Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg går 1. året på vgs, og jeg er utrolig dårlig i naturfag. Jeg ligger på en 2, og den er veldig veldig svak. Det er snart skoleslutt og jeg rekker ikke å komme meg opp på en bedre karakter i og med at vi ikke har fler prøver.

Naturfag er ikke min greie, og jeg har alltid vært dårlig i det. Uansett hvor mye jeg pugger så fester det seg ikke. Men jeg gir ikke opp.

Hvordan funker det å ta opp naturfag som privatist? Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg går 1. året på vgs, og jeg er utrolig dårlig i naturfag. Jeg ligger på en 2, og den er veldig veldig svak. Det er snart skoleslutt og jeg rekker ikke å komme meg opp på en bedre karakter i og med at vi ikke har fler prøver.

Naturfag er ikke min greie, og jeg har alltid vært dårlig i det. Uansett hvor mye jeg pugger så fester det seg ikke. Men jeg gir ikke opp.

Hvordan funker det å ta opp naturfag som privatist? Noen erfaringer?

Jeg tok naturfag på Bjørknes i fjor. Kurset gikk over to semestre, men man kan også gjøre det på et halvår. Noen velger å lese på egenhånd, men da skal man være veldig disiplinert.

Eksamen består av en skriftlig flervalgsprøve og en muntlig eksamen. På muntlig får du et forsøk (eller deler av et forsøk) knyttet til et bestemt tema som du må snakke om. Forsøkene har man forresten gått igjennom i timene.

Jeg var som deg på videregående; fullstendig umulig å lære seg naturfag. Men jeg klarte å skrape til meg en 4-er, så det er slettes ikke umulig ;)

Skrevet

Du kan gå på privatskole som Sonans, Akademiet, Bjørknes.. og ta opp faget der, ellers så kan du spare mye penger og kun melde deg opp til eksamen på privatistweb.no

Skrevet

takk for svar :D

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste på egenhånd, og meldte meg opp på privatistweb.no.

Du må melde deg opp i muntlig og skriflig.

Skriftlig er ganske grei, siden det er multiple choice (for hver oppgave skal du krysse av rett svar, og du har fire-fem alternativ på hver oppgave å velge mellom)

Deretter skal du ha muntlig, og du kommer opp i 2 emner - f.eks prate om hvordan en silisiumplate fungerer eller hvordan en varmepumpe fungerer eller du får om redok-reaksjoner

og du kommer opp i en større oppgave som kan være bioteknologi, stråling, ernæring ... osv ...

Du får vite karakteren der og da, og de legger den skriftlige sammen med den muntlige.

Selv fikk jeg ingen forsøk, men jeg klarte å få en 6! Og jeg leste på egenhånd!

Skrevet

Jeg leste på egenhånd, og meldte meg opp på privatistweb.no.

Du må melde deg opp i muntlig og skriflig.

Skriftlig er ganske grei, siden det er multiple choice (for hver oppgave skal du krysse av rett svar, og du har fire-fem alternativ på hver oppgave å velge mellom)

Deretter skal du ha muntlig, og du kommer opp i 2 emner - f.eks prate om hvordan en silisiumplate fungerer eller hvordan en varmepumpe fungerer eller du får om redok-reaksjoner

og du kommer opp i en større oppgave som kan være bioteknologi, stråling, ernæring ... osv ...

Du får vite karakteren der og da, og de legger den skriftlige sammen med den muntlige.

Selv fikk jeg ingen forsøk, men jeg klarte å få en 6! Og jeg leste på egenhånd!

Men hvordan funker det med den muntlige?

Oi,så bra! Gratulerer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...