AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #1 Skrevet 2. mai 2012 Har en datter på 9 år som er hos far og stemor annenhver helg. Vi møtes på halvveien, ca en time å kjøre hver. Har ikke noe fast tidspunkt å møtes, dette avtaler vi fra gang til gang. I de siste par årene føles det som om far og stemor ALLTID skal bestemme tidspunkt. Hvis jeg og min mann f.eks spør om det passer kl 16.00, så passer det aldri for dem. Da er som regel svaret at de ikke har bestemt seg for når de starter. De kan sende en sms når de starter. Har prøvd å si fra, enkelte søndager er de ikke ved møtestedet før 21-22, selv om vi primært ønsker senest kl 20.00. Det er jo skole dagen etter og vi har jo en time å kjøre hjem igjen. Ofte er vi ikke hjemme før kl 23. Sier vi i fra på en ordentlig måte, blir de likevel sure. De gir seg aldri. Vi blir jo nødt å vente med å kjøre å hente henne. Setter vi et ultimatum om at vi er der kl 19 elkers drar vi hjem, må vi jo vente til 22. Når de har bestemt seg så er de ikke til å rokke. Så dermed er jo det enkleste å vente hjemne istedet for å vente 3 timer på en kafe eller i bilen. Er så lei av dette. Det blir aldri tatt hensyn til våre behov. Det er liksom bestandig de, de, og atter dem. Har ikke noe fast tidspunkt for møte, men det begynner å friste. Har planlagt å ta igjen heretter. F.eks neste helg skal jeg si at vi ikke kan komme før kl 20. Sier de imot kommer vi ikke til å gi etter samme hva. Kommer også til å nekte de å hente henne hjemme, skal bort. I håp om at de skal lære litt skal de få smake sin egen medisin. De får bare bli sure. Er så drita lei av at vi bestandig må bøye oss etter deres ønsker. Lurer på om det bunner i sjalusi. Vi har bedre jobber enn de, vi har et stort nytt hus, de bor i en leid leilighet, vet de er såkalte gjeldsslaver etter en del uvettig pengebruk. Vi har finere biler enn dem, lurer på om det bunner i sjalusi, at de skal straffe osd med å få fredag og søndag ødelagt med at de er vanskelige. Vi kan jo aldri legge planer disse hente og bringedagene, vet jo aldri om vi er hjemme til hvilket klokkeslett. Er mildt sagt dritt lei. Vet mange har et fast klokkeslett, men det blir jo så låst. Hadde de kunnet være litt mer samarbeidsvillig ang tiden hadde dette vært helt ok. Men jeg er lei av at det bestandig er dem som skal bestemme. Må legge til at jeg ellers ikke har så mye å utsette på dem annet enn dette.. Noen andre som sitter med lignende "problem"? Noen som har noen råd? Neste fredag skal jeg uansett la de smake deres egen medisin!
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #2 Skrevet 2. mai 2012 Hva med ta kjøringen hver sin gang? Da bestemmer du jo mer tidspunktet.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #3 Skrevet 2. mai 2012 Kan du ikke prøve å skrive til eksen din og forklare deres og ikke minst jentas side av saken? Ved å prøve med samme mynt, ihvertfall i første omgang, fører sjelden noe godt med seg. Dersom det er sjalusi osv, er det en vond følelse fra deres side, og du bør prøve å være ydmyk. Du kan koste på deg det! Husk den sterkeste greina er den som bøyer seg:) Lykke til!
Gjest Okusan Skrevet 2. mai 2012 #4 Skrevet 2. mai 2012 Må si meg litt uenig med AB over- det finnes de situasjoner der man kan bøye seg trippelt uten at det hjelper. Vet ikke om TS er i en slik situasjon, da. Låst eller ikke låst, slik som du beskriver dette ville jeg sett på et fast, fornuftig tidspunkt som følges slavisk. Passer eller ikke spiller ingen rolle. Slik som du beskriver din eks og hans kjæreste virker det som det går litt sport i å lage krøll for dere, og tro meg: du kan ikke tvinge noen til å samarbeide når de ikke føler de har noe å vinne på det... dessverre. Med en fast tid slipper du diskusjon og endringer hele tiden. Selvsagt kan du la dem smake sin egen medisin, men det er jo alltids en risiko for at det bare eskalerer. Jeg ville heller vært låst til feks kl 18 eller 19 annenhver søndag, framfor å grue meg dager i forveien til denne gangens påfunn og viltre sprell fra eksen. Mine tanker i hvert fall Lykke til! 1
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2012 #5 Skrevet 4. mai 2012 Det hele er tragisk. Synes TS.burde søke en annen måte å løse dette på enn å ikke gjøre som avtalt. TS er i vært fall ikke noe bedre enn x-en.
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2012 #6 Skrevet 4. mai 2012 Har en datter på 9 år som er hos far og stemor annenhver helg. Vi møtes på halvveien, ca en time å kjøre hver. Har ikke noe fast tidspunkt å møtes, dette avtaler vi fra gang til gang. I de siste par årene føles det som om far og stemor ALLTID skal bestemme tidspunkt. Hvis jeg og min mann f.eks spør om det passer kl 16.00, så passer det aldri for dem. Da er som regel svaret at de ikke har bestemt seg for når de starter. De kan sende en sms når de starter. Har prøvd å si fra, enkelte søndager er de ikke ved møtestedet før 21-22, selv om vi primært ønsker senest kl 20.00. Det er jo skole dagen etter og vi har jo en time å kjøre hjem igjen. Ofte er vi ikke hjemme før kl 23. Sier vi i fra på en ordentlig måte, blir de likevel sure. De gir seg aldri. Vi blir jo nødt å vente med å kjøre å hente henne. Setter vi et ultimatum om at vi er der kl 19 elkers drar vi hjem, må vi jo vente til 22. Når de har bestemt seg så er de ikke til å rokke. Så dermed er jo det enkleste å vente hjemne istedet for å vente 3 timer på en kafe eller i bilen. Er så lei av dette. Det blir aldri tatt hensyn til våre behov. Det er liksom bestandig de, de, og atter dem. Har ikke noe fast tidspunkt for møte, men det begynner å friste. Har planlagt å ta igjen heretter. F.eks neste helg skal jeg si at vi ikke kan komme før kl 20. Sier de imot kommer vi ikke til å gi etter samme hva. Kommer også til å nekte de å hente henne hjemme, skal bort. I håp om at de skal lære litt skal de få smake sin egen medisin. De får bare bli sure. Er så drita lei av at vi bestandig må bøye oss etter deres ønsker. Lurer på om det bunner i sjalusi. Vi har bedre jobber enn de, vi har et stort nytt hus, de bor i en leid leilighet, vet de er såkalte gjeldsslaver etter en del uvettig pengebruk. Vi har finere biler enn dem, lurer på om det bunner i sjalusi, at de skal straffe osd med å få fredag og søndag ødelagt med at de er vanskelige. Vi kan jo aldri legge planer disse hente og bringedagene, vet jo aldri om vi er hjemme til hvilket klokkeslett. Er mildt sagt dritt lei. Vet mange har et fast klokkeslett, men det blir jo så låst. Hadde de kunnet være litt mer samarbeidsvillig ang tiden hadde dette vært helt ok. Men jeg er lei av at det bestandig er dem som skal bestemme. Må legge til at jeg ellers ikke har så mye å utsette på dem annet enn dette.. Noen andre som sitter med lignende "problem"? Noen som har noen råd? Neste fredag skal jeg uansett la de smake deres egen medisin! Dra på familievernkontoret og lag skikkelige avtaler. Skriftlig. Og barnet må vel i seng ca kl 21 på søndager? Hjemme i eget hus kl 20.00 senest. Det der er jo ikke levelig, og må være slitsomt også for barnet?
Jodi Skrevet 4. mai 2012 #7 Skrevet 4. mai 2012 Jeg ville kanskje foreslått som noen andre nevnte over her, at dere kan få de til å kjøre barnet helt hjem. Dvs. at dere kan levere barnet hjemme hos far på fredag, og så kan far kjøre barnet helt hjem til dere på søndag. 1
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2012 #8 Skrevet 4. mai 2012 Jeg ville kanskje foreslått som noen andre nevnte over her, at dere kan få de til å kjøre barnet helt hjem. Dvs. at dere kan levere barnet hjemme hos far på fredag, og så kan far kjøre barnet helt hjem til dere på søndag. FORNUFTIG!!! En kommentar til ett annet innlegg så kan ikke familievernkontor bestemme noen ting heldigvis.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #9 Skrevet 4. mai 2012 Jeg ville kanskje foreslått som noen andre nevnte over her, at dere kan få de til å kjøre barnet helt hjem. Dvs. at dere kan levere barnet hjemme hos far på fredag, og så kan far kjøre barnet helt hjem til dere på søndag. Enten det, eller møtes kl 18 *punktum finale*. Da vil jenta fortsatt ha igjen litt av kvelden når slik at hun får roet seg ned før leggetid. Familievernkontoret kan ikke påtvinge eller bestemme hvordan samvære skal foregå, men ofte er det lettere å komme frem til det beste for barnet når man sitter rundt et bord med en nøytral tredjepart. Isteden for å hevne med å ta igjen med samme mynt, syns jeg det er mye bedre å få hjelp av familievernkontoret til å lage en avtale som er best for jenta!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå