Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Huff, dette er flaut å skrive ned, men saken er som følger. Jeg er snart ferdig med master i rettsvitenskap. Og jeg har elendige karakterer! 1. avdeling fikk jeg D, mens på 2. avdeling fikk jeg E/D. Jeg var i løpet av 2. avdeling veldig i tvil om dette var studiet for meg, og endte opp med å utsette eksamen et par ganger, hvilket gjorde at jeg ble 1,5 år forsinket. I deler av denne perioden valgte jeg å ikke ta studielån, og heller jobbe ekstra (har heldigvis hatt deltidsjobb hele veien). Jeg fattet en beslutning om å fortsette, og bestemte meg for å gjøre det bedre fra 3. året og fremover. Det resulterte i B og C fra 3. avdeling, og 4. avdeling fikk jeg B/B. Nå er jeg på siste året, og håper å ende opp med B på masteren.

Problemet er jo de elendige karakterene fra 1. og 2. avdeling. Gruer meg helt enormt til jeg skal ut og søke jobber, er det noen som i det hele tatt vil vurdere meg med disse karakterene? Jeg sikter meg ikke inn på advokatyrket, tenker heller konsulent-virksomhet/saksbehandling/rådgivning i første omgang. Har faktisk jobbet med litt juridisk arbeid i tillegg til den andre deltidsjobben min, så jeg håper det teller positivt. Arbeidsgivere er veldig fornøyd med meg, og vil være gode referanser.

Ikke så veldig kult å diskutere dette med medstudenter, ettersom de sikkert hadde holdt gravøl for arbeidslivet mitt hvis de visste hvor dårlig det stod til de to første årene (karakterpresset på jussen, vet dere). Så jeg henvender meg heller anonymt til dere. Hva tror dere, har jeg en sjans til å få meg relevant jobb etter studiet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...