Gå til innhold

Hvor lenge positivt graviditetstest etter (antatt) SA?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det jeg tror var en SA (ca uke 5) rundt 10 april. Etter blødning var GT fremdeles positiv. Syklusen er helt ute og har siden 7 April hatt en liten og to kraftige (mensenlignende) blødninger over noen dager hver gang. Den siste blødningen som var nå tenkte jeg var "ekte" mens. Tok en ny test i dag for på en måte å bekrefte at alt var ute av systemet, men neida fremdeles positive tester og ganske sterke også. Spørsmålet er vel egentlig hvor lenge man kan teste positivt? Trodde at HCG nivået halverte seg veldig raskt etter en SA og i såfall etter 1 mnd! Ser ut til at det blir nytt legebesøk, med GU denne gangen, for å se hva som skjer.

Noen med erfaringer å dele?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du får tydelig positive tester over 3 uker etter tidlig SA, ville jeg tatt en tur til lege ja, og fått Ul.

Etter min tidlige SA fikk jeg negative tester før det var gått en uke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt flere SA, og på den ene hadde jeg positiv graviditetstest 6 uker etterpå..... Husker jeg googlet temaet da, og leste at man kan oppleve positiv graviditetstest opptil 9-10 uker etter en SA.

AnonymBruker
Skrevet

TS igjen.

Testet med CB digital rundt 15 april etter det jeg trodde var mensen, fikk da 2-3 uker, etter enda en blødning testet jeg 1-2 uker lørdagen etter. Antok derfor at dette var en SA og hcg var på vei nedover. Etter kraftig blødning i helgen testet jeg igjen i dag for å "bekrefte" at jeg ikke var gravid lenger. Da viste den jammen meg 2-3 uker på vei, igjen! Har kontaktet lege, men får ikke legetime før tidligst etter helgen. De tok blodprøve for å måle hcg, så det eneste å gjøre nå er vel å vente. Men går det virkelig an å bli gravid og spontanabortere TO ganger på en måned. Er trist når man ikke kan glede seg over en positiv test... :kjefte:

Skrevet

Jeg fikk vite av legen på sykehuset at en graviditetstest slår ut positivt i ca. 10 dager etter MA....

Skrevet (endret)

Kanskje du har rukket å bli gravid igjen før graviditetstesten klarte å bli negativ i mellomtida? Og den siste blødningen du hadde trenger ikke være en SA, har hørt om flere som har hatt blødninger uten at dette var en SA

Endret av marielle171

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...