Amidala Skrevet 2. mai 2012 #1 Skrevet 2. mai 2012 Jeg skal gifte meg for andre gang, og vi er nå begynt å lete etter ringer. Jeg har 3 ringer fra mitt forrige ekteskap som bare ligger i en skuff. Det er to enkle gullringer + en gullring med 5 diamanter i. Dette er jo ringer som har en verdi på over 10 000 kr. Hva er lurest å gjøre for å bruke disse nå som jeg skal ha ny ring? Er det mulig å få de byttet inn? Kan man "resirkulere" diamantene i den ene ringen? Kan man ta bort skraveringen på ringene jeg har?
Amens Skrevet 2. mai 2012 #2 Skrevet 2. mai 2012 Gullprisene har jo gått i taket de siste årene så det er fult mulig å få solgt gullet. Jeg har funnet gullsmeder på Etsy.com som tilbyr å lage nye smykker med eget gull og eledsteiner, så jeg vil tro at det er mulig. Da tror jeg og at du bør gå til gullsmeder som faktisk lager noe av smykkene og ikke bare er en butikk.
kalinka85 Skrevet 2. mai 2012 #3 Skrevet 2. mai 2012 Når vi giftet oss var det for andre gang for min manns vedkommede. Ville ikke godtatt å bære en giftering laget av det samne gullet som var i hans forrige ringer. De gullringene er kastet. Ville heller ikke godtatt å gå med ringen til hans xkone, ny gravering eller ei. Nei bytt inn gullet å lag deg øreringer eller noe. Å kjøp nye ringer til dette ekteskapet. Må da være måte på gjenbruk. Ville du sovet i senga han eide med sin forrige kone? Tviler på det. 2
Gjest Adriane Skrevet 2. mai 2012 #4 Skrevet 2. mai 2012 Jeg ville solgt ringene til Gullbørsen (Bjørklund står bak den) - bare fått fjernet diamantene først, og så enten lagt de pengene i potten til nye ringer, eller brukt de til noe helt annet - en god spa-opplevelse eller noe. Å kaste de er en smule uvettig syns nå jeg, all den tid de tross alt er verdt noen kroner. 1
Gjest Gagaen Skrevet 2. mai 2012 #5 Skrevet 2. mai 2012 er det vanlig og skifte ut seng når man skifter ut partner ??
Gjest Eld Skrevet 4. mai 2012 #6 Skrevet 4. mai 2012 (endret) er det vanlig og skifte ut seng når man skifter ut partner ?? Aner ikke, det spørs vel litt hvor ofte man skifter partner? Jeg ville nok skiftet ut overmadrassen i alle fall (den samler jo opp alt av kroppsvæsker etc.) Edit: Jeg ville forresten aldri kastet gull. Jeg fikk mine skilte foreldres gifteringer når jeg var gammel nok så det er jo et alternativ for de som har barn. Endret 4. mai 2012 av Eld
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #7 Skrevet 4. mai 2012 Du kan bruke dine gamle ringer som "innbyttegull". Det er da IKKE sånn at gullet blir smeltet ned til dine ringer. Ringene dere kjøper vil være laget av annet gull og gullet du leverte blir til nye ting til andre kunder.
Joe Skrevet 4. mai 2012 #8 Skrevet 4. mai 2012 Du kan bruke dine gamle ringer som "innbyttegull". Det er da IKKE sånn at gullet blir smeltet ned til dine ringer. Ringene dere kjøper vil være laget av annet gull og gullet du leverte blir til nye ting til andre kunder. Med mindre man spesifikt ber om at det skal lages av samme gullet av sentimentale årsaker. De blander da gjerne i litt rent gull for å få det lettere å jobbe med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå