Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan anbefale et nettsted hvor man kan finne seriøst reisefølge på en lengre reise? Både norske og utenlandske sider, helst uten folk som nettopp har vært russ :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lonelyplanet.com, på thorntreeforumet der er det reiselystne folk i alle aldre.

AnonymBruker
Skrevet

Dra alene :)

Du treffer garantert noen på jernbanen eller ellers på turen. Jeg synes det er veldig fint å kunne reise med en person i en uke eller to og så bytte. Man blir fort lei av hverandre og kan risikere kjipe dager hvis man må være sammen med en person i flere mnd'er hvor kjemien ikke stemmer...

Skrevet

Jeg er enig med ett av svarene over: reis alene! Det er slett ikke så skummelt som det høres ut. Jeg har reist alene de fire siste årene til Asia, øst-Afrika og vest-Afrika - og det er absolutt å anbefale dersom man føler seg komfortabel med det. Jeg kan love deg at du kommer ikke til å være ensom selv om du er alene :)

Dersom det ikke er noe for deg vil jeg anbefale deg Couchsurfing. Der kan man både treffe lokale når man reiser et sted, bo hjemme hos folk når man reiser - eller man kan bruke det for å komme i kontakt med reiseglade som har lignende interesser som deg. Det er mange grupper på COuchsurfing, så søk gjennom disse alt etter hvor du har lyst å reise.

Dersom du har lyst på en arrangert gruppetur sammen med andre som reiser alene kan du prøve Kilroy - de har mange spensige turer!

Ellers kan du også prøve twitter - der er det lett å bruke søkeørd og hastags # til å finne folk som twitrer om steder du har lyst å reise, og du kan også søke etter reisefølge der vil jeg tro.

Lykke til :)

Er det noen som kan anbefale et nettsted hvor man kan finne seriøst reisefølge på en lengre reise? Både norske og utenlandske sider, helst uten folk som nettopp har vært russ :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...