Gå til innhold

Hvilken bunad synes du er finest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kunne valgt bunad helt fritt uten å måtte tenke på tilknytning, hvilken ville du valgt da? :-)

Ikke lov å nominere sin egen! ;-)

Skriv gjerne hvilken du har selv.

Jeg har Grafferbunad, er veldig svak for Nordlandsbunaden. Liker sjalet og at den er litt "fiskerjente"- aktig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nordlands. Vil ha, vil ha.

Sselv har jeg Bergensbunad og er faktisk litt gretten fordi ingen sa til meg da jeg var fjortis at jeg var helt idiot som valgte den.

AnonymBruker
Skrevet

Har Nordlandsbunad i blå, har en grønn som holder på å bli laget og ønsker meg faktisk en Grafferbunad også.

Gjest strykebrett
Skrevet

Har ikke full oversikt over alle i hodet, men av de jeg kommer på syns jeg bærumsbunaden er finest.

AnonymBruker
Skrevet

Har Nordlandsbunad i blå, har en grønn som holder på å bli laget og ønsker meg faktisk en Grafferbunad også.

Kan jeg spørre hvorfor du skal ha en av hver?

Skrevet

Syntes veldig om telemarksbunaden..

Også er det en fra Sogn som jeg også syntes er helt fantastisk...

Også Sunnhordaland også da.. selv har jeg Jelsa..

Skrevet

Hadde sagt ja takk til en Sognebunad. Men nå er jeg jo veldig glad i min Gudbrandsdalen festdrakt da. Av steder jeg faktisk har tilknytning til hadde jeg kanskje valgt Hedmarksbunaden, den blå.

Skrevet

Jeg har bergensbunad. Ligger i familien, så jeg måtte ha den.. dessverre.

Men jeg ELSKER hardangerbunaden!!

Gjest loren
Skrevet

Jeg har (snart) Nord-Trønderbunaden (den rustrøde) , synes Fjellbygdbunaden er fantastisk fin, også blå Romeriksdrakt.

Skrevet (endret)

Jeg har blå trønderbunad. Ønsker meg den ny fargen gloria, (den sorte som er kommet nå)

OM jeg skulle velge fritt, tror jeg at jeg hadde valgt bunaden fra Svalbard.

Endret av Kanutten
Skrevet

Sognebunad er dødsfint. Telemarksbunaden er også knallfin.

Jeg har selv sognebunad (som jeg arvet fra bestemor i fjor - nå gleder jeg meg faktisk til å bruke bunad :fnise: ) og Jelsabunad fra Rogaland som jeg fikk til konfirmasjonen.

Skrevet

Jeg synes hardangerbunaden er kjempefin! Hadde jeg hatt tilknytning ville jeg helt klart valgt den.

Må også ærlig innrømme at jeg liker nordmørsbunaden som jeg selv har også. Kunne tenkt meg å hatt rød vest også (har grønn). Ønsket meg alltid kystdrakt som yngre. Synes den er nydelig, og spesielt på barn. Selv om det ikke er en bunad.

Gjest Cosette
Skrevet

Ville kanskje hatt blå sognebunad. Ganske svak for bunader i blåtoner med snøring i sølv foran.

Selv har jeg Hardangerbunad.

Skrevet

Er veldig begeistret for sognebunaden og beltestakken fra Øst-Telemark. Selv har jeg sunnmørsbunad (Ørskog) i svart.

På herresiden liker jeg spesielt godt gauldalsbunaden og den svarte mannsbunaden fra Sunnmøre. Menn i bunad er som oftest et særdeles vakkert skue :happy:

• Liker 1
Skrevet

Synes Hardangerbunaden er veldig fin. Kunne faktisk valgt den selv siden jeg er født i Hardanger, men valgte heller Rogalandsbunad siden jeg synes det er hyggelig å ha lik som min mor og mormor.

Skrevet

Synes lofotbunaden er veldig fin :)

Har selv nordlandsbunad og er veldig glad i den :)

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du skal ha en av hver?

Den blå har jeg overtatt etter min mor, men selv om den passer så har vi vidt forskjellig kroppsbygning, så derfor ville jeg ha min egen som er er sydd til meg. Når jeg først skulle ha ny, ville jeg heller ha grønn enn blå. Vi kommer fra et område betegnes som «der ytre og indre Helgeland møtes», derfor synes jeg man kan velge. Jeg kler nok den grønne bedre enn den blå og det er langt færre som har grønn ennn som har blå.

Skrevet

Jeg elsker hardangerbunaden jeg arvet :hjerte:

Skrevet

Jeg har blå nordlandsbunad, som jeg er veldig glad i, da bestemor har brodert alt på den.

Skulle jeg hatt en annen bunad måtte det ha blitt ofotbunaden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...