AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #1 Skrevet 2. mai 2012 Jeg skal gifte meg til sommeren, men er i en litt trist situasjon. Jeg skulle gjerne hatt et selskap med familie og venner, men familiestiuasjonen gjør det umulig. Det er helt umulig å samle dem uten at alle begynner å bråke med hverandre. De fleste snakker ikke engang sammen lenger - og jeg er lei av å stå i midten mellom kranglefantene. Etter å ha tenkt nøye gjennom saken har vi bestemt oss for å dra utenlands og gifte oss - alene. Jeg inviterte med forloverne våre, men de hadde ikke lyst Ingen andre får vite om det før vi er gift, så får de bare bli sure da.... Å invitere hans familie, eller bare venner vil være en ren krigserklæring. Men jeg står likevel brud, om vi så er aldri så alene. Og jeg har lyst til å pynte meg -litt-. Det blir en hvit selskapskjole uten slep, enkel hodepynt og passende smykker. Det er bare det at jeg føler meg litt teit som pynter meg for bare oss to... Synes dere at klesdrakten min høres bra ut? Jeg har jo lyst til å være fin på min store dag selv om det ikke er så mange som får se det.
Ananas. Skrevet 2. mai 2012 #2 Skrevet 2. mai 2012 Jeg synes ikke du skal føle deg teit fordi du vil pynte deg. Selv om du velger å gifte deg i utlandet så har du jo all rett til å være prinsesse for en dag:) 4
Athene Skrevet 2. mai 2012 #3 Skrevet 2. mai 2012 Det er bare det at jeg føler meg litt teit som pynter meg for bare oss to... Synes dere at klesdrakten min høres bra ut? Jeg har jo lyst til å være fin på min store dag selv om det ikke er så mange som får se det. Det er jo først og fremst han (og deg selv) du pynter deg for den dagen. Uansett om dere er to eller hundre. Selvfølgelig skal du pynte deg, med akkurat det du vil. Jeg trur dette blir en super dag, egentlig er jeg litt missunnelig. Tenk å ha den luksusen å kunne ha denne dagen helt for seg selv og nyte den sammen, uten å gjøre alle andre til lags. 3
csj061 Skrevet 2. mai 2012 #4 Skrevet 2. mai 2012 ÅÅÅÅÅÅ skulle ønske jeg kunne gjort slik!!!!!!! Du må jo pynte deg og leie en i utlandet til å ta masse flotte bilder av dere som dere kan sende ut til (teite) familien og venner som sikkert blir kjempeglad for dem! 2
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 2. mai 2012 #5 Skrevet 2. mai 2012 Man kan pynte seg uansett! De får kanskje se bilder av det alle sammen, etter hvert? Pynt deg slik du ønsker for å føle deg bra på dagen deres! Det gjør ingenting om det er 1 eller 100 personer som ser deg i det. Du blir nok fin! 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #6 Skrevet 2. mai 2012 Takk for svar alle sammen! Av og til griper tvilen tak i meg, og jeg blir så usikker. Trenger vel ikke si at jeg misunner alle som kan ha familien sin sammen med seg denne dagen Men en må gjøre det beste med de mulighetene en har..
Sunshine Skrevet 2. mai 2012 #7 Skrevet 2. mai 2012 Pynt deg akkurat på mye du vil! Min kusine giftet seg i utlandet med bare mannen tilstede og hun hadde en flott prinsessekjole. Hvorfor ville ikke forloverne være med?
Gjest Doh Skrevet 2. mai 2012 #8 Skrevet 2. mai 2012 Hvor har dere tenkt å reise? By? Romantisk øy? Kommer uansett til å bli en helt fantastisk dag for dere begge
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #9 Skrevet 2. mai 2012 Ts igjen. Tja, jeg spurte om de ville være med, men fikk avslag. Og kremt, ikke for å virke gjerrig, men når jeg vet at vi må betale reise, hotell og opphold for to forlover + deres følge så har jeg egentlig ikke lyst til å dra med folk som ikke er interessert å være der på bryllupsdagen min... Håper dette ikke virker ille. Forloverne er nærmeste familie, tenkte at vi kunne snike med oss to stykker av familien + følge uten at resten fikk høre noe om det (les over hvorfor jeg ikke kunne feire med resten...) Huff, nå høres jeg virkelig kjip ut....Er ikke det altså, det er bare ikke lett å få alt riktig for alle
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #11 Skrevet 2. mai 2012 Vi drar også alene(fest hadde blitt kjempestemning - og forlovere hadde villet være med, men vi kjører egoløp) - og jeg har kjøpt en brudekjole, jeg Slør og greier. Har lett etter en bra fotograf, bestiller bukett og alt annet man ville gjort i et vanlig brylllup. Bortsett fra å ha med gjester da:) Men det er hele poenget for oss. Bare tenk på nedsidene ved ha tradisjonelt bryllup selv når gjestene kommer overens; masse oppmerksomhet, nervøsitet, stress, mas, mye planlegging, må sørge for mat til alle slags allergikere etc etc. Om dere har økonomi hadde jeg først giftet meg ett sted, så brukt pengene som ellers ville blitt brukt på fest på utvidet ferie Det kan jo ikke bli mer romantisk enn det.
Sunshine Skrevet 2. mai 2012 #12 Skrevet 2. mai 2012 Spesielt å si nei når reisen er betalt synes jeg, men det kan jo selvsagt være det ikke passet. Dere vurderer ikke andre forlovere da? Men om du like gjerne vil spare de pengene er det som du sier bare bra. Dra til et sted dere drømmer om og kos dere sammen bare dere to! 1
kaprifolen Skrevet 2. mai 2012 #13 Skrevet 2. mai 2012 (endret) Jeg synes du skal bruke drømmeantrekket ditt, jeg!!! om det så er rosa flosshatt eller hvit bløtkakekjole! Og så stiller jeg meg i kø for å være snill forlover, for jeg er alltid oppriktig glad og engasjert når folk gifter seg, jeg! Alle brudefolk fortjener det! Endret 2. mai 2012 av kaprifolen 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #14 Skrevet 2. mai 2012 Vi er i samme situasjon som TS og har booket og ordnet reise og flott bryllup i utlandet til vinteren. Jeg har kjøpt en fin "prinsessekjole" også og skal ha frisør på hotellet etc. Det vi har gjort er å invitere to vennepar hver. Ingen familie, pga noe av det samme og orker ikke forholde oss til teite familiefeider på vår bryllupsdag. Våre venner betaler reise og opphold selv (snille som de er :-), men vi betaler selvfølgelig alt knyttet til bryllupsdagen. Gleder oss veldig. Selvom det blir et lite bryllup blir det fantastisk fint; både fordi vi har våre beste venner der, og fordi vi kan slappe av uten familien. Jeg skjønner at TS synes det er litt trist, og til dere som sier dere er "litt misunnelige", så er det egentlig ikke så veldig hyggelig når man på en måte blir "tvunget" til å gjøre det på den måten for å unngå en mindre hyggelig bryllupsdag. Men det er nå engang sånn at vi alle ønsker det vi ikke kan få... Gled deg, slapp av, kos deg med forberedelsene og pynt deg TS! :-) 1
Amens Skrevet 3. mai 2012 #15 Skrevet 3. mai 2012 Jeg tror du blir kjempe fin og jeg skjønner godt at dere ikke orker dramaet som kan komme når man samler hele familien. Dere får sikkert en nydelig dag og det viktigste er jo at dere blir gift. Og at du får gå med fin kjole;)
effy Skrevet 3. mai 2012 #16 Skrevet 3. mai 2012 Hei TS! Jeg synes det høres kjempefint ut! Mye bedre at dere reiser bort og har et lite intimt bryllup enn å skulle grue seg til bryllupsdagen bare fordi enkelte voksne ikke kan å oppføre seg.
Irja Skrevet 3. mai 2012 #17 Skrevet 3. mai 2012 Kos dere på dagen deres! Det er tross alt deres dag - ikke familiens. Skjønner det er kjedelig og trist om du virkelig ville ha et bryllup med familien samlet, men gjør det til noe positivt! Tenk så herlig å reise bort bare dere to å feire kjærligheten! Pynt deg - akkurat som du vil! kos dere!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå