Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags trening lønner seg hvis man vil gå ned 0,5-1 kilo i uka?

Jeg har steppemaskin hjemme, så det kan bli veeeeldig kjedelig i lengden. Så dere treningseksperter, har dere noen forslag til trening? Hva med video? Noe jeg kan trene hjemme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste er kostholdet når man skal ned i vekt. Hvordan er kostholdet ditt? Du kan bytte på med å jogge deg en tur eller rask gange. Kondisjon utrolig bra for vektnedgang generelt.

Skrevet

Det viktigste er kostholdet når man skal ned i vekt. Hvordan er kostholdet ditt? Du kan bytte på med å jogge deg en tur eller rask gange. Kondisjon utrolig bra for vektnedgang generelt.

Blitt veldig flink med kostholdet, spiser masse grønnsaker + frukt. Drikker ikke brus på hverdager og heller ikke snop. Men på helga kan jeg slå meg løs med en glass cola hehe. Hvor mye kalorier forbrenner man egentlig av å gå sakte i en halvtimes tid ca? Man blir jo ikke særlig svett av det.

Gjest _La Femme
Skrevet

Blitt veldig flink med kostholdet, spiser masse grønnsaker + frukt. Drikker ikke brus på hverdager og heller ikke snop. Men på helga kan jeg slå meg løs med en glass cola hehe. Hvor mye kalorier forbrenner man egentlig av å gå sakte i en halvtimes tid ca? Man blir jo ikke særlig svett av det.

Hvis du mener at du skal gå en halvtime hver dag for å gå ned i vekt, tror jeg ikke du vil oppleve de største resultatene. Det er 30 min fysisk aktivitet som er anbefalt daglig mengde av Helsedirektoratet, og det er virkelig minimum. Don't get me wrong, man kan gå ned MYE av å gå, men ikke 30 min om dagen.

• Liker 1
Skrevet

Hva slags trening lønner seg hvis man vil gå ned 0,5-1 kilo i uka?

Jeg har steppemaskin hjemme, så det kan bli veeeeldig kjedelig i lengden. Så dere treningseksperter, har dere noen forslag til trening? Hva med video? Noe jeg kan trene hjemme.

Hvis kiloene er viktigst - Gå hver dag og pass på hva du spiser.

Så får du litt frisk luft i tillegg. Stepmaskin er på mange måter en tøysete oppfinnelse.

Skrevet

Zumba er gøy og funker bra på meg ihvertfall. Sammen med godt kosthold, lange gå/joggeturer og diverse styrkeøvelser.

Skrevet

Hvis du ikke går i 30 minutter hver dag nå, så vil du helt sikkert få resultater dersom du begynner med dette. Det viktigste er at man ikke slutter etter et par uker.

Gjest Gagaen
Skrevet

spis fornuftig og gå en RASK tur i 30 min hver dag så vil resultatene komme :)

Gjest Katten.
Skrevet

Endre kostholdet ditt, start å jogge (ordentlig jogging) med intervaller.

• Liker 4
Gjest _La Femme
Skrevet

Endre kostholdet ditt, start å jogge (ordentlig jogging) med intervaller.

Er det ikke litt optimistisk at hun skal begynne å jogge, dersom hun ikke en gang GÅR 30 min om dagen allerede? :gjeiper:

• Liker 3
Gjest Katten.
Skrevet

Er det ikke litt optimistisk at hun skal begynne å jogge, dersom hun ikke en gang GÅR 30 min om dagen allerede? :gjeiper:

Jo, men det er det som er den aller enkleste måten å gå ned i vekt på. Løper du en del i høy hastighet i tillegg, vil kroppen bli tvunget til å løpe effektivt, og dermed få en naturlig bedre teknikk.

Enkelt, gratis, super effektivt. Tredve minutters jogging dagen, vil også være bedre en flerfoldige timer gåing.

• Liker 4
Skrevet

Jo, men det er det som er den aller enkleste måten å gå ned i vekt på. Løper du en del i høy hastighet i tillegg, vil kroppen bli tvunget til å løpe effektivt, og dermed få en naturlig bedre teknikk.

Enkelt, gratis, super effektivt. Tredve minutters jogging dagen, vil også være bedre en flerfoldige timer gåing.

Nå vet ikke jeg hvor overvektig TS er, men løping i høy hastighet er umulig for noen.

Å starte med hard intervalltrening vil gi belastningsskader. Det er også såpass ubehagelig at en nybegynner kanskje vil gi opp etter noen forsøk.

Gjest Katten.
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor overvektig TS er, men løping i høy hastighet er umulig for noen.

Å starte med hard intervalltrening vil gi belastningsskader. Det er også såpass ubehagelig at en nybegynner kanskje vil gi opp etter noen forsøk.

Jeg tar utgangspunkt i hva TS spør om. Gå ned en del i uken, samtidig som noe man kan gjøre 'hjemmefra'.

Jogging er veldig effektivt til fettforbrenning, og betraktelig mer effektivt enn gåing. Og tung intervalltrening?

Det kan være så enkelt som standard hastighet 40-50% av maks hastighet krydret med intervaller av 60-70% av maks hastighet med 1:2 hvileratio (altså ett minutt med 60-70% hastighet og to minutt med 40-50%).

Om vedkommende har umulig for å jogge og eller andre krav til spesielle hensyn, så skal man uansett ta kontakt med noen som har peiling på slikt.

• Liker 4
Skrevet

Jeg tar utgangspunkt i hva TS spør om. Gå ned en del i uken, samtidig som noe man kan gjøre 'hjemmefra'.

Jogging er veldig effektivt til fettforbrenning, og betraktelig mer effektivt enn gåing. Og tung intervalltrening?

Det kan være så enkelt som standard hastighet 40-50% av maks hastighet krydret med intervaller av 60-70% av maks hastighet med 1:2 hvileratio (altså ett minutt med 60-70% hastighet og to minutt med 40-50%).

Om vedkommende har umulig for å jogge og eller andre krav til spesielle hensyn, så skal man uansett ta kontakt med noen som har peiling på slikt.

Og dette mener du TS skal gjøre hver dag? En overvektig person skal absolutt ikke gjøre dette. Sammenlignet med å gå så er løping en én-fots øvelse, noe som øker belastningen. Gjør en utrent person dette hver dag så blir h*n garantert overbelastet og overtrent. I tillegg, så er ikke det viktigste hvor mye man forbrenner for hver økt, men om man gidder å fortsette de neste ukene.

For overvektige handler det ofte om å bli litt mer aktiv (og dette må skje gradvis), og å redusere kaloriinntaket.

Gjest Katten.
Skrevet

Jesus Maria og fanden hans oldemor så mye ord du legger i kjeften min, Charlie.

TS sier ingenting om tilstander som hindrer normal fysisk aktivitet. TS spør om effektiv og gratis måte å gå ned i vekt på. Jeg gir ett av de bedre alternativene.

Har TS massiv overvekt eller er ute av stand til normal fysisk aktivitet, så - som jeg tidligere skrev - spør man ikke om hjelp på et forum, man går til noen profesjonelle!

• Liker 5
Skrevet

Jeg er 165 og veier 76.

Skrevet

Jesus Maria og fanden hans oldemor så mye ord du legger i kjeften min, Charlie.

TS sier ingenting om tilstander som hindrer normal fysisk aktivitet. TS spør om effektiv og gratis måte å gå ned i vekt på. Jeg gir ett av de bedre alternativene.

Har TS massiv overvekt eller er ute av stand til normal fysisk aktivitet, så - som jeg tidligere skrev - spør man ikke om hjelp på et forum, man går til noen profesjonelle!

Hehe søte katten;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...