Tipsi Skrevet 3. mai 2012 #1 Skrevet 3. mai 2012 Hei folkens! Håper dere kan hjelpe meg litt. Vi reiser på tur til Italia i sommer. Jeg reiser med fly for første gang og vi skal ha med datteren vår som blir 8 mnd den måneden vi reiser Det jeg lurer på er litt forskjellig så jeg skriver en liten "liste" så kan dere svare på det dere kan og vil om dere har tid Vi resier med ryanair - Tips til nervøs førstegangsflyvende? (3 timers fly) - Erfaringer med å reise med småbarn? - Hva MÅ og bør vi ha med?? - Er det lov å ha flaske/mme med på flyet i håndbagasje? - Vi skal ha vogn me (reisetrille), må denne spesialpakkes eller bare legges sammen? Vi skal bo litt langt oppe i Italia, men skal litt lenger nedover på dagsturer. På forhånd tusen takk for svar
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #2 Skrevet 3. mai 2012 Jeg kan bidra til tips for førstegangsflyvende: - Ha egen pose til det du skal ha med av væske, så når du kommer til flyplassen kan du bare flytte det over i de godkjente posene uten pes. - Bruk sikkerhetskøen til å ta av deg ørepynt, belte o.l. så går det fortere når du kommer frem - Litt turbulens skjer nesten alltid, så mitt tips er å følge med på flyvertinnene. Så lenge de er avslappet, kan du være det. De har jo garantert vært med på verre. - Ikke kjøp mat på flyet. Det går helt fint å ta med. - Ha ett bankkort i vesken og ett i bagasjen, i tilfelle du blir ranet. - Ryanair er veldig strenge på vektgrenser for bagasjen, så det kan være verdt å kjøpe en egen bagasjevekt. 1
Tipsi Skrevet 3. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 3. mai 2012 Jeg kan bidra til tips for førstegangsflyvende: - Ha egen pose til det du skal ha med av væske, så når du kommer til flyplassen kan du bare flytte det over i de godkjente posene uten pes. - Bruk sikkerhetskøen til å ta av deg ørepynt, belte o.l. så går det fortere når du kommer frem - Litt turbulens skjer nesten alltid, så mitt tips er å følge med på flyvertinnene. Så lenge de er avslappet, kan du være det. De har jo garantert vært med på verre. - Ikke kjøp mat på flyet. Det går helt fint å ta med. - Ha ett bankkort i vesken og ett i bagasjen, i tilfelle du blir ranet. - Ryanair er veldig strenge på vektgrenser for bagasjen, så det kan være verdt å kjøpe en egen bagasjevekt. Takk for svar Hva kan man ha med seg i håndbagasje egentlig?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #4 Skrevet 3. mai 2012 Her har du Avinors tips om bagasje: bagasje Jeg pleier å ha med ting jeg er redd for i håndbagasjen, som kamera, og et ekstra skift tøy i tilfelle bagasjen rotes bort. Du kan ha med 10 1dl flasker/tuber med væske og det kan være tannkrem, lipgloss osv. Hvis du skal ha med laptop i håndbagasjen, må du ta den ut og legge den i en egen boks i sikkerhetsjekken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå