AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #1 Skrevet 2. mai 2012 Hei Har skrevet litt med ei jente på Sukker de siste to-tre månedene. Hun virker ganske sjenert, og skrev tidlig at det skulle mye til for at hun skulle tørre å treffe noen. Her om dagen sa jeg at jeg planla å gå en tur i et naturområde i nærheten en av de nærmeste dagene, og at hun bare måtte slenge seg på om hun ønsket det. Hun takket for tilbudet, men skrev at hun fremdeles synes det virker skummelt. Noen ideer til hvordan jeg kan overtale henne?
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #2 Skrevet 2. mai 2012 Vel, et godt sted å starte er jo å treffes foreslå å treffes et sted der det er andre mennesker, ikke i skogen:P Om jeg møter folk fra nettet møter jeg dem alltid på offentlige steder! 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #3 Skrevet 2. mai 2012 Det er ikke skogen, men en grussti litt utenfor sentrum. Men ja, kanskje en idé å legge det litt mer sentralt. Hun liker å jogge, det var derfor jeg foreslo som jeg gjorde. Greit med en aktivitet hun føler seg hjemme i. Men kanskje er ikke joggetur den ideelle daten med tanke på å holde en samtale i gang?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #4 Skrevet 3. mai 2012 Tar man seg ikke tid til å bygge opp komfort før man inviterer til date, så skremmer man bare bort jenta. Det beste er kanskje å blokkere henne og prøve med en ny, og ta lærdom av feilen.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #5 Skrevet 3. mai 2012 Tar man seg ikke tid til å bygge opp komfort før man inviterer til date, så skremmer man bare bort jenta. Det beste er kanskje å blokkere henne og prøve med en ny, og ta lærdom av feilen. Jeg er mann, og også meget sjenert/redd for å møte andre, men mener likevel at det MYE bedre å møtes raskt enn å drive å chatte frem og tilbake lenge for så å bli kjempeskuffet om det blir total kræsj - i så tilfelle ville det vært mye eklere enn om det ble kræsj med en "fremmed" person. Om hun faktisk innrømmer at hun er for sjenert for å møte deg, kan det kanskje være lurt å snakke bittelitt om det (vis at du skjønner problemet, og ikke synes hun er dum om hun skulle få litt problemer med å snakke første gang dere møtes), og kanskje finne en litt mer spesifik aktivitet å gjøre enn å bare "snakke over en kaffe". Treffes på en konsert eller annen aktivitet hvor det er litt naturlige "avbrytelser" er kanskje lurere.
Gjest Nuppdupp Skrevet 4. mai 2012 #6 Skrevet 4. mai 2012 (endret) spør rett ut. nytter ikke med hint. hun skjønner dem nok, men kommer nok ikke til å gjøre noe med det. ikke mas og hold henne varm til hun kommer til deg og spør. Endret 4. mai 2012 av Nuppdupp
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #7 Skrevet 4. mai 2012 Jeg som skrev over, så nå at dere allerede har snakket i måneder.. Du bør informere henne om at jo lenger hun venter nå, jo større forventninger og press legger hun på seg selv. Igjen, som sjenert person selv tror jeg at å vente lenge før en møtes første gang er bare verre for en sjenert person enn vanlige folk. Fortell at siden dere ikke kjenner hverandre kan hun faktisk bare si i fra om det blir for kleint, og løpe fra deg, og aldri snakke til deg igjen. Det blir straks mye vanskeligere å gjøre det om dere har blitt godt kjent på forhånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå