AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #1 Skrevet 2. mai 2012 Samboeren og jeg kjøper ny leilighet i disse dager, og holder i denne omgang på med siste runde av tilvalg. I den forbindelse vil jeg gjerne høre hva dere ville prioritert av følgende: 1) Kvalitetsparkett (Haro 1 stavs oljet Eik markant børstet m/fas). Det er dessverre ikke mulig å velge originale tregulv. 2) Integrert kaffemaskin (vi må ut med ca. 30.000 ekstra for å få dette.) 3) Spotter i alle rom. Vi har allerede bestemt oss for å oppgradere kjøkken+badinnredning, samt skyvedørsgarderobe i gang, på begge soverom og en del andre småting. Selv synes jeg spesielt de to første punktene er så viktige at jeg vil bruke litt penger på det, men vil gjerne høre andres tanker. Vi flytter inn neste år, planen er å selge i løpet av 3-4 år igjen.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #2 Skrevet 2. mai 2012 Jeg hadde iallefall ALDRI prioritert integrert kaffemaskin! 22
kisskissbangbang Skrevet 2. mai 2012 #6 Skrevet 2. mai 2012 Absolutt gulvet. Og 30.000 kr på integrert kaffemaskin? Aldri i verden!
Gjest Izabella Skrevet 2. mai 2012 #7 Skrevet 2. mai 2012 Absolutt gulvet. Og 30.000 kr på integrert kaffemaskin? Aldri i verden! Med tanke på salg vil jeg absolutt si at gulvet er viktigst, ja. Men uenig i at integrert kaffemaskin er uten betydning, for min del vil det absolutt være et pluss (forutsatt at den står i riktig høyde.) Spotter i alle rom... det avhenger jo av smak og behag.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #9 Skrevet 2. mai 2012 Gå for gulvet. 30 000 for integrert kaffemaskin er galskap. 2
Sessipn Skrevet 2. mai 2012 #10 Skrevet 2. mai 2012 Parkett og spotter. Er det dere kommer til å tjene mest på i forhold til senere salg.
ashera Skrevet 2. mai 2012 #12 Skrevet 2. mai 2012 Gulv er definitivt pri 1. Integrert kaffemaskin er ren galskap, du får en superduper frittstående som Rancilio til 6 - 8000. Spotter - tja. Helt greit, men absolutt ikke noe jeg ville ha hatt i alle rom - der er smaken forskjellig. Holder med kjøkken og bad. Men parkett vil du i alle fall få igjen for ved salg.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #13 Skrevet 2. mai 2012 Takk for alle svar, utrolig nyttig:) Utdypning vedr. kaffemaskin: Dette krever også et ekstra benkskap, derav den høye prisen. Men enig i at 17.000 ekstra er mye for en kaffemaskin! Synes det gjør uttrykket på kjøkkenet finere også. Dere som sier at dette ikke er av betydning, vil det si at dere ikke hadde brydd dere nevnverdig om leiligheten dere skulle kjøpe hadde det? Vi har forsåvidt råd, men jeg synes 30.000 er ganske mye for en kaffemaskin. Vedr.spotter, ser at noen liker det, andre ikke. Er dette noe som vil være et pluss ved salg, generelt? Som dere sikkert skjønner er vi helt blanke på dette området.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #14 Skrevet 2. mai 2012 Takk for alle svar, utrolig nyttig:) Utdypning vedr. kaffemaskin: Dette krever også et ekstra benkskap, derav den høye prisen. Men enig i at 17.000 ekstra er mye for en kaffemaskin! Synes det gjør uttrykket på kjøkkenet finere også. Dere som sier at dette ikke er av betydning, vil det si at dere ikke hadde brydd dere nevnverdig om leiligheten dere skulle kjøpe hadde det? Vi har forsåvidt råd, men jeg synes 30.000 er ganske mye for en kaffemaskin. Vedr.spotter, ser at noen liker det, andre ikke. Er dette noe som vil være et pluss ved salg, generelt? Som dere sikkert skjønner er vi helt blanke på dette området. For å presisere, sånn at ikke noen tror at jeg skrev feil i første post. Grunnen til at prisen samlet sett blir ca 30.000 er pga kaffemaskinen koster ca 17.000, ekstra skap ca. 6000 + et par tusen til utbygger... (visstnok:) TS
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #15 Skrevet 2. mai 2012 Jeg hadde satt veldig stor pris på spotter (med dimmer til), faktisk så mye at jeg hadde prioritert spotter som nummer en, jeg liker å ha godt lys rundt meg.. Min liste blir da: 1. spotter 2. gulv 3. kaffemaskin Integrert kaffemaskin er pent det, men absolutt ikke nødvendig.. 3
Zzyzx Skrevet 2. mai 2012 #16 Skrevet 2. mai 2012 Integrert kaffemaskin ville jeg som kjøper mest sannsynlig sett på som en byrde. Dyr å reparere hvis den skulle gå til helvete, utgifter og jobb med å fjerne den eller sette inn ny hvis reparasjon ikke er mulig. Jeg ville prioritert gulv, og kanskje spotter. Men hvis jeg skulle hatt spotter skulle jeg hatt led som er dimmbart, og da skyter prisen opp en del. Halogen er ikke noe kult. 3
Bluegreen Skrevet 2. mai 2012 #17 Skrevet 2. mai 2012 For å presisere, sånn at ikke noen tror at jeg skrev feil i første post. Grunnen til at prisen samlet sett blir ca 30.000 er pga kaffemaskinen koster ca 17.000, ekstra skap ca. 6000 + et par tusen til utbygger... (visstnok:) TS For meg ville spotter på kjøkken og bad (eventuelt andre rom man må ha skarp og "ren" belysning på) trukket inntrykket opp. Med dimmer til alle spottene ville jeg også tenkt "her sparer jeg meg for elektrikerregninger", og det hadde vært positivt. However: Gulv er gull verdt, og framstår som en mye større investering for meg når jeg er på visning. Angående kaffemaskinen ville det trukket ned for meg av to grunner: 1. Følger egentlig sånne ting med når man kjøper hus..? 2. Jeg vil velge kaffemaskin selv. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #18 Skrevet 2. mai 2012 Integrert kaffemaskin trekker faktisk NED for meg. Jeg ville valgt parkett, så evt spotter (men for eksempel på soverom så er ikke det viktig for meg i det hele tatt). 3
KaDust Skrevet 2. mai 2012 #20 Skrevet 2. mai 2012 Spotter kan være greit mtp lys generelt, og selv foretrekker jeg spotter (men må ha dimmer på, slik at jeg ikke blir blind de gangene jeg har rengbuehinnebetennelse). Men det er mange andre som har lyst til å style rommet med lamper og div. Uansett valgte jeg gulv some førsteprio da spotter lett kan installeres senere uten mye rot + at ordentlig gulv trekker salget opp en god del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå