AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #1 Skrevet 2. mai 2012 Jeg lurer på hvor ofte dere vasker klær? Og sengetøy? Altså, hvor ofte setter dere på en vaskemaskin?
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #2 Skrevet 2. mai 2012 Jeg vasker 3 vasker i uka, 1 hvitvask på 40 grader, 1 kulørt vask på 40 grader og 1 håndkle/kjøkkenfiller/sengetøy på 90 grader. Ullundertøy/BH og finere undertøy håndvasker jeg.
iskaffe Skrevet 2. mai 2012 #3 Skrevet 2. mai 2012 1 gang i uka. Som oftest bare en maskin, av og til to. En til lyse klær og en til mørke klær.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #5 Skrevet 2. mai 2012 Hver 14. dag. Jeg har veldig mye tøy, og ser ingen grunn til å vaske oftere. Har jo også mer enn ett sengesett, så det er ikke slik at jeg må sette på en maskin bare fordi jeg har byttet sengetøy eller håndkle.
Sophia. Skrevet 3. mai 2012 #6 Skrevet 3. mai 2012 1-2 ganger i uken. Som regel flere maskiner de dagene jeg vasker.
hjertesukka Skrevet 4. mai 2012 #7 Skrevet 4. mai 2012 Flere gg i uka, med lite tøy i maskinen. Ofte kan jeg vaske bare ett plagg også.
Jamme Skrevet 4. mai 2012 #8 Skrevet 4. mai 2012 Bor ikke alene lenger, men da jeg gjorde det vasket jeg 1 maskin i uka - annenhver uke farget og hvitvask. Hadde to sett med sengetøy, men byttet som regel i forbindelse med hvitvasken (altså annenhver uke). Fellesvaskeriet der jeg bodde hadde ganske store industrimaskiner, så ikke sjans om jeg hadde klart å fylle en maskin noe oftere enn det Ull/silkevask tok jeg når det var behov for det, kanskje bare et par ganger i sommerhalvåret og litt oftere om vinteren. Ofte var det enklere å bare skylle opp et enkelt plagg for hånd når det trengtes.
sofie777 Skrevet 4. mai 2012 #9 Skrevet 4. mai 2012 Jeg har klesvasken liggende som en oppgave i kalenderen min og jeg hopper som regel 4 dager frem mellom hver gang, men det varierer jo litt med hvor mye klær jeg har brukt, hvilken tid i måneden det er og slike ting. Men jeg har for det meste mørke klær og ingen ser undertøyet mitt, så jeg vasker alt i ett. En vask blir satt på i 7-tiden om kvelden og den henges opp når jeg legger meg i 11-12-tiden. Da er den ikke iskald og overvåt.
belle_ Skrevet 4. mai 2012 #11 Skrevet 4. mai 2012 Jeg har utrolig mye klær, så bruker opp alt til det er skittent, så har jeg en vaskedag hvor jeg vasker alt jeg har, sengesett, klær, håndkler osv. Samme med sengesett, jeg har mange.. Synes det er greit å gjøre det slik når jeg bare er en person.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 4. mai 2012 #12 Skrevet 4. mai 2012 ca 2 maskiner i uka. Har tilgang på stor industrimaskin i vaskekjelleren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå