Nerdemamma Skrevet 2. mai 2012 #1 Skrevet 2. mai 2012 Jeg har et problem. Barnet mitt nekter plent å ha på seg noe som helst på hodet, spesielt i varmen. Så nå disse varme og solrike dagene har jeg måttet spraye masse barnesunblock/solkrem i hodet hans og gni det inn så godt som mulig. Men selvfølgelig sitter jo nesten alt igjen i håret som blir til seige dreads nesten. Jeg prøver febrilsk å få hatt/caps på han men det nytter ikke. Jeg vet hvor viktig det er så derfor spør jeg om noen kan hjelpe. Holder det som jeg gjør med å gni solkrem/block i hodetbunnen, eller må noe annet til? Altnernativet er å sitte inne og sture og ikke nyte sola
Gjest Vettel Skrevet 2. mai 2012 #2 Skrevet 2. mai 2012 Har han veldig kort hår da altså? Ellers ser jeg ikke helt vitsen... Smør ansiktet og ørene du.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #3 Skrevet 2. mai 2012 Har han veldig kort hår da altså? Ellers ser jeg ikke helt vitsen... Smør ansiktet og ørene du. Jeg blir kjempe solbrent i hodebunnen, og har hår ned til midten av ryggen...
Gjest pysepusen Skrevet 2. mai 2012 #4 Skrevet 2. mai 2012 Her bruker vi tynn lue med knyting. Han drar av seg alt annet så da må han knyte til han forstår at det må være på
Nerdemamma Skrevet 2. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2012 Har han veldig kort hår da altså? Ellers ser jeg ikke helt vitsen... Smør ansiktet og ørene du. Helt vanlig guttelengde. Men veldig tynt og helt lyst. Nesten hvitt hår. Så han blir kjempe brent om ikke vi gjør noe ja. Her bruker vi tynn lue med knyting. Han drar av seg alt annet så da må han knyte til han forstår at det må være på Han har skjønt hvordan han få av lue med knytting og Veldig praktisk liten kar jeg har.
Nerdemamma Skrevet 2. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 2. mai 2012 Nei, ikke spurt i noen salong. Tenkte at den beste plassen måtte være apotek men jeg kommer meg ikke til et på noen dager. Og vil jo helst være ute og kose oss så spurte dere om å gni solkrem i hodebunnen og håret holder.
Lammelåret Skrevet 2. mai 2012 #10 Skrevet 2. mai 2012 Kaptein Sabeltann pleier å være poppis i den alderen. Hva med sjørøverskjerf på hodet?
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #11 Skrevet 2. mai 2012 Kaptein Sabeltann pleier å være poppis i den alderen. Hva med sjørøverskjerf på hodet? Det var lurt. Også må du bare være den voksne her og passe på. Han skal ha noe på hodet, dermed basta. Vår driver også å drar av seg luen i blant, men jeg er etter han og tar den på igjen. Han pleier å glemme luen etterhvert og slutter å dra den av.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #12 Skrevet 2. mai 2012 Jeg tror ikke det er farlig å ta solkrem i hår/hodebunn, annet enn at håret blir fett. Men det har jo ingenting å si. Jeg har gjort det noen gangen selv i skillen min for ikke å bli solbrent.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #13 Skrevet 2. mai 2012 Jeg tror ikke det er farlig å ta solkrem i hår/hodebunn, annet enn at håret blir fett. Men det har jo ingenting å si. Jeg har gjort det noen gangen selv i skillen min for ikke å bli solbrent. Ble ikke helt ferdig, hehe. Ellers så syns jeg du skal ta med barnet ut, si at hatten SKAL være på, og være konsekvent å gå inn med engang den taes av. Da lærer han sikkert fort hvis han har lyst til å være ute da 2
Gjest Vettel Skrevet 3. mai 2012 #14 Skrevet 3. mai 2012 Mistenkte det var lyst kort hår. Har dessverre ikke noen gode råd. Men det med sabeltann-skjerft var god ide!
Leanne Skrevet 3. mai 2012 #15 Skrevet 3. mai 2012 jeg har noen ganger kjøpt sånn blank solkrem som skal sprayes på. Det fungerer bedre å bare spraye på med den enn å smøre ut vanlig solkrem.. Prøv ut sjørøverskjerf, kjøp en ny tøff caps med et spennende bilde på.. Gjør det attraktivt å ha noe på hodet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå