AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #1 Skrevet 3. mai 2012 Det er mange som starter slike tråder her, men jeg prøver likevel! Kjæresten og jeg drømmer om å komme oss av gårde til noe à la et sydhavsparadis i høst - med vakker natur og så mye ro som mulig. Vi trenger egentlig ingen aktiviteter i nærheten utenom våre egne bein å gå med! Problemet er at vi ikke har ubegrenset med penger å bruke på ferien vår. Vi har sett at man kan leie leiligheter/bungalower rundt omkring i verden for cirka 3000 kroner, men det er vanskelig å orientere seg, synes vi. Er det noen som har noen tips?
freddy Skrevet 3. mai 2012 #2 Skrevet 3. mai 2012 Har du sjekket homeaway.no? De har private utleiere over hele verden. Litt vanskelig å komme med tips og råd når du ikke skriver noe om budsjett, men både Mantareiser og Paradisreiser er spesialister på denne type reiser iallfall.
Gjest Seajewel Skrevet 4. mai 2012 #3 Skrevet 4. mai 2012 Har du sjekket homeaway.no? De har private utleiere over hele verden. Litt vanskelig å komme med tips og råd når du ikke skriver noe om budsjett, men både Mantareiser og Paradisreiser er spesialister på denne type reiser iallfall. Men mantareiser er jo dyrt...
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #4 Skrevet 4. mai 2012 Det er mange som starter slike tråder her, men jeg prøver likevel! Kjæresten og jeg drømmer om å komme oss av gårde til noe à la et sydhavsparadis i høst - med vakker natur og så mye ro som mulig. Vi trenger egentlig ingen aktiviteter i nærheten utenom våre egne bein å gå med! Problemet er at vi ikke har ubegrenset med penger å bruke på ferien vår. Vi har sett at man kan leie leiligheter/bungalower rundt omkring i verden for cirka 3000 kroner, men det er vanskelig å orientere seg, synes vi. Er det noen som har noen tips? Følge med på restplasser til Thailand etc.? Hvis du velger uspesifisert reise eller kun fly, så trenger det ikke bli så dyrt. Hvis det uspesifiserte bostedet ikke er noe bra, så kan man bare bytte når man er der nede, bungalower / rom i Thailand er ikke dyrt.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #6 Skrevet 5. mai 2012 Takk til alle som har svart så langt! Prisen bør helst ikke overstige 12 000 per person. Med litt flaks kan det se ut som om Goa og Maldivene kan være gode alternativer, så sant vi ikke krever ren luksus. (Dæven, jeg blir misunnelig på de som kan svi av førti-femti tusen på en ferie. Jeg har kikket på utrolig mange forlokkende steder!) Kom gjerne med flere tips.
Lumos Skrevet 5. mai 2012 #7 Skrevet 5. mai 2012 Sørøst-Asia er jo generelt billig, selv på turiststedene er prisene godt overkommelige. Følg med prisene på flybilletter på diverse søkemotorer som fks Momondo, Hipmunk, Skyscanner, Supersaver, eBookers, Dohop osv. Når man reiser til land som Thailand, Vietnam og lignende er det som regel ikke nødvendig å booke bosted på forhånd, om man ikke drar på et spesielt travelt tidspunkt (fks rundt en stor høytid e.l.). Det går fint an å gå rundt på hoteller/hostels og spørre om de har ledige rom, eller bestille på nettet når man har sondert litt terrenget. Du kan bo ganske luksuriøst uten å blakke deg i Sørøst-Asia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå