Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er det bestemt, jeg skal flytte til Molde om ikke så lenge (i sommer en gang).

Derfor lurer jeg på om noen (som bor i Molde, eller har bodd i Molde) kan gi meg litt informasjon om hvordan byen er, rett og slett en slags anmeldelse av byen :-) Trenger ikke være så mye, altså. Jeg er barre nysgjerrig på hvordan min nye by er :-)

Også lurte jeg på om noen har et ekstra tips til hvor jeg kan finne leiligheter til leie (sånn bortsett i fra finn.no).

:-)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hehe ...."by"? :P

• Liker 1
Skrevet

Les www.linniiie.com ;)

• Liker 1
Skrevet

hehe ...."by"? :P

Heh, ja det er vel en by - selv om den er liten :-P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som bodde der 1 år, og jeg var på besøk to ganger.

Molde i seg selv er en veldig koslig og fin by. Ligger ved kysten, så det er nært havet, men det er fine fjelltopper i nærheten også.

Venninnen min bodde der 1 år, og leide en liten leilighet i utkanten av Molde. Hun bodde i et boligområde som strakk seg oppover en ås, og helt nederst var det en bilvei som gikk langs vannet. Der stoppet bussen som gikk til og fra Molde sentrum.

I og med at hun bodde utenfor sentrum, gikk det kjempefint å ta bussen til sentrum. Bussen gikk ikke så ofte, men det gikk fint å planlegge når man skulle ta bussen hjem. I værste fall måtte man ta taxi.

Det var bra med shopping, syns jeg, men selvfølgelig, det er jo ikke Oslo.

Ellers vet jeg ikke så mye mer :)

Skrevet

Molde er en koselig by. Hadde besteforeldre et stykke utenfor Molde, så har tilbragt de fleste ferier i barndommen på de kanter.

Skrevet

Takk for svar! :-)

AnonymBruker
Skrevet

Vel, de er veldig patriotiske i Molde, bare sånn at du er klar over det.

Gjest avocadoen
Skrevet

Nå er det bestemt, jeg skal flytte til Molde om ikke så lenge (i sommer en gang).

Derfor lurer jeg på om noen (som bor i Molde, eller har bodd i Molde) kan gi meg litt informasjon om hvordan byen er, rett og slett en slags anmeldelse av byen :-) Trenger ikke være så mye, altså. Jeg er barre nysgjerrig på hvordan min nye by er :-)

Også lurte jeg på om noen har et ekstra tips til hvor jeg kan finne leiligheter til leie (sånn bortsett i fra finn.no).

:-)

Jeg skal flytte FRA Molde om ikke så lenge, og for å være ærlig er jeg glad. Joda, Molde er en helt grei by egentlig, men folk er vanskelig å komme innpå her. Men du må spise på hos gyda som ligger nære romsdalskvartalet i enden av storgata. Og så må du spise på milano på trafikkterminalen. Om du er litt ung, bør du joine en idrettsklubb sånn at du får venner. Det beste treningssenteret i byen er bris som ligger ved bjørnssonshuset og seilet. Ellers er det bare å sende melding til meg her om det er noe du lurer på. :) kos deg i Molde!

Jeg vet bare om finn.no egentlig.

AnonymBruker
Skrevet

Har vært mye i Molde siden jeg kommer fra Fræna. Hvis du er glad i å gå på tur er dette et kjempefint sted å bo :) Skaret er ikke langt unna, der er det fine skiløyper på vinteren. Også er det selvfølgelig fjellene. Fine fjellene *savne* .. fjellene er det flotteste med hele Romsdalen.

Shoppingmessig er det ikke all verden, men etter at jeg flyttet for mange år siden har roseby (kjøpesenter) bygget ut og blitt ganske stort. Ellers er det et kjøpesenter i sentrum også.

Jazzfestivalen er årets happening, og et supert sted å jobbe om du vil bli kjent med folk. De trenger masse frivillige, så det er bare å ta kontakt.

Ellers er det en kino der og et teater og du finner fine badestrender rundt omkring.

AnonymBruker
Skrevet

Rubrikk.rbnett.no der finner du utleieannonser fra lokalavisen romsdals budstikke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...