Gå til innhold

Føler "alle" har jobb.. men jeg synes det er vanskelig å søke.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i en by nå og søkte litt her i fjor høst.. men jeg fikk ikke så mange tilbakemeld, og jeg vet søknaden min var grei da jeg viste dem til flere før jeg sendte. Hvor mange steder er vanlig å søke? Jeg MÅ nå ha jobb når jeg flytter til en annen by i juli, jeg er helt avhengig av det og jeg er kjemperedd for ikke å få noe. Som person er jeg utadvent og jeg har mye å gi i en jobb, jeg bare kvir meg for jobbintervju eller det å ringe... jeg kan jo fint sende inn søknader da men. Jeg er redd for å dumme meg ut(på tlf spes.), men likevel, så er jeg utadvent.

Føler alle andre på min alder har jobb... mange får det jo gjennom noen de kjenner.. er det virkelig så vanskelig å få jobb? Kan hende jeg har søkt litt lite da... og nå har jeg ikke søkt i det hele tatt enda... men skal søke på en del steder nå ang sommerjobb..

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke jobb bare med å sende rundt en standardisert søknad. Du må ringe rundt og møte opp personlig for å levere søknad/cv, da er det mye lettere å få seg noe. Det er heller ikke lurt å sende samme type søknad uansett jobb, du bør tilpasse hver enkelt søknad til jobben/bedriften der du ønsker å jobbe.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke jobb bare med å sende rundt en standardisert søknad. Du må ringe rundt og møte opp personlig for å levere søknad/cv, da er det mye lettere å få seg noe. Det er heller ikke lurt å sende samme type søknad uansett jobb, du bør tilpasse hver enkelt søknad til jobben/bedriften der du ønsker å jobbe.

Det er akkurat det jeg gjør, skriver hver søknad til hvert sted. Sender aldri en lik en, da alle jobber er forskjellige. Men når det står man skal søke på nettet er det vel lite vits i å møte opp? F.eks ved finn.no er det elektronisk skjema.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ikke bruk lik søknad til alle. Skriv en spesifikk søknad til hvert enkelt sted, hvor du legger vekt på ulike ting. Ellers er det veldig lurt å ringe inn/møte opp personlig. Hvis jeg med sosial angst klarer å få jobb (i et service yrke til og med!) klarer du det også :) Lykke til!

edit: Var visst en som var litt kjappere enn meg. Men ja, er stor konkurranse å få jobber, og de aller fleste får det grunnet kontakter. Men det ikke umulig. Bare søk på alt du kommer over, så får du en jobb ihvertfall :)

Endret av melly666
  • Liker 1
Skrevet

Be nav hjelpe deg. De har jobbsøkekurs og alt mulig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

if you know what i mean :fnise: :fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kvier deg for å ringe og snakke med potensielle arbeidsgivere, er du vel ikke så veldig utadvendt. Man må stå på litt selv for å få jobb. Finn ut hva du lurer på om jobben, ring kontaktpersonen og spør disse spørsmålene. Send søknad og ring gjerne i etterkant for å høre hvordan du ligger an (hvis du ikke har hørt noe på f.eks. 1-2 uker.

Jeg har aldri hørt om noen som har blitt utelukket fra en jobb fordi de har ringt.

AnonymBruker
Skrevet

TS her. da har jeg fått jobb! Ringte meg iste, og jeg fikk jobben bare over en tlf samtale, og de hadde flere søkere, men jeg fikk den! Ikke si at jeg ikke er utadvent AB før du har møtt meg. Jeg kan være kjempesosial og utadvent jeg, men å ikke like å snakke i tlf. Sjerp deg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...