Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja, lurer på om jeg kan bruke Gloria pussepulver på sølv teskjeene mine. Det står på boksen at det er pussepulver for kobber, messing og rustfritt stål.

Noen som vet?

Endret av Jinta
Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Det aner jeg ikke, men jeg har et annet tips: I nøden kan du faktisk smøre inn sølvet med tannkrem og skylle av. Blir blankt og fint :)

Vær bare forsiktig dersom du har sølvdetaljer som skal være oksiderte (svarte), slik at ikke de også blir blanke.

Skrevet

Takk for tips Spinell! :) Fant ut av det på den "harde" måten, gnikket litt pussemiddel på den ene skjeen, og neida.. det skulle jeg nok ikke gjort for det ble masse riper! Jaja, godt jeg har ganske mange av dem.

Gjest navnelapp
Skrevet

Den enkle måten å "pusse" sølv på er å legge aluminiumsfolie i ei stor skål, ha i godt med salt, og så slå i kokande vatn. Så legg du sølvtøyet oppi skåla og let det ligge der nokre minutt. Det blir kjempeblankt! Men ikkje bruk denne metoden på sølvmønster som har oksydering, altså svart i "dumpane" som skal vere der. For då blir også oksyderinga borte.

Gjest gjest17
Skrevet

Takk for tips Spinell! :) Fant ut av det på den "harde" måten, gnikket litt pussemiddel på den ene skjeen, og neida.. det skulle jeg nok ikke gjort for det ble masse riper! Jaja, godt jeg har ganske mange av dem.

Du kan levere inn ripete sølvtøy til overhaling hos gullsmeden, så skjeen er nok ikke ødelagt skal du se :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...