Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens!

Håper dere kan hjelpe meg litt. Vi reiser på tur til Italia i sommer. Jeg reiser med fly for første gang og vi skal ha med datteren vår som blir 8 mnd den måneden vi reiser :)

Det jeg lurer på er litt forskjellig så jeg skriver en liten "liste" så kan dere svare på det dere kan og vil om dere har tid :) Vi resier med ryanair :)

- Tips til nervøs førstegangsflyvende? (3 timers fly)

- Erfaringer med å reise med småbarn?

- Hva MÅ og bør vi ha med??

- Er det lov å ha flaske/mme med på flyet i håndbagasje?

- Vi skal ha vogn me (reisetrille), må denne spesialpakkes eller bare legges sammen?

Vi skal bo litt langt oppe i Italia, men skal litt lenger nedover på dagsturer.

På forhånd tusen takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan bidra til tips for førstegangsflyvende:

- Ha egen pose til det du skal ha med av væske, så når du kommer til flyplassen kan du bare flytte det over i de godkjente posene uten pes.

- Bruk sikkerhetskøen til å ta av deg ørepynt, belte o.l. så går det fortere når du kommer frem

- Litt turbulens skjer nesten alltid, så mitt tips er å følge med på flyvertinnene. Så lenge de er avslappet, kan du være det. De har jo garantert vært med på verre.

- Ikke kjøp mat på flyet. Det går helt fint å ta med.

- Ha ett bankkort i vesken og ett i bagasjen, i tilfelle du blir ranet.

- Ryanair er veldig strenge på vektgrenser for bagasjen, så det kan være verdt å kjøpe en egen bagasjevekt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan bidra til tips for førstegangsflyvende:

- Ha egen pose til det du skal ha med av væske, så når du kommer til flyplassen kan du bare flytte det over i de godkjente posene uten pes.

- Bruk sikkerhetskøen til å ta av deg ørepynt, belte o.l. så går det fortere når du kommer frem

- Litt turbulens skjer nesten alltid, så mitt tips er å følge med på flyvertinnene. Så lenge de er avslappet, kan du være det. De har jo garantert vært med på verre.

- Ikke kjøp mat på flyet. Det går helt fint å ta med.

- Ha ett bankkort i vesken og ett i bagasjen, i tilfelle du blir ranet.

- Ryanair er veldig strenge på vektgrenser for bagasjen, så det kan være verdt å kjøpe en egen bagasjevekt.

Takk for svar :) Hva kan man ha med seg i håndbagasje egentlig? :)

AnonymBruker
Skrevet

Her har du Avinors tips om bagasje: bagasje

Jeg pleier å ha med ting jeg er redd for i håndbagasjen, som kamera, og et ekstra skift tøy i tilfelle bagasjen rotes bort. Du kan ha med 10 1dl flasker/tuber med væske og det kan være tannkrem, lipgloss osv. Hvis du skal ha med laptop i håndbagasjen, må du ta den ut og legge den i en egen boks i sikkerhetsjekken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...