Gå til innhold

Jeg har røde merker i ansiktet som ikke går bort (etter kviser!)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 30 år og har alltid vært plaget av uren hud. Men det siste halvåret har jeg begynt å få røde merker etter noen kviser. Jeg har feks et rødt merke på nesa som har vært der i mange mnd nå. Det ser ut som et rødt rundt sår, men så er det bare helt glatt som resten av huden. Kommer jeg til å ha dette for alltid? Jeg har ca fire stykker nå tror jeg, og de er vel 1-2 mm i diameter. Syns det er så merkelig.

Videoannonse
Annonse
Gjest Loverdose
Skrevet

Kan være kvisearr? Har det samme, bare at merkene er mye større.

AnonymBruker
Skrevet

Kan være kvisearr? Har det samme, bare at merkene er mye større.

Jo, det høres vel sannsynlig ut. Må de bare være der for alltid? Jeg syns det er så rart at de er så innmari røde og tydelige. Det ser jo akkurat ut som sår, bare at det ikke er det.. Er dine røde?

Skrevet

Er ganske sikker ut i fra beskrivelsen din at det er kvisearr. Kvisearr er ikke arr egentlig, fordi arr forblir der resten av livet og er gjerne dyp og hullete. Røde merker bleker etter maks 2 år, har det samme, bare på kinna, og jeg har selv sett at de går vekk etter 6-12 måneder.

Gjest Loverdose
Skrevet

Jo, det høres vel sannsynlig ut. Må de bare være der for alltid? Jeg syns det er så rart at de er så innmari røde og tydelige. Det ser jo akkurat ut som sår, bare at det ikke er det.. Er dine røde?

Jeg vet ærlig talt ikke, selv skal jeg snart til hudpleier for å finne ut om det går an å fjerne dem. Mine er røde og veldig tydelige, ser ut som store sår i ansiktet. Har hatt mine i over to år.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Om det bare er røde merker er det ikke krise. Det er bare økt pigmentering i huden som forsvinner av seg selv etter en stund. Du kan speede opp prosessen med å bruke syrebaserte produkter som MD formulations, som i tillegg til å ta knekken på urenheter jevner ut hudtonen.

Fordypninger i huden derimot, de er hakket verre å få bukt med :-/

Skrevet

det tar ca 2 år før kvisearr blir farget som resten av huden igjen. Det sa min hudspesialist, og nå etter 2 år har han visst rett i mitt tilfelle.

Skrevet

Du kan prøve å bleke det ned med sitron "saft", slik man bruker i f.eks tea. Den gule flasken, med grønn kork.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...