blueant Skrevet 2. mai 2012 #1 Skrevet 2. mai 2012 http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=34051335 http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=34391941 Jeg har et barn som er 5 år.
Rødvinspiken Skrevet 5. mai 2012 #2 Skrevet 5. mai 2012 Det er vanskelig for andre å svare på. Er du alene med barenet ditt? Det jeg kan si er at du må tenke på vedlikeholdsbehovet, kostnader ved dette og hva du eventuelt kan gjøre selv. Nå har ikke jeg lest om boligene du har linket til men eksempler på ting du bør tenke igjennom er: - Trenger huset nytt tak i nær fremtid? - Er vinduene tette eller trekker de? - Hva med isolasjon/fyring? - Er drenering ok? - Annet utvenig vedlikehold/oppgraderingsbehov. Råte/fukt? Dette er ting som kan potensielt koste svært mye, og som du evt. må regne inn i budsjettet ditt. Utenom dette kommer selvsagt hvor barnevennlig det er, nærhet til skole, andre barn i området, nærhet til butikk osv. Nærhet til familie/venner er vel også elementer som er av betydning. Lykke til med boligkjøp
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #3 Skrevet 5. mai 2012 Hus bygd på 80-tallet er geerelt av dårlig kvalitet. Hus fra 70-tallet vil trenge mye oppussing både utvendig og innvendig om det ikke nylig er gjort. Er du alene med lillefrøken og ikke har altfor høy inntekt, ville jeg heller satset på leilighet i borettslag. For da slipper du alle disse ekstra utgiftene. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #4 Skrevet 5. mai 2012 Hus bygd på 80-tallet er geerelt av dårlig kvalitet. Hus fra 70-tallet vil trenge mye oppussing både utvendig og innvendig om det ikke nylig er gjort. Er du alene med lillefrøken og ikke har altfor høy inntekt, ville jeg heller satset på leilighet i borettslag. For da slipper du alle disse ekstra utgiftene. Begge leilighetene hun har linket til er jo i borettslag.
saltvann Skrevet 5. mai 2012 #5 Skrevet 5. mai 2012 (endret) Brattås hadde fint bad, for den andre hadde skikkelig stygt.. og deilig med vaskerom! Sleipnersveg har teppe på gulv og sånn ikke parkett gulv. (synes ikke jeg er fint!). Jeg ville ha gått for brattås!! Men du må tenke over hva slags område det er i. Er det andre barnefamilier der? Langt til skole og matbutikk? Må legge til at Brattås har jo veldig høy fellesutgifter i mnd.. Det trekker veldig ned for min del.. Endret 5. mai 2012 av saltvann 1
SoftKitty Skrevet 5. mai 2012 #6 Skrevet 5. mai 2012 Basert kun på bildene synes jeg det hvite huset var finest. Eget vaskerom er praktisk, og badet var mye penere. Kjøkkenet var kanskje litt finere i det røde huset men kanskje fordi det er innredet osv.. Men har man barn er det sikkert mest viktig å se på nærområdet, og det kjenner jeg ikke til for noen av husene:)
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #7 Skrevet 5. mai 2012 Jeg hadde også valgt det hvite huset pga det innvendige. Bare at bad er bra sparer du ufattelig mange tusen på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå