AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #1 Skrevet 3. mai 2012 Er det mulig? Jeg er deltidsstudent, og utdanner meg innen helse og sosial, og trenger en heltidsjobb fra høsten av. Kunne godt tenkt meg å jobbe med barn, så å jobe i bhg hadde vært moro og ikke minst lærerikt. Assistentlønn er jo ikke mye å skryte av, men sikter jeg for høyt om jeg søker på ped. lederstillinger?
Arlea Skrevet 3. mai 2012 #2 Skrevet 3. mai 2012 Fra lovdata: "§ 18. Barnehagens øvrige personale Pedagogiske ledere må ha utdanning som førskolelærer. Likeverdig med førskolelærerutdanning er annen treårig pedagogisk utdanning på høgskolenivå med videreutdanning i barnehagepedagogikk. Kommunen kan gi dispensasjon fra utdanningskravet i første ledd. Kommunens vedtak kan påklages til fylkesmannen. Departementet gir forskrifter om dispensasjon, om godkjenning av yrkeskvalifikasjoner fra utlandet og om unntak fra utdanningskravet for personale som arbeider i barnehagen på nattid. Bemanningen må være tilstrekkelig til at personalet kan drive en tilfredsstillende pedagogisk virksomhet. Departementet gir utfyllende forskrifter om pedagogisk bemanning. " Med andre ord så tror jeg ikke du har noe sjans hvis jeg skal svare ærlig. Ikke med mindre det er mangel på førskolelærere der du bor samt at du har annen relevant erfaring eller utdannelse i bakhånd. Men det er jo ingen som hindrer deg i å søke, selv om jeg tror du får bedre napp på å forhøre deg etter stillinger som assistent.