Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på jobbintervju i morgen! :o

Har kjempelyst på jobben, og bør være ganske aktuell.

Men jeg har litt dårlig samvittighet. Både fordi jeg er gravid, og fordi vi skal flytte i midten av juni.

Selvfølgelig sier jeg ingenting om dette, men selv syns jeg det er ganske lumpent gjort av meg.. :(

Men jeg både trenger og ønsker meg jobben!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du flytte så langt unna at du ikke har mulighet til å fortsette i jobben etter juni-2004 ?

Kommer ann på hva slags jobb det er....men jeg råder deg til å være ærlig spør du meg.

Er det en jobb hvor det vil kreve lang opplæringstid og bedriften bruker mye krefter og ressurser på en ansettelse syns jeg det er riktig å si fra.

Er det en jobb som kun er et engasjemang blir det noe annet.

Tenk på at din sjef i denne jobben vil bli en refferanseperson for dine fremtidige sjefer.

Ryddige arbeidsforhold er å foretrekke!

Lykke til i morgen :P

Skrevet

Vær ærlig! Det er forferdelig dårlig gjort å ikke fortelle sannheten! Rett og slett skikkelig lumpent.

Lykke til.

Skrevet
Jeg skal på jobbintervju i morgen!  :o  

Har kjempelyst på jobben, og bør være ganske aktuell.

Men jeg har litt dårlig samvittighet. Både fordi jeg er gravid, og fordi vi skal flytte i midten av juni.

Selvfølgelig sier jeg ingenting om dette, men selv syns jeg det er ganske lumpent gjort av meg..   :(  

Men jeg både trenger og ønsker meg jobben!

Kvinner som deg ødelegger utrolig mye for oss andre kvinner som spiller med åpne kort. Du er ett dårlig menneske hvis du ikke sier noe.

Skrevet

Hvis du får spørsmål, så bør du i hvertfall svare.

Skjønner jo at du vil ha jobb i et halvt år, men jeg hadde blitt utrolig skuffa som arbeidsgiver hvis jeg fikk vite at du bare hadde tenkt til å jobbe der inntil videre. Tviler på om jeg hadde skrevet en hyggelig attest, og heller fremhevet at du ikke var der ut prøveperioden en gang. (Litt avhengig av hva den er.)

Det å holde kjeft om graviditet er en annen ting. Da vil du i hvertfall komme tilbake, selv om du vil forsvinne litt raskere enn det arbeidsgiver forventet.

Catzy

Skrevet

Man har faktisk ikke lov å spørre om noen er gravide/har planer om å få barn på jobbintervju.

Skrevet

Jeg bare håper at du ikke skal på intervju til samme jobben som meg.. I så fall ikke at du har "holdt kjeft" og så blir tilbudt jobben.... Har du ingen annen jobb nå?

Skrevet

Jeg ville sagt i fra.

Spesielt om at du skal flytte.

Kommer selvsagt litt an på jobben, dersom det er en samlebånd-jobb er det ikke så nøye, men ellers: vær ærlig!

Skrevet

Forstår at du har et dillemma :-?

Vet ikke helt hva jeg vil råde deg til, men skjønner godt at du ikke sier noe. Hvis du er åpen, så kan du vel risikere å være uten jobb til dere flytter :(

Lykke til på intervjuet!

Skrevet

Jeg sa at det var en mulighet for flytting (det er en liten sjans for at vi blir her) og det var eneste grunn til at jeg ikke fikk jobben. Var best kvalifisert av de 120 søkerene, og de ville gjerne hatt en person med min erfaring.

Og nei, jeg har ingen jobb nå, er arbeidssøker og husmor på fulltid.

Skrevet

Jeg syns du bør opplyse om flyttingen, egentlig syns jeg du bør opplyse om graviditeten også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...