Gå til innhold

For tynn?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym nå

Jeg veier 50 kg og er 175 høy. Er jeg for tynn? Jeg lider ikke av spiseforstyrrelser eller noe slik, men har fått høre at jeg er litt tynn.

Jeg spiser vanlig mat (en del godteri) og trener en gang i uka. Ikke noe fanatisk på noen måte.

Jeg ser selv at jeg er ganske tynn, så hva skal jeg gjøre for å legge på meg litt. Jeg vil ikke spise mer usunn mat for å legge på meg, det må være en sunn metode.

Familien min er ganske tynne og høye, så det er ikke bare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du høres litt tynn ut ja, men hvis du er sikker på at du spiser normalt og føler deg sunn og frisk, er det kanskje bare slik du skal være?

Men hvis du vil legge på deg, så er det verste du kan gjøre å spise masse usunn junk food. Da uteblir resultatet eller du får en ekkel og "pløsete" kropp. Spis sunt, hvitt kjøtt, grønnsaker, frukt og nøtter, og pass på å få i deg mange måltider i løpet av dagen. Stikkordene er proteiner og karbohydrater. Det finnes "weight gainer" shaker å få kjøpt på helsekosten, men jeg vet ikke om det nødvendigvis er det riktige for deg.

Det beste er vel å ta kontakt med en ernæringsspesialist og få hjelp til å utarbeide en kostholdsplan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er for tynn. Usunt for tynn.

Det er litt farlig å si slikt uten å ha sett personen. Man skal ikke bli helt hysteriske heller! Jeg er 172 cm høy, og veier 53 kg. Ja, jeg er tynn. Men ikke farlig eller sykelig tynn. Dette har jeg også fått bekreftet av min lege. Det hadde ikke skadet å lagt på seg 5 kg, derimot. Men det er lettere sagt enn gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Det er litt farlig å si slikt uten å ha sett personen. Man skal ikke bli helt hysteriske heller! Jeg er 172 cm høy, og veier 53 kg. Ja, jeg er tynn. Men ikke farlig eller sykelig tynn. Dette har jeg også fått bekreftet av min lege. Det hadde ikke skadet å lagt på seg 5 kg, derimot. Men det er lettere sagt enn gjort.

Litt av pointet med å legge ut et slikt svar på nett handler vel nettopp om at man ikke kan se personen, at man ikke er lege osv.

Det blir det samme som å svare at "Jada, du er gravid" på alle som legger inn tråder om vondt her og der, kvalme og vonde brystvorter. Spørsmål man kun selv kan finne ut av ved å ta en test eller gå til legen.

Hvorvidt personer er for tynne eller tykke, har for bred nese eller for store øyenbryn er da umulig å svare på, er det ikke?

Og hva regner folk med å få av svar når de stiller et ja/nei spørsmål?

"Har jeg for stor nese? Svaret er nei."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres veldig tynn ut ja. Men det er jo noe du sier "ligger i slekta" så jeg kan tenke meg at du rett og slett bare er sånn! Noen sliter for å legge på seg, andre sliter for å ta av seg...Livet er urettferdig! Vi får vel bare godta oss selv som vi er (Ja jeg vet det, enklere sagt enn gjort!! :ler: )...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig. Kroppsbygningen veier forskjellig fra person til person, og vekten tar jo heller ikke hensyn til muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym nå

Jeg kan ikke tenke meg at jeg er usunt for tynn. Jeg lever et helt normalt liv og spiser det som jeg har lyst på og trener normalt. Jeg er frisk og rask og prøver å spise sunn mat.

Jeg får kanskje bare ta kontakt med en spesialist og få noen råd der.

Før (for et år siden) veide jeg 55 kilo, noe jeg aksepterte mer enn 50. Men etter noe tragisk skjedde i familien tok jeg av 5 kilo og har senere ikke klart å komme meg opp igjen. (at jeg tok av har nok noen med psykisk tilstand å gjøre kanskje...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke tenke meg at jeg er usunt for tynn. Jeg lever et helt normalt liv og spiser det som jeg har lyst på og trener normalt. Jeg er frisk og rask og prøver å spise sunn mat.

Jeg får kanskje bare ta kontakt med en spesialist og få noen råd der.

Men hvis du ikke kan tenke deg det og virkelig lever så normalt, hvorfor spør du da? Det er som nevnt her, veldig vanskelig å si noe som helst uten å ha sett deg.

Ta kontakt med en lege du, som du selv foreslår, hvis du er bekymret.

Noe er det jo som gjør at du spør om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spør du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er fornøyd selv og ikke sliter med noen form for sykdom er det vel ikke noe problem?

Har selv en venninne som er omtrent like høy som deg og veier ca det samme. Har aldri sett på henne som noe beinrangel. Noen er tynnere enn andre og det blir vel oftere kommentert enn om man har noen kg for mye kan jeg tenke meg.

Men hvis du vil legge på deg kan du jo begynne med styrketrening. Muskler veier mye :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt har med genetikk å gjøre, er familien høye og tynne, så blir man gjerne det selv også. Så lenge du lever et normalt liv så er det jo ikke usunt, folk er forskjellige!

Men om du vil legge på deg litt, så vet jeg at Dalblads har noe som heter gainer explosion, sjekk ut fitnessplanet.no. Men da må du nok trene mer i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...