Papilio Skrevet 3. mai 2012 #1 Skrevet 3. mai 2012 Jeg lurer på hva dere valgte å ta med i vielsen i form av sang, dikt o.l og hvorfor dere valgte akkurat disse? (Var det av spesiell betydning for dere eller kun tidsfyll?) Hvor lenge varte vielsen deres? Var det den viktigste delen av dagen, eller var festen viktigere?
Anglofil Skrevet 3. mai 2012 #2 Skrevet 3. mai 2012 For oss var alle elementene i bryllupet like viktige, dvs at festen var like viktig som vielsen og omvendt. Vi hadde borgerlig utevielse. Inngangs- og utgangsmarsj ble spilt av en trompetist. Vigsler holdt en nydelig tale og et dikt. Trompetisten spilte 'You Raise Me Up' i midten av vielsen. Deretter ble vi viet med ringer og hvor vi gav hverandre vårt ja. Personlig synes jeg det var en vakker og rørende vielse. Den var akkurat passe lang, rundt 30 min, husker ikke helt. Akkurat like avslappet og fin som vi ville ha det. Ønsket ikke noe stivt, men vi ville samtidig ha en vielse man fikk følelsen av var "ekte" og høytidelig. Vi ønsket ikke en kort vielse på tinghuset, så vi ville ha litt av begge verdener antar jeg. Jeg så ikke på innholdet som tidsfyll men noe som representerte oss. Mvh Yvonne
Papilio Skrevet 3. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 3. mai 2012 Jeg synes det høres så flott ut med innhold som representerer brudeparet. Kjenner enkelte som bare valgte sanger på måfå rett og slett som tidsfyll som jeg nevnte. Er 30 min vanlig lengde på en vielse?
Anglofil Skrevet 3. mai 2012 #4 Skrevet 3. mai 2012 Jeg er ærlig talt ikke sikker, men utifra det jeg har lest kan det tyde på at det er det. Mvh Yvonne
Anettekø Skrevet 3. mai 2012 #5 Skrevet 3. mai 2012 Vi skal ha to sanger og et dikt i vielsen. Amazing grace, Du gjorde det igjen (Lisa Nilsson) og diktet; Kom ikke for nær. Sangene skal synges av mine beste venniner. Tror det blir en nydelig vielse:)Sånn jeg har forstått det skal vielsen vare i ca 1 time.
Gjest Doh Skrevet 3. mai 2012 #6 Skrevet 3. mai 2012 Vielsen var det viktigste i den forstand at det var jo da vi ble gift. Men la mest innsats i festen da. For meg var det viktig at presten "min" viet oss selv om vi giftet oss i barndomskirken til mannen min. Jeg er frivillig i kirken og ville ha de jeg kjenner rundt meg, for mannen min var kirken viktigst. Av sanger brukte vi "Gabriellas song" og "Songbird" som er to av yndlingssangene til mannen min. Av salmer hadde vi "det er så yndig å følges ad" og "Guds godhet sang i sinnet" av den enkle grunn at jeg liker teksten på de. Av tekstlesning husker jeg ikke helt hvilke bibelvers vi hadde, men det er også noen jeg liker. Som sagt, dette bestemte jeg helt selv. Hvor lenge vielsen varte har jeg null peiling på. Tror rundt 30-40 min er vanlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå