Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ridning er jo trening, så poster det her også:)

Jeg får ofte kramper i føttene(fra rompa og ned til knærne)når jeg rir, dette skjer ofte når jeg begynner og bli sliten i føttene.. hva skyldes dette, kan det forebygges? ganske vondt og slitsomt med disse krampene :/

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du ridd lenge eller nettopp begynt? Er en tilpasningsfase med div verker i kroppen når man begynner. Har du hatt det slik i flere måneder eller år så kan man kanskje begynne å tenke på om kroppen din får nok og riktig næring, og ikke minst vann.

Gjest Bartenina
Skrevet

Tipper du sitter litt feil? Spenner føttene dine når du ikke trenger det? Få noen som kan mye om sits til å se deg når du rir, både i skritt, trav og galopp, kanskje dere oppdager noe?

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Magnesiummangel.

Og om du får kramper, så sitter du kanskje feil? Eller at du er i en sitsendringsperiode? Rir du i sprang- eller dressursal?

Skrevet (endret)

Magnesiummangel.

Og om du får kramper, så sitter du kanskje feil? Eller at du er i en sitsendringsperiode? Rir du i sprang- eller dressursal?

westernsal. :)

går d ant og få i magnesiumtilskudd?

Endret av Syden
Skrevet

Har du ridd lenge eller nettopp begynt? Er en tilpasningsfase med div verker i kroppen når man begynner. Har du hatt det slik i flere måneder eller år så kan man kanskje begynne å tenke på om kroppen din får nok og riktig næring, og ikke minst vann.

Har ridd lenge, krampene kommer når jeg er sliten i føttene :/

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Westersaler har jo gjærne fryktelig stive fendere og man er ganske låst i sistsen sin. Spesielt om salen er type herre-sal, slik de fleste er. Jeg hadde selv en damesal og merket kjempeforskjell da jeg fikk liten nok sal til min kropp. Kortere skjørter, mindre sete og kortere fendere.

Men jeg kjenner jeg ikke savner westernsalen i det hele tatt :fnise:

Skrevet

Westersaler har jo gjærne fryktelig stive fendere og man er ganske låst i sistsen sin. Spesielt om salen er type herre-sal, slik de fleste er. Jeg hadde selv en damesal og merket kjempeforskjell da jeg fikk liten nok sal til min kropp. Kortere skjørter, mindre sete og kortere fendere.

Men jeg kjenner jeg ikke savner westernsalen i det hele tatt :fnise:

Jeg elsker westernsal :D men hater krampene :(

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Er fenderene veldig stive? Er salen forholdsvis ny? Westersalene har jo disse breie fenderene, som gjør at stigbøylene blir bendt innover. Og om salen gjør dette med føttene dine hele tiden, så er det ikke rart du får kramper. Men om du tar et kosteskaft fra den ene stigbøylen til den andre, slik at bøylene blir vridd utover, når salen henger på en salknagg, så vil dette hjelpe. Om ikke så får du bare ri mer uten stigbøylene.

Skrevet

Er fenderene veldig stive? Er salen forholdsvis ny? Westersalene har jo disse breie fenderene, som gjør at stigbøylene blir bendt innover. Og om salen gjør dette med føttene dine hele tiden, så er det ikke rart du får kramper. Men om du tar et kosteskaft fra den ene stigbøylen til den andre, slik at bøylene blir vridd utover, når salen henger på en salknagg, så vil dette hjelpe. Om ikke så får du bare ri mer uten stigbøylene.

De er gaske så stive ja, og stigbøylene er vendt innover, så da har jeg kanskje riktig svar :)

tusen takk for svar, og skal prøve ut dette :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...