Gjest linneawarp Skrevet 3. mai 2012 #1 Skrevet 3. mai 2012 Jeg tenker å overraske kjæresten min å dra til en god pizza restaurant, vi skal bo i Pantheon området. Etter pizza-kos = tenker jeg å ta han med til en plass der selger gode is og sitter ute :D
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #2 Skrevet 3. mai 2012 Dra til Trastevere. Der er det pizza og is i massevis. Cave Canem, for eksempel. 1
Gjest linneawarp Skrevet 3. mai 2012 #3 Skrevet 3. mai 2012 Dra til Trastevere. Der er det pizza og is i massevis. Cave Canem, for eksempel. Tusen takk, skal sjekke det ut :D <3
frøkna Skrevet 3. mai 2012 #4 Skrevet 3. mai 2012 Dere kommer ikke til å ha noe problem med å ta det på sparket. Det er koselige restauranter og is- steder overalt i Roma!
Chocoholic Skrevet 3. mai 2012 #5 Skrevet 3. mai 2012 (endret) Det er en en kjempekoselig restaurant i den ene smågaten vedsiden av Pantheon! Veldig fin og romantisk, dempa lys, god mat, romantisk musikk Husker ikke helt navnet på den, men hvis du står på fremsiden med pantheon i ryggen, gå frem gata til venstre - er en av de første resaurantene. Endret 3. mai 2012 av Chocoholic
Gjest najki Skrevet 3. mai 2012 #6 Skrevet 3. mai 2012 Like ved Pantheon er det en fantastisk isrestaurant med over 100 forskjellige sorter gelato...og det er i lavsesong! I høysesongen var det noe sånt som oppimot 200 sorter. HAdde jeg bare husket navnet på den... Tror jeg må spørre samboeren min når han kommer hjem! Åh, jeg vil tilbake til Roma! 1
Gjest linneawarp Skrevet 7. mai 2012 #7 Skrevet 7. mai 2012 Det er en en kjempekoselig restaurant i den ene smågaten vedsiden av Pantheon! Veldig fin og romantisk, dempa lys, god mat, romantisk musikk Husker ikke helt navnet på den, men hvis du står på fremsiden med pantheon i ryggen, gå frem gata til venstre - er en av de første resaurantene. Tusen takk :D
Gjest linneawarp Skrevet 7. mai 2012 #8 Skrevet 7. mai 2012 Like ved Pantheon er det en fantastisk isrestaurant med over 100 forskjellige sorter gelato...og det er i lavsesong! I høysesongen var det noe sånt som oppimot 200 sorter. HAdde jeg bare husket navnet på den... Tror jeg må spørre samboeren min når han kommer hjem! Åh, jeg vil tilbake til Roma! Nammis! Kanskje det er noe med Gellatio eller noe sånt? Har masse iskrem å velge mellom? Gleder meg masse! ))
gustav Skrevet 7. mai 2012 #9 Skrevet 7. mai 2012 Gelato inntas best på superromantiske Piazza Navona. Pizzaen før derimot, ikke. Koselige og gode pizzarestauranter finner du best etter innfallsmetoden tuslende hånd i hånd. Stikkord er: små sidegater, helst rødruta duker og pinnestoler, og lokalbefolkning som gjester. I området rundt Piazza Navona f.eks (ikke mange skritt fra Pantheon) finner du sånne smågater Elsker Italia og Roma, og den beste maten, service og opplevelsen har vi funnet 'der italienerne spiser' og alltid tatt det på sparket. De ytterst få gangene vi har blitt skuffa er når vi har satt oss ned på åpenbare turistrestauranter (stikkord: Piazza og overprisa) som ikke trenger å basere suksessen sin på gjenbesøk.. Skjønn by, kos dere! Og gå dere bort i trange smug hvor klesvasken henger til tørk mellom husene, og man må hoppe til side for å unngå en og annen suicidal scooterkjører. Labbe hånd i hånd mellom bygninger med 4-5 forskjellige farger i nyansene orange/brun, tanken på å bruke én farge pr vegg er nærmest ikke-eksisterende . Og høre naboer snakke med hverandre med tusen ord i minuttet og du tror de er verdens største uvenner helt til du ser smilene og gestikuleringen. Herlig!
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #10 Skrevet 7. mai 2012 Trastevere er kjent for å være veldig romantisk! Om dere går innover til Santa Maria kirken, (ikke inn i) kirken da naturligvis, men bortover de trange gatene der er det maaaange søte små restauranter (men kan til dels være litt overpriset, er vel et turistområde). Og noe av det jeg syns var herligst med å besøke det område var å etterpå gå å kjøpe is (det var en søt liten isbar der, med også verden beste crèpes!)og så sette seg ved fontenen på piazzaen utenfor kirken og bare kikke på (og nyte) livet! Selvsagt på kvelden, da det er koseligst :happy:
Gjest najki Skrevet 7. mai 2012 #11 Skrevet 7. mai 2012 Nammis! Kanskje det er noe med Gellatio eller noe sånt? Har masse iskrem å velge mellom? Gleder meg masse! )) Della Palma het den! Jeg er stor gelatofan og kunne funnet på å dra til Italia kun for den gode smaken! Tror jaggu jeg må høre med min kjære om vi ikke kan ta en tur igjen snart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå