøttet innen da, er det greit å fryse det? Hvor lenge holder det seg eventuelt i fryseren? Er litt skeptisk i og med at datoen går ut i morgen, så jeg håper noen kan svare meg på mitt dumme spørsmål! :oops:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan fint fryse kjøttet, og det er magert kjøtt så det holder seg i alle fall tre måneder.

Skrevet

Nøff-nøff i frysen skal holde seg i 6 måneder.

Selv kjøper jeg ikke strimlet svinekjøtt siden strimlene lages av restekjøtt. (Ender av svinekjøttstykker) Folk tor de får spesielt utvalgt kjøtt som blir stimlet, men neida. Dette er bare enda en måte å bruke opp mere av det døde dyret på, samtidig som de tar seg grovt betalt for å strimle det for deg..Skal si de som fortalte at de jobbet med å lage strimlet svinekjøtt koste seg når de fortalte meg det.. :D

I likhet med den dagen jeg fant ut at Gilde og Gomans pølser er de samme. Man lærer mye av å jobbe i pakkeriet på Gilde. :ler:

Gjest Zalomine
Skrevet

Går fint å fryse det selv om det går ut i morgen, frys det skikklig (i hurtigfryserdelen om du har) og la det tine i kjøleskap, bruk det med en gang det er ting.

Min bror jobber en plass der det som går ut på dato kastes i fryserommet, og de ansatte får plukke med seg hjem av dette. Så som student lever de godt, med biff og andre godsaker.... Det går fint det, så elnge det fryses godt, og tines rett. Ikke la de tine på benken over natta... da blir det lett srut, for å si det sånn. Men det gjelder jo generelt da for slik mat...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...