Gå til innhold

15 stemmer

1. 1. Utdanning og religiøsitet

• Jeg har en grad i realfag (fysikk, kjemi, biologi, geologi) og er muslim
      0
    • Jeg har en grad i realfag (fysikk, kjemi, biologi, geologi) og er kristen
      1
    • Jeg har en grad i realfag (fysikk, kjemi, biologi, geologi) og er buddhist
      0
    • Jeg har en grad i realfag (fysikk, kjemi, biologi, geologi) og er religiøs (annet)
      0
    • Jeg har en grad i realfag (fysikk, kjemi, biologi, geologi) og er ateist
      8
    • Jeg har ikke en grad i nevnte realfag, og jeg er muslim
      0
    • Jeg har ikke en grad i nevnte realfag, og jeg er kristen
      0
    • Jeg har ikke en grad i nevnte realfag, og jeg er buddhist
      0
    • Jeg har ikke en grad i nevnte realfag, og jeg er religiøs (annet)
      0
    • Jeg har ikke en grad i nevnte realfag, og jeg er ateist
      6

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare nysgjerrig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man finner viten også andre steder enn i realfag. Jeg ble ateist (dog ikke en nyateist) etter å ha tatt en grad innenfor religionsvitenskap og religionssosiologi.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerer biologi og er ateist. Det var jeg før jeg begynte å studere også, så for meg er det ikke studier som har forårsaket en bestemt (ikke)tro, men kankje heller andre veien: Jeg tror at den samme eventyrlystne nysgjerrigheten og kritisk søken etter sannhet fort kan føre til både mangel på gudstro og et ønske om å utforske og undersøke naturen (realfag).

Jeg har ikke statistikkene foran meg nå, men har sett flere undersøkelser som viser at de med høy utdannelse er de minst religiøse, særlig innenfor realfagene (om jeg husker rett).

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en grad i realfag (fysikk, kjemi, biologi, geologi) og er kristen men har VÆRT ateist :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var religiøs uten noen helt definert religionstilhørighet, men endret gradvis oppfatning og ble ateist da jeg gjennom utdanningen fikk dypere innsikt i vitenskapelige teorier og grunnlagene de er formulert på. Fikk sett religionene i et mye skarpere lys enn de fleste religiøse aner at eksisterer.

Skrevet

Jeg har aldri studert realfag, er ateist. Er dog veldig nysgjerrig på hvordan ting fungerer, liker å lese meg opp på ting og slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...