Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2004 #1 Del Skrevet 26. januar 2004 Hei, jeg lurer på noen ting.jeg har nå registrert meg på toll.no , venter dere til dere blir stoppet i tollen ,eller er dere så ærlige at dere fortoller med en gang dere har bestillt. vis dere skal fotolle gjennom internet er det for dere har bestilt for, eller det som står utenfor pakken,den grønne lapppen.vis du blir stoppet ber de om bevis på hva den inneholder + verdien.må du betale postens gebyr på 62 kr og 149 til tollen, eller slipper du det og skal bare betale 24 prosent av det mellom 200- 1000 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilde Skrevet 26. januar 2004 #2 Del Skrevet 26. januar 2004 Jeg bestillte en dvd'er fra play til 210 kr, måtte betale 55 kr på internet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@shygirl@ Skrevet 3. februar 2004 #3 Del Skrevet 3. februar 2004 Er ikke helt sikker på hva du mener... Man kan vel ikke fortolle via internett hvis man selv har reist avgårde til utlandet for å kjøpe noe?? Vi fortoller via internett når vi bestiller noe fra f.eks Danmark eller Usa. Betaler da 24% moms, postens porto etter at det er fortollet og tollvesenets gebyr for fortollingen.... Like etter jul fikk jeg en pakke med en verdi på 749 kr rett i postkassen ufortollet fra Danmark. Vet ikke om det er noe nytt tollvesenet har begynt med, men det var da mye enklere å få den rett i posten, fortolle den på internett og betale tollen før pakken ble åpnet... Håper de gjør dette neste gang også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå