naida Skrevet 2. mai 2012 #1 Skrevet 2. mai 2012 (endret) Hei Jeg og min mann vurderer å bygge et nytt hus. Vi vil at huset skal være større og mer romslig med en bedre planløsning enn det vi har nå. Tingen er det at jo større hus jo mer å vaske. Vi har allerede hus på ca 250 kvm med 2 etasjer, og vi synes det er helt greit å vaske. Det jeg lurer på når går grensen til det blir alt for mye å vaske for dere? Og hvor ofte og hvor mye vasker dere? Vi er 6 barn, 2 voksne og en hund. Og vasker kun 1 gang i uka. Endret 2. mai 2012 av naida
NewYorkNewYork Skrevet 2. mai 2012 #2 Skrevet 2. mai 2012 Jeg gruer meg allerede til å flytte fra 70 kvadratmeter stort kollektiv til eget hus på 150 kvadrat, så du har allerede oversteget den grensen med veldig mye for min del. Jeg ønsker faktisk ikke ideelt sett å bo i et hus pga. vask og hagestell, men kommer i første omgang ikke til å ha noe valg. Så jeg tror at spørsmålet du stiller blir veldig vanskelig å svare på fordi vi har alle ulik grense for hvor mye krefter og tid vi ønsker å bruke på husstell. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #3 Skrevet 2. mai 2012 Min grense går et sted rundt 60-70 kvm. Har 54 kvm nå, og det er i grunn nok å holde orden i og vaske. Ett soverom til og min grense er nådd.
Minya Skrevet 4. mai 2012 #4 Skrevet 4. mai 2012 Jeg har 80-85, (egentlig 120-130, men leier ut underetasjen) og noen ganger er det fullstendig overveldende. Andre ganger går det som en lek. Kommer HELT an på dagsformen og om jeg er disiplinert nok til å støvsuge/vaske en gang i uka. (det skjer bare ikke) Men i min erfaring er det mye enklere å holde større arealer ryddige enn små. Har hatt alt fra 25 til 60 kvm leiligheter, og de minste var mest rotete.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #5 Skrevet 4. mai 2012 Akkurat nå bor jeg i en 42 kvadrat leilighet. Og jeg personlig synes det er myyyyye verre å vaske små flater enn store flater. Det er ganske tungvint å vaske her, og jeg koste meg med vaskingen da jeg bodde på 130 kvadrat.
Gjest Spinell Skrevet 4. mai 2012 #6 Skrevet 4. mai 2012 Har i underkant av 150 m2, og synes ikke det er spesielt ille å vaske. Med lettstelte gulv tar det ikke lange tiden å dra over gulvene. Støvtørking er heller ikke verre. Store rom er mindre trange enn små, så det er på mange måter enklere å vaske etpar baderom på ca 15m2 hver enn ett fullstappet et på 6m2. Samme prinsipp gjelder igrunnen for stue og kjøkken også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå