Gå til innhold

Brilleråd ønskes (glass, pris, optiker..)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Brillene mine har fått en "liten" knekk, så jeg må kjøpe nye. Jeg er nærsynt (-2,50 og -2,75), og har en litt (?) skjev hornhinne på ene øyet (aks. på 80 og sylinder på -0,25). Har ikke tenkt meg noen dyre designinnfatninger, og de koster jo gjerne det de gjør. Jungelen av glass, derimot, har jeg ingen erfaring med. Samboeren min var hos Specsavers, men ble irritert fordi han måtte ut med masse ekstrautgifter (ift. det som originalt sto som "vanlig pris" på et par briller). Nå har han skjeve hornhinner og gudene vet hva annet, så det påvirket sikkert prisen en del. Har noen noen tips, og kanskje kan forklare meg litt om de ulike glassene osv.? Vil helst ha råd fra noen som ikke prøver å selge meg noe, nemlig.

Ser her: http://www.specsavers.no/briller/prisliste-glass/ at det finnes mange ulike klasser glass. Trenger man f.eks. sypertynne glass, eller holder det med tynne? Er UV-beskyttelse et must? Hva er UltraDrive..? Det er slike ting jeg lurer på. :sjenert:

(Jeg skal ikke ha progressive, heldigvis..)

Tips ang. optikere og glass? Jeg tok forresten en synstest i januar, så det trenger jeg ikke.. :goodbye:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slår et slag for favoptic igjen jeg da. Levelige priser og innfatninger for enhver smak.

Favoptic.no

Hele familien har briller derfra, og vi velger normale glass, men med antifrefleksbehandling.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slår et slag for favoptic igjen jeg da. Levelige priser og innfatninger for enhver smak.

Favoptic.no

Hele familien har briller derfra, og vi velger normale glass, men med antifrefleksbehandling.

Takk for svar. :)

Hvordan blir det med prøving av innfatninger og tilpasning? (Hvis dette står på nettsiden, så kan du bare ignoerere spørsmålet. ;) Får ikke sjekket ut siden før i morgen.)

TS

• 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at Favoptic rklamerer med gratis prøving. Hvor mye koster returporto ol man f.eks. prøver tre innfatninger?

Anonymous poster hash: 31cad...48c

Skrevet

Specsavers sine glass kom like bra ut som dyre glass fra Krogh i en test av forbrukerinspektørene på NRK, så det er i hvertfall et trygt billigere alternativ. Du ser jo litt dårlig, så det er greit å være sikker på at du har skikkelige glass som er antiripebehandlet og slikt.

Skrevet

Supertynne glass hos specsavers er for sånne som meg som har -7,5 og -7,75, da blir gjerne brilleglassene for tunge.

Jeg kommer billigst ut hos specsavers, med mine skjeve hornhinner og skjulte skjeling. Ekstrautgiftene ville vært ekstra ekstra ekstrautgifter hos alle andre.

Skal du bestille på nett, husk å måle innfatningen du har i dag slik at nesebue og størrelse blir riktig, så slipper du en dyrekjøpt erfaring

AnonymBruker
Skrevet

Har du hornhinne skjevehet ikke bestill på nett. Fordi øyet skal treffe på et bestemt sted i brillen og dette må måles ut av optikeren.

Jeg er kjempefornøyd med Brilleland. Vet ikke om det er lov å skrive, eller om det oppfattes som reklame?

Har kjøpt ett sett briller hos Specsavers, aldri mer. Brillene var ikke brukbare. Kjenner og til andre med tilsvarende erfaring, når styrken er litt mer enn bare nær eller langsynt.

Brilleland velger beste glass til deg, du kan si at du vil ha noe billigere, og de har hele tiden kampanjer på innfatningene.

Ville ikke satset på andre som synsam ol. Fordi de er unødvendig dyre både på innfatning og glass.

Anonymous poster hash: 63470...574

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...