AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #1 Skrevet 3. mai 2012 Jeg er en jente på 22 år som er 179 cm høy, og veier akkurat nå 63 kg. Har satt meg mål på 60 kg innen 1 juni og ønsker ikke å gå mer ned enn det. Har gått gradvis ned fra 68 kilo siden januar men de siste tre kiloene vil bare ikke av. Jeg trener 5-6 ganger i uka tilsammen- mest spinning men også styrke 2-3 ganger i uka og spiser sunt og variert. Har lest at det kan være at kroppen holder på vann, men det vil vel være mest i begynnelsen? Er det bare en myte at de siste kiloene er de vanskeligste å få av?
Gjest cool_water Skrevet 3. mai 2012 #2 Skrevet 3. mai 2012 De siste kiloene pleier å være ganske vanskelig å ta av, da må man være veldig streng med seg selv, både kostholdsmessig og treningsmessig. Kanskje du må spise litt mindre for å se om det gir noe effekt? Men jeg syns at med din høyde på 179 cm, så høres 60 kg litt lite ut.
Tullepia Skrevet 3. mai 2012 #3 Skrevet 3. mai 2012 Jeg er en jente på 22 år som er 179 cm høy, og veier akkurat nå 63 kg. Har satt meg mål på 60 kg innen 1 juni og ønsker ikke å gå mer ned enn det. Har gått gradvis ned fra 68 kilo siden januar men de siste tre kiloene vil bare ikke av. Jeg trener 5-6 ganger i uka tilsammen- mest spinning men også styrke 2-3 ganger i uka og spiser sunt og variert. Har lest at det kan være at kroppen holder på vann, men det vil vel være mest i begynnelsen? Er det bare en myte at de siste kiloene er de vanskeligste å få av? Oftest er det en myte fordi folk slækker litt av når de nærmer seg målet. Men for andre betyr de siste kiloene at de har feilberegnet litt. De tar ikke inn i beregningene at muskler veier mer enn fett. Det betyr at du kan ha oppnådd ønsket kroppsform, men vekta viser litt mer fordi du gjennom treningen har fått mer muskler og mer kompakt skjelett. Kroppen stanser dermed på naturlig matchvekt. Jeg ville latt de tre kiloene være. Som kvinne kan vekta variere med inntil et par kilo i løpet av menstruasjonssyklusen. Slapp derfor av og tenk at nå har du nådd målet. Målet burde jo ikke være et magisk vekttall, men at du er fornøyd med kroppens fasong og styrke.
Mac Skrevet 3. mai 2012 #4 Skrevet 3. mai 2012 Oftest er det en myte fordi folk slækker litt av når de nærmer seg målet. Men for andre betyr de siste kiloene at de har feilberegnet litt. De tar ikke inn i beregningene at muskler veier mer enn fett. Det betyr at du kan ha oppnådd ønsket kroppsform, men vekta viser litt mer fordi du gjennom treningen har fått mer muskler og mer kompakt skjelett. Kroppen stanser dermed på naturlig matchvekt. Jeg ville latt de tre kiloene være. Som kvinne kan vekta variere med inntil et par kilo i løpet av menstruasjonssyklusen. Slapp derfor av og tenk at nå har du nådd målet. Målet burde jo ikke være et magisk vekttall, men at du er fornøyd med kroppens fasong og styrke. Ja, er enig i at antall kilo ikke burde være hovedfokus, men er ikke helt fornøyd med kroppens fasong helt enda, og det er dermed ikke så lett å være fornøyd med vekten heller.
Mac Skrevet 3. mai 2012 #5 Skrevet 3. mai 2012 De siste kiloene pleier å være ganske vanskelig å ta av, da må man være veldig streng med seg selv, både kostholdsmessig og treningsmessig. Kanskje du må spise litt mindre for å se om det gir noe effekt? Men jeg syns at med din høyde på 179 cm, så høres 60 kg litt lite ut. Takk for svar. Ja, jeg burde kanskje prøve å spise mindre, er bare redd for å spise for lite når jeg trener såpass mye og at kroppen dermed vil sette seg i " sparebluss".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå