AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #1 Skrevet 2. mai 2012 Jeg skal til frisøren i morgen, og planen er å klippe meg helt kort (ik!) Jeg har alltid hatt langt hår som barn og ungdom, men for 3 år siden klippet jeg bob som jeg har holdt ved like siden (jeg er 29 år). Jeg syns det begynner å bli litt kjedelig, og ønsker forandring. Jeg har i tillegg stripet håret mitt hos frisør i mange år, og er nå riiimelig lei ihelbleika, slitt hår. Tanken er å farge det mer champagneblondt. Håper det vil se litt sunnere ut når jeg får vekk "tyggegummihåret". (får superslitte tupper etter rundt 2 mnd. Hjelper ikke å kure masse heller...) Jeg ønsker en frisyre ala dette: http://3.bp.blogspot.com/-UqlRIMoHL0k/Twb3Xa_jOXI/AAAAAAAAAYE/LDugmqLVU9U/s1600/pixie5.jpg Det jeg lurer på er: 1. Hva er baksidene ved å ha så kort hår? Jeg tenker at jeg fort kan se veldig maskulin ut om jeg en dag ikke orker å sminke meg eller vil gå med baggy jeans? Eller at det kan bli ganske svett i panna nå som det blir sommer? Jeg er og en sånn som, helt uten å reflektere over det, putter håret bak ørene. Vil det se dust ut, eller? (sett at håret er langt nok til å få bak ørene, seff...) 2. Har ca 2 cm kommunegrå ettervekst for øyeblikket. Når jeg farger ettervekst og det bleka håret litt mørkere blondt, vil de få samme farge? Har også hørt at det bleka håret kan bli grønt?? Hjelp... 3. Jeg er usikker på hvilken frisyre som passer mitt ansikt (jeg vil ha kort nakke og mer hår oppå), men vil en frisør kunne se dette? Kan hun se på ansiktet mitt, på hva jeg ønsker, og si "du kommer til å se fin ut med dette" ? (jeg har som dere kanskje skjønner aldri eksperimentert så mye med frisyrer og er litt redd for å ende opp med noe som IKKE kler meg). 4. Passer alle jenter en eller annen form for kort frisyre? Jeg vil ikke se ut som en gammel kjerring heller... (selv om jeg kanskje begynner å nærme meg den alderen der jeg burde innse hva som kommer ) Av diverse årsaker skal jeg ikke gå til min vanlige frisør, men i stedet til en salong jeg har fått anbefalt av mange. Jeg håper de er flinke og kan se hva jeg passer! Er jeg usikker på om hun vet hva hun driver med, kommer jeg bare til å be henne klippe meg i en kort bob.
Mr.Omg Skrevet 2. mai 2012 #2 Skrevet 2. mai 2012 (endret) Som mann må jeg si: å neeei! langt hår er jo så fiiint! Så skal jeg svare på det du vil ha svar på: 1. Du risikerer å bli oppfattet som lesbisk (dette er jo en kjempebonus hvis du faktisk er det! ). Og skulle du bli svett i panna, kan du jo bruke pannebånd? 2. Aner ikke, men champagneblondt høres definitivt bedre ut enn helbleika 3. Hvis du er heldig, ja. Hvis du er uheldig, nei. 4. Nei, det er ganske mange som ikke kler det. Altfor mange damer ofrer sitt lange, vakre går når de kommer opp i åra (slapp av, du er ennå ung!) og da ser de ut som gamle kjerringer. Men om du klipper deg imorgen og ikke liker det, så slapp av, det vokser ut igjen! Lykke til! Endret 2. mai 2012 av Mr.Omg 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #3 Skrevet 2. mai 2012 Som mann må jeg si: å neeei! langt hår er jo så fiiint! Så skal jeg svare på det du vil ha svar på: 1. Du risikerer å bli oppfattet som lesbisk (dette er jo en kjempebonus hvis du faktisk er det! ). Og skulle du bli svett i panna, kan du jo bruke pannebånd? 2. Aner ikke, men champagneblondt høres definitivt bedre ut enn helbleika 3. Hvis du er heldig, ja. Hvis du er uheldig, nei. 4. Nei, det er ganske mange som ikke kler det. Altfor mange damer ofrer sitt lange, vakre går når de kommer opp i åra (slapp av, du er ennå ung!) og da ser de ut som gamle kjerringer. Men om du klipper deg imorgen og ikke liker det, så slapp av, det vokser ut igjen! Lykke til! Haha, tusen takk for herlig svar <3 Kjæresten min syns heldigvis at kort hår er kult. /TS 2
Mr.Omg Skrevet 2. mai 2012 #4 Skrevet 2. mai 2012 Jammen da er det jo bare å kjøre på! (Legg ut før-/etter-bilde i morgen!)
Fantomina Skrevet 3. mai 2012 #5 Skrevet 3. mai 2012 1. Hva er baksidene ved å ha så kort hår? - Jeg har hatt kort hår i omtrent et og et halvt år og det er ingen som har sagt til meg at de har trodd at jeg er lesbisk. Det kan være at noen har tenkt det, men ingen har sagt det til meg. Sannsynligvis kommer ingen til å si det til deg heller. - Dersom du har et maskulint ansikt kan du se maskulin ut. Det vil en flink frisør se og si, og justere klippen etter det. - Dersom du har langt nok hår til å ha det bakom ørene vil det se ut som du har kortere lugg, stort sett. Har aldri hatt kort hår med langt nok hår til å ha det bak ørene, men har sett andre som har det og det ser helt ok ut. Si det til frisøren og hun vil ta det i betraktning når hun planlegger klippen. - Ulempene med kort hår for meg er at det alltid kreves litt fiksing. Det er ikke bare å ta i et hårstrikk og stikke på trening/butikken rett etter at du har stått opp. Håret må temmes på et vis. Med litt trening tar det like kort tid som å sette håret i hestehale. - Jeg blir sjelden svett i luggen, kun på trening hvis jeg har glemt hårbånd. Derimot ble jeg i starten litt kvisete i panna fordi jeg hadde et veldig dårlig hårprodukt. Kvisene ble borte da jeg byttet til et annet merke. 2. Vet ikke. Frisøren vet. 3. En flink frisør skal kunne gjøre det. Dersom det ikke kler deg går du tilbake til frisøren og får en frisyre som kler deg. Oftest går det som reklamasjon, i verste fall må du betale halv pris (eller har en sur frisør som ber deg om å reise til helvete, da går du aldri tilbake dit og advarer alle om salongen). Det er viktig å ha en god dialog med frisøren, og dersom du ser at hun er usikker spør du om det er noen andre frisører i salongen som også har meninger før du evt. går for en kort bob istedenfor. 4. Jeg vil si ja. Noen må ha det kort-kort type Rihanna, andre kler en kort bob. Det viktigste er å få noe som passer ansiktsfasongen og en farge som passer huden. Igjen, en flink frisør skal kunne se dette. Jeg synes det er råkult med jenter med kort hår, og tar meg selv i å ofte bli misunnelig på jenter som har kulere sveis enn meg. I fjor sommer gikk jeg til frisøren med samme bilde som det du har hatt her, og fikk noe tilnærmet likt (tilpasset meg) og var strålende fornøyd - det samme var kjæresten min! Lykke til hos frisøren!
Karmosin Skrevet 3. mai 2012 #6 Skrevet 3. mai 2012 1. Jeg har veldig feminint ansikt og dameformer, og jeg har blitt tatt for å være gutt to ganger mens jeg hadde LANGT HÅR. Det er vanskelig å si noe om hvordan du vil se ut, naturligvis. Jeg går med baggy bukser innimellom, men da har jeg en ettersittende topp og jeg får ikke kamuflert hoftene og puppene, for å si det sånn. Jeg kjenner ei med kort hår som ser veldig maskulin ut, men hun har veldig firkantet guttekropp. Forøvrig kjenner jeg ganske mange lesbiske og bifile kvinner. EN av dem har kort hår. Den maskuline damen er heterofil. Jeg har lugg nå og blir ikke spesielt svett i panna. Min er lang nok til å putte bak øret, men det ser faktisk ganske dust ut på meg, så jeg gjør det bare når jeg spiser utendørs i vinden (hår i munnen...) eller er på stranda. 2 og 3. Frisøren kan gi råd. Jeg har forresten latt mange frisører gjøre hva de vil med håret mitt, med bra resultat. 4. Stort sett, ja. Det får ansiktstrekkene mye bedre fram enn langt, løst hår. Langt hår "bare er der" med mindre man setter det opp eller gjør noe annet ut av det, kort hår er mye mer "frisyrete", hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg har hatt mange forskjellige korte frisyrer, og det er bare en jeg ikke kledde. Det var en rar affære, veldig flatt hår med noen lange stranter på sidene, og det eneste eksempelet jeg har på at det kan gå dårlig å la frisøren herje fritt. 1
Wonders Skrevet 3. mai 2012 #7 Skrevet 3. mai 2012 oh dæven! Håper du har flott benstruktur og flotte trekk som frisyren komlimenterer. Jenter med et sterkt ansikt, sterke øyne osv kler dette innmari godt. Lykke til!
Gjest Vena Cava Skrevet 3. mai 2012 #8 Skrevet 3. mai 2012 Bare tull og tøys at du vil se lesbisk ut. Så lenge du har en feminin stil ellers på klær og ansikt så ser jeg ingen grunn til at du ikke skal kle det :-) jeg har skikkelig lyst selv men tør ikke, er for feig til å prøve ut noe nytt. Håper du blir fornøyd uansett. Lykke til hos frisøren, og et tips er å ta med bilde! Hvis ikke kan du risikere å ende opp misfornøyd, og det er ikke moro. Lykke til! :-)
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #9 Skrevet 3. mai 2012 Du høres akkurat ut som skrekkeksemplet til hun som laget tråden om hvordan damer ser ut når de blir 40. Men du er jo langt yngre. Da bør jo ikke du ha ihjelbleka hår og sånn. 2
Gjest Nuppdupp Skrevet 3. mai 2012 #10 Skrevet 3. mai 2012 kort hår er aldri pent på jenter i mine øyner 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #11 Skrevet 3. mai 2012 Baksiden ved å ha så kort hår er at risikoen for at du ikke kler det er stor. Jeg kjenner én jente jeg synes kler kort hår, hun ligner litt på Agyness da, hun er høy, slank, lys og har et ekstremt sterkt og vakkert ansikt med definert beinstruktur. Selv kunne jeg aldri hatt kort hår da jeg har et rundere "babyaktig" ansikt som krever litt lengde på håret. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #13 Skrevet 3. mai 2012 Synes kort hår på jenter er kjempefint så lenge de kler det. Synes det fleste kler kort hår jeg. Og er enig med det som ble sagt tidligere i tråden; kort hår ser mer "stelt" ut enn langt hår som bare henger og slenger. Jeg har skulderlangt hår selv og kommer til å klippe det kort snart. Synes ikke jeg kler det noe særlig selv om de rundt meg er noe uenig. Jeg har lite, ovalt ansikt som forsvinner helt. Har veldig høye kinnben og øynene er litt intense på en måte, så ansiktet kommer frem på en helt annen måte enn når jeg har lengde på håret. Er veldig feminim og nett i fasonger, så kan aldri tenke meg at jeg vil bli tatt for å være lesbisk. Om så var bry meg midt i .... Det er bare å klippe seg. Blir du misfornøyd er det bare å spare igjen. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #15 Skrevet 4. mai 2012 jeg gikk fra langt til kort når jeg var rundt 23-24. likte det overhode ikke! Jeg har "bryterskuldre" med veldig stor muskel så skuldrene mine er ikke fine syns jeg. pluss at jeg har litt kviser overst på ryggen. Dette la jeg ikke så godt merke til selv når jeg hadde langt hår, men med kort så man alt og jeg ble fryyyyktelig bevisst på det! sÅ her var det lubel når det endelig rakk ned på skuldrene igjen og jeg kommer aldri til å ha kort hår igjen (før evt som gammel) ellers følte jeg meg som en gutt de dagene jeg ikke hadde sminke på, eller jentete klær...
skreppamedleppa Skrevet 4. mai 2012 #16 Skrevet 4. mai 2012 I og med at de to beste vennene mine er henholdsvis homofil og lesbisk og at jeg derfor ofte blir med disse på homofile utesteder så kan jeg bare si at dette med kort hår = lesbisk er bullshit. Lesbiske som jeg kjenner med langt hår: 7 Lesbiske jeg kjenner med kort hår: 3 Så kvinner med langt hår ser og er lesbiske? Er det den konklusjonen jeg skal trekke når selv en av de lesbiske moderatorene her inne sier hun har langt hår og liker kvinner med langt hår. Og den homofile kompisen min har kort hår, hmf slikt skal da ikke gå an. Vel uansett, jeg har hatt kort hår i mange år, kjæresten så bilde av meg med langt hår og resonerte seg frem til at han var glad han ikke kjente meg på den tiden, jeg så heslig ut.. Nå går det ikke så lang tid mellom hver gang jeg klipper meg, men om det skulle drøye ut en stund ser han oppgitt på meg når det blir litt lengde i naken type "ta deg en tur til frisøren I MÅREN, du ser ikke ut" blikk Veldig mange tviholder på langt hår, men i realiteten forstår de ikke at det er enkelte ansiktsformer og enkelte trekk som forsvinner ved langt hår, og som kommer mye mer frem ved kort hår. Jeg synes det er litt trist for de, de kunne gjort seg mye mer femenine ved å trekke frem de rette tingene i stede for et langt hår. Jeg synes klippen du ønsker deg er snedden og kjempe flott. Men igjen det kommer an på ansiktet, jeg har også et lite, ovalt ansikt som forsvinner helt. ved langt hår, ser jævlig ut, Har og høye kinnben. de fleste frisører er faktisk veldi flinke til å se både personens ansikt, former og stil an når en klipper seg. Men ta gjerne med bilde som ble foreslått. Lykke til hos frisøren 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #17 Skrevet 4. mai 2012 Kort hår på kvinner er aldri feil. Turn on Ts: go for it 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #18 Skrevet 6. mai 2012 Det største aberet med kort hår er at du må gå ofte til frisøren. Det morsomme er at du stadig kan få nye frisyrer og kan leke deg litt mer. Det tar så kort til før det vokser ut igjen. Jeg kommer aldri til å ha langt hår igjen og er kjempefornøyd. Invester i gode stylingprodukter som passer frisyren din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå