AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #1 Skrevet 3. mai 2012 Er det mulig? Jeg er deltidsstudent, og utdanner meg innen helse og sosial, og trenger en heltidsjobb fra høsten av. Kunne godt tenkt meg å jobbe med barn, så å jobe i bhg hadde vært moro og ikke minst lærerikt. Assistentlønn er jo ikke mye å skryte av, men sikter jeg for høyt om jeg søker på ped. lederstillinger?
Arlea Skrevet 3. mai 2012 #2 Skrevet 3. mai 2012 Fra lovdata: "§ 18. Barnehagens øvrige personale Pedagogiske ledere må ha utdanning som førskolelærer. Likeverdig med førskolelærerutdanning er annen treårig pedagogisk utdanning på høgskolenivå med videreutdanning i barnehagepedagogikk. Kommunen kan gi dispensasjon fra utdanningskravet i første ledd. Kommunens vedtak kan påklages til fylkesmannen. Departementet gir forskrifter om dispensasjon, om godkjenning av yrkeskvalifikasjoner fra utlandet og om unntak fra utdanningskravet for personale som arbeider i barnehagen på nattid. Bemanningen må være tilstrekkelig til at personalet kan drive en tilfredsstillende pedagogisk virksomhet. Departementet gir utfyllende forskrifter om pedagogisk bemanning. " Med andre ord så tror jeg ikke du har noe sjans hvis jeg skal svare ærlig. Ikke med mindre det er mangel på førskolelærere der du bor samt at du har annen relevant erfaring eller utdannelse i bakhånd. Men det er jo ingen som hindrer deg i å søke, selv om jeg tror du får bedre napp på å forhøre deg etter stillinger som assistent.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #3 Skrevet 3. mai 2012 Jeg har en venninne som jobber som ped.leder i bhg. Hun er nyutdannet sosionom. Har også en kamerat som fungerer som ped.leder. Han har ingen utdannelse, men mange års erfaring både fra barnehage og barnevern. Men tror ikke han tjener like mye som en førskolelærer ville gjort da. Er vel generelt mangel på førskolelærere. Er jo ingenting i veien for å søke noen stillinger og se hva som skjer. Men hadde nok ikke regnet med å få noe annet enn assistentstillinger. (Husk at den pedagogiske lederen har et helt annet ansvar, er det noe du har kvalifikasjon til?)
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #4 Skrevet 3. mai 2012 Takk for raske svar og lovtekst, er sosionom jeg er utdannet som om et år. Ser det lyses ut ekstremt mange stillinger (Bor så jeg kan jobbe både i Oslo og på Romerike) Men er nok mer sannsynlig å få assistentstilling ja, har noe barnehageerfaring, men vil ikke kalle det mye. Takk igjen :-)
Mrs.Shadows Skrevet 3. mai 2012 #5 Skrevet 3. mai 2012 De kan ansette folk uten utdanning i ett år om gangen i private bhg vertfall - det måtte de i "vår" bhg fordi ingen med utdanning søkte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå