Gå til innhold

19 barn, hvordan har de råd til det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Denne familien har 19 barn, fra yngstedame på noen mnd til eldstemann som er gift og har et barn selv.

Da de skulle kjøpe is, måtte de jo kjøpe til 19 barn + 2 voksne ...

Det må da være dyrt - ikke bare med tanke på en is i uken ...

Her er de på tur i New York : Min lenke

Samtidig tenker jeg at det hadde vært veldig koslig, så lenge foreldrene er skikkelige og omsorgsfulle :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan de har råd.. men kanskje de tjener godt på tv-programmet?

Er de imot prevensjon?

..jeg tror det holder med 2-3 hos meg :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

De driver rovdrift på ungene. Alle ungene blir undervist hjemme. I praksis så oppdrar de elste jentene de yngre barna, mens foreldrene knapt ser ungene. Jentene blir oppdratt til at kvinner skal være tjeneren til mannen, og at kvinners plass er i hjemmet. Det er også blitt avslørt at en av sønnene begikk incest mot en av døtrene.

• Liker 3
Skrevet

De driver rovdrift på ungene. Alle ungene blir undervist hjemme. I praksis så oppdrar de elste jentene de yngre barna, mens foreldrene knapt ser ungene. Jentene blir oppdratt til at kvinner skal være tjeneren til mannen, og at kvinners plass er i hjemmet. Det er også blitt avslørt at en av sønnene begikk incest mot en av døtrene.

Avslørt eller spekulert?

• Liker 1
Gjest Okusan
Skrevet (endret)

Jeg tror jo at en familie som er litt større enn gjennomsnittet ikke er noe barna har vondt av. Man lærer mye av å ha søsken, det blir flere relasjoner innen familien, og barna slipper å få altfor mye fokus rettet mot seg- det er flere til å dele.

Samtidig må jeg innrømme at jeg vanskelig kan se for meg at to foreldre klarer å gi 19 forskjellige individer det de trenger, og gi dem den støtten og oppfølgingen de har behov for (på 19 forskjellige måter!). Mulig disse foreldrene er supermennesker, men jeg har vanskelig for å tro at det ikke går utover barnas behov for å bli sett og gitt oppmerksomhet. Ut fra egen erfaring har døgnet ikke nok timer til å ta seg av 19 barn.

Synes også det høres sannsynlig ut at de eldste barna får vel mye ansvar for de yngste barna, hvordan går det ellers opp tidsmessig? Og selv om jeg mener at de fleste barn i dag får for lite ansvar, så finnes det en mellomting mellom å slippe ansvar helt og å i praksis måtte oppdra sine egne søsken.

Endret av Okusan
  • Liker 6
Skrevet

Og jeg som har lyst på 8 unger, og trodde det var mye. Kun om jeg av en eller annen grunn får råd (og tid) til å dekke disse barnas behov såklart!

19 unger og 2 foreldre går ikke helt opp i hodet mitt. Men de vokser nok fort opp og lærer å bli selvstendige. Men jeg får litt vondt av de eldste. Foreldrene er jo nærmest avhengige av å ha de som "hjelpere". Tviler på de har mye tid til venner og fritidsaktiviteter.

Gjest Purple Haze
Skrevet

19 barn er jo overveldende! Aldri i livet om hvert enkelt individ får den oppfølgingen, omsorgen, hjelpen og kjærligheten det trenger. Det har de jo rett og slett ikke tid og kapasitet til.

Jeg hadde blitt sprø om jeg var en av nitten søsken. Aldri fred å få, og jeg tror jeg hadde følt jeg levde i konstant kaos.

Tror jeg så en reportasje om denne familien en gang. Religiøse og alternative, og det er jo helt ok, men en trenger jo ikke befolke jorden alene, heller.

• Liker 5
Skrevet

Og jeg som føler jeg har mer enn nok med mine TO barn! :P

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde gått rundt med konstant dårlig samvittighet, hadde følt at jeg hadde for liten tid til å ta meg av alle sammen... Ikke mye tid til å bare kose seg med barna...

Skrevet

Bare å føde 19 unger høres uoverkommelig ut. Og SÅ kommer all jobben etterpå... Nei takk.

• Liker 2
Gjest imli
Skrevet

Høyrest ut som eit mareritt. Å gå gravid og føde 19 gonger skulle eg vel klart, men ikkje det som kjem etterpå. Med 19 ungar i huset må det vera konstant kaos! Eg hadde vorte sprø...

Greitt å ynskje mange ungar, men 8-10 er vel grensa for kva som er "forsvarleg" både økonomisk, praktisk og omsorgsmessig. For min del går grensa på 5.

Skrevet

Får vondt av de barna som må vokse opp i en søskenflokk på 19. De kan umulig bli sett og hørt på den måten hver og en av dem fortjener.

• Liker 5
Gjest strykebrett
Skrevet

Som så mange andre her så tror jeg ikke disse ungene får det de trenger av oppfølging. Med så mange barn, så ser jeg for meg at familien til en hver tid har minst 2 småbarn. Da blir det vel gjerne sånn at foreldrenes tid går med til å dekke de fysiske behovene til de aller minste, og så må de som er store nok til å få i seg næring selv seile sin egen sjø. Og hjelpe til hjemme så klart.

De har nok klær på kroppen, mat og tak over hodet alle sammen, men tviler på at de får så veldig mye mer enn det.

Skrevet

De er jo skikkelig hallelujakristne og de får MANGE donasjoner.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to venner som er en av 12 og en av 14. Når jeg møtte hun som er en av 14 første gang og hørte hun hadde 12 søstre og en bror tenkte jeg det umulig kunne gå opp, verken i tid, kjærlighet eller økonomisk. Men de inviterte meg til å bo der noen måneder når jeg var 16 og var "mellom hybler", og det tok ikke lange tiden før jeg så at familien var mer velfungerende enn gjennomsnittet og jeg har aldri verken før eller siden sett alle individer i en families behov for å bli sett, hørt,elsket og respekter møtt så ofte på en så god og trygg måte. Alle barns er i dag voksne og alle ønsker seg mange barn selv.

Hun andre har jeg ikke møtt alle søsknene til eller foreldrene, men de jeg har møtt har vært trygge selvsikre og gode mennesker.

Men jeg ser jo også ofte de som ikke får det til å gå rundt bare med 4, så det kan godt hende jeg har møtt noen spesielt heldige... :sjenert:

• Liker 2
Skrevet

Denne familien har 19 barn, fra yngstedame på noen mnd til eldstemann som er gift og har et barn selv.

Da de skulle kjøpe is, måtte de jo kjøpe til 19 barn + 2 voksne ...

Det må da være dyrt - ikke bare med tanke på en is i uken ...

Her er de på tur i New York : Min lenke

Samtidig tenker jeg at det hadde vært veldig koslig, så lenge foreldrene er skikkelige og omsorgsfulle :)

Klarer ikke å tenke på noe annet enn at samtlige barn heter noe som begynner med J. Den eneste i familien som heter noe annet, er mora.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

de har faktisk ingen gjeld.utrolig nok,selv om de har kjempe stort hus.

de eier noen eiendommer osv.jeg har ikke peil på¨alt.men sett noen episoder..de får nok penger for å gjøre det showet og.

Skrevet

Tenk at faren heter Jim Bob :fnise:

De har i hvert fall alltid barnevakt da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...