AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #1 Del Skrevet 2. mai 2012 Fikk høre her en dag at fransk manikyr var tacky og så billig ut. At ekte kvalitetsdamer som var litt "dyre i drift" iallefall ikke gikk med fransk manikyr. Så, hvordan strigles egentlig en klassisk "dyr" dame seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #2 Del Skrevet 2. mai 2012 Jeg vet ikke hva slags folk du omgås, men i midt hode er i hvert fall fransk manikyr klassisk og elegant. Men, NB, på naturlige/ekte negler, ikke sånne milelange, firkantede falske greier - det er tacky, det! (men da er det jo neglene som er problemet, ikke fransk manikyr i seg selv) 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 2. mai 2012 #3 Del Skrevet 2. mai 2012 Jeg synes middels lange negler (altså, en naturlig, praktisk lengde) med en god, fransk manikyr er kjempelekkert. Det ser rent og ordentlig ut. (det finnes jo naturligvis ulike varianter innenfor dette området, men om det ikke er for mye hvitt på det hvite og for unaturlig rosafarge på selve neglen er det kjempefint synes jeg). Har inntrykk av at det fortsatt gjelder, men ser også stadig flere med de duse motefargene. Så, pent stelte negler er kanskje det som i all hovedsak gjelder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanne70 Skrevet 2. mai 2012 #4 Del Skrevet 2. mai 2012 Jeg synes også at fransk manikyr er veldig lekkert, vel og merke på korte eller halvlange, naturlige negler. Lange, kunstige negler er tacky uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 2. mai 2012 #5 Del Skrevet 2. mai 2012 Fransk manikyr som er veldig hvit på tuppen er tacky, om ikke neglene er så korte at det hvite feltet er veldig, veldig lite. Klassisk fransk manikyr er ikke så krass, meningen er at det skal se naturlig og rent ut. You're doing it wrong: Min lenke Dette er den ikke fullt så klassiske Tippexmanikyren, som enkelte forveksler med fransk manikyr. You're doing it wrong II: Min lenke, det øverste bildet. Aaaah! De svære, skarpe, skumle neglene med masse hvit tupp kommer for å ta meg! Mye bedre, synes jeg: Min lenke "Dyr i drift" er forresten ikke det samme som kvalitet og klasse, man kan godt være dyr i drift og ikke ha smak i det hele tatt... Men klasse innebærer ofte ganske konservativ i kles- og hårveien og denslags, med subtil manikyr eller rødfarger. Lite blått og grønt og svart og lite kritthvite tupper, med andre ord. Hvis man ser på neglene på damene i kongelige bryllup og andre sosietetsarrangementer kan det forekomme knallfarger, men sjelden fransk manikyr med veldig hvite tupper. Dette er en dame med både penger, stil og egne stylister. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Okusan Skrevet 2. mai 2012 #6 Del Skrevet 2. mai 2012 Synes ikke akkurat at begrepet "kvalitetsdame" var så sjarmerende at det gjør noe, men skal være enig med TS i at fransk manikyr ikke er det peneste jeg ser. Karmosin har jo linket til noen negler som ser ganske fine ut (alt. tre over her), men langt det meste jeg har sett IRL av fransk manikyr har vært av type Tippex eller firkanta, tjukke plastikkgreier. Usj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #7 Del Skrevet 2. mai 2012 You're doing it wrong: Min lenke Dette er den ikke fullt så klassiske Tippexmanikyren, som enkelte forveksler med fransk manikyr. Tippexmanikyr? Det er jo en fransk manikyr laget med korrekturlakk. Hun du linker til bruker jo neglelakk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 2. mai 2012 #8 Del Skrevet 2. mai 2012 Tippexmanikyr? Det er jo en fransk manikyr laget med korrekturlakk. Hun du linker til bruker jo neglelakk. Å faktisk lakke neglene med korrekturlakk er ikke akkurat manikyr, da... herregud, husker enkelte jenter i klassen min på ungdomsskolen som faktisk gjorde det. Sånn "malingstusj" ble også brukt. Tippexmanikyr er et uttrykk jeg har brukt i mange år om altfor hvit neglelakk, enten det er heldekkende eller fransk manikyr. Jeg har hørt andre kalle det det også, så jeg kan nok ikke skryte på meg å ha funnet på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 2. mai 2012 #9 Del Skrevet 2. mai 2012 Tippexmanikyr er et uttrykk jeg har hørt flere ganger for å beskrive veldig hvit manikyr, så det er da ikke så uvanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #10 Del Skrevet 2. mai 2012 Mye bedre, synes jeg: Min lenke Jeg synes ikke dette var spesielt pent heller. Tuppene er fremdeles for lange og hvite. Dette synes jeg er pen fransk manikyr. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apekatt Skrevet 2. mai 2012 #11 Del Skrevet 2. mai 2012 Jeg synes ikke dette var spesielt pent heller. Tuppene er fremdeles for lange og hvite. Dette synes jeg er pen fransk manikyr. Det ser jo ut som hennes naturlige negler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TøydukkeAnna Skrevet 2. mai 2012 #12 Del Skrevet 2. mai 2012 Dette syns jeg er en fin manikyr: 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 2. mai 2012 #13 Del Skrevet 2. mai 2012 Jeg hadde fransk manikyr i årevis og hadde aldri kritthvite tipper. Jeg brukte gjennomsiktig beige eller rosa over. Da ble kanten duset ut og tippene ble ikke hvite. Er den lakken som følger med i slike kits. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #14 Del Skrevet 2. mai 2012 Neeeeei, fransk manikyr på tærne er grusomt! På fingrene er det fint. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TøydukkeAnna Skrevet 2. mai 2012 #15 Del Skrevet 2. mai 2012 Neeeeei, fransk manikyr på tærne er grusomt! På fingrene er det fint. Sikta til fingrene på bildet, men det var det bilde jeg fant med fransk manikyr jeg syns var fin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest scorpius Skrevet 2. mai 2012 #16 Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) Så lenge neglene ikke er unaturlige lange (dette gjelder uansett hva slags neglelakk man bruker), så synes jeg fransk manikyr og veldig pent og klassisk. Passer til alt Endret 2. mai 2012 av scorpius Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 2. mai 2012 #17 Del Skrevet 2. mai 2012 Jeg synes de på tå-bildet er for hvite, men de er så korte at det er greit nok. Det jeg hang meg opp i med det bildet er hvor misunnelig jeg er på sånne tånegler, for flere av tåneglene mine er så små at jeg bare ville fått plass til den hvite stripa om jeg skulle hatt fransk pedikyr. Ikke at jeg ville hatt akkurat det, men det hadde vært fint å ha noe som så ut som negler, i hvert fall. Jeg synes ikke dette var spesielt pent heller. Tuppene er fremdeles for lange og hvite. Dette synes jeg er pen fransk manikyr. Å, pent. Subtil, men tydelig fransk manikyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linnformasjonen Skrevet 2. mai 2012 #18 Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) hei - syntes fransk manikyr har gjennomgått samme uheldige foreløp som LV vesker. Ekte LV veske på tidlig 2000-tall - fint Fake LV veske - harry Ekte LV veske i nå - litt harry fransk manikyr på egne negler på tidlig 2000-tall - fint Falske lange negler med fransk manikyr - harry fransk manikyr på egne negler nå - litt harry. Det er synd, men det er en type folk som assosieres med disse tingene, og de er ikke akkurat særlig eksklusive. Jeg ville gått for en beige/lys rosa/nude eller klar shellack. Det er fint og varer lenge uten riper! edit: leif Endret 2. mai 2012 av linnformasjonen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #19 Del Skrevet 2. mai 2012 Jeg synes ikke dette var spesielt pent heller. Tuppene er fremdeles for lange og hvite. Dette synes jeg er pen fransk manikyr. Enig, dette var en pen fransk manikyr! Jeg synes sjeldent det er pent (litt harry), men når det blir gjort sånn at det ser mest mulig naturlig ut, så er det fint. Synes dog at naturlige negler med nude neglelakk på er det fresheste, som på det bildet av Kate Middletons sine negler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #20 Del Skrevet 2. mai 2012 Det ser jo ut som hennes naturlige negler. Det er det som er poenget. Fransk manikyr er pent når det ser ut som personen bare har nydelige naturlige negler. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå