AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #1 Skrevet 1. mai 2012 hva er den morsomste boken du har lest? har ikke lyst til å humre av og til men rett og slett hyle av latter til jeg griner noe a la den mr. bean-episoden der han sitter på toget sammen med en mann som leser en morsom bok. mannen ler så fælt at stakkars mr. bean putter tyggis og sokker inn i ørene sine. fins det en så morsom bok? eller nesten? takk!
Antlers Skrevet 1. mai 2012 #3 Skrevet 1. mai 2012 Det kommer jo helt an på humoren din, men for meg er Knut Nærum en sikker vinner når jeg vil le høyt. De Dødes Båt, og Madonna-gåten (sistnevnte er ekstra latterfremkallende om man har lest Da Vinci-koden av Dan Brown først) er mine favoritter, men de fleste bøkene hans er morsomme. De gjør seg også godt som lydbøker 1
Gjest Applecore Skrevet 1. mai 2012 #4 Skrevet 1. mai 2012 Haikerens Guide til Galaksen av Douglas Adams og Discworld-serien av Terry Pratchett! For ikke å snakke om bøkene til P.G. Wodehouse, de har fremkalt mang et latterbrøl hos meg i hvert fall 1
Jenna Skrevet 2. mai 2012 #5 Skrevet 2. mai 2012 Good omens av Gerry Patcet og Neal Gaiman om verdens undergang. Stepanie Plum bøkene. Alle har ett tall i tittelen. Emergency laughter. Spesielt morsomt om du jobber i helsevesenet. Ellers siden jeg er nordlending liker jeg Artur Arntzen sine bøker. Helst det som ikke er om Oluf.Dåkker kan flire er kjempe morsom.
Havfrua Skrevet 2. mai 2012 #7 Skrevet 2. mai 2012 Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant av Jonas Jonasson. En ellevill historie hvor jeg ofte satt og humret og lo for meg selv.
Kvakk Skrevet 2. mai 2012 #8 Skrevet 2. mai 2012 Bøkene til arto paasilinna lo jeg godt av. Spesielt "kollektivt selvmord" http://no.wikipedia.org/wiki/Arto_Paasilinna 2
Pawn Hearts Skrevet 2. mai 2012 #9 Skrevet 2. mai 2012 Skriver under på Nærum. Døde menn går på ski er min favoritt blant dem jeg har lest. Wodehouse er også en av mine personlige favoritter: Jeeves-bøkene, Blandings-bøkene og ikke minst Kjenner De Mr. Mulliner? Den norske oversettelsen er så hylende morsom at jeg aldri har giddet å lete etter den engelske originalen. Og hvis du ikke har lest Lewis Carrols Alice in Wonderland og Through the Looking Glass, har du virkelig noen godbiter i vente.
Gjest navnelapp Skrevet 2. mai 2012 #10 Skrevet 2. mai 2012 Paasilinna er heilt fantastisk! For ikkje å snakke om Populærmusikk fra Vittula av Mikael Niemi. Utruleg morsom bok.
Mrs.Shadows Skrevet 2. mai 2012 #11 Skrevet 2. mai 2012 Are Kalvø! Og Novellen "Av en født forbryters dagbok". Den kan du lese her. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #12 Skrevet 2. mai 2012 "Aunts aren't gentlemen" av P.G. Wodehouse. Forviklingskomedie på høyeste nivå. Blir aldri lei, selv om jeg har lest den mange ganger.
Pawn Hearts Skrevet 2. mai 2012 #13 Skrevet 2. mai 2012 Jeg kom på noen til: Candide av Voltaire. Ikke la deg skremme av at den er skrevet av en filosof; det er en av de morsomste bøkene jeg har lest. Hvis du liker burlesk humor, kan Rabelais være tingen for deg. Pantagruel og Gargantua finnes begge i eminente norske oversettelser av Erik Ringen. Flere andre her har nevnt Paasilinna. Av dem jeg har lest, likte jeg best Harens år.
Gjest Bond Skrevet 2. mai 2012 #14 Skrevet 2. mai 2012 (endret) Douglas Adams - Haikerens guide er allerede nevnt Selv likte jeg også Jerome K Jerome - Tre menn i båt og den etterfølgeren (hva det nå ble kalt) Og James Herriot sin dyrlege-bøkene. Er bare noe hyggelig med de bøkene - de er varme, hyggelige og svært morsomme! Men de må helst leses på engelsk - den yorkshire-dialekten kan ikke oversettes! Ser Wodehouse er også allerde nevnt - alle Jeeves bokene er like morsomme som serien (altså veldig morsomme, synes jeg!) Så synes jeg også at Kurt Vonnegut er utrolig vittig - men på en mye mer skarp måte. Endret 2. mai 2012 av Bond
Lammelåret Skrevet 2. mai 2012 #15 Skrevet 2. mai 2012 "Gutten i graven ved siden av" Katarina Mazetti, likte jeg godt. Klaus Hagerup skriver morsomt
sauen87 Skrevet 2. mai 2012 #16 Skrevet 2. mai 2012 Erlend Loe har noen bra. Spesielt Doppler og Fakta om Finland er fantastisk morsomme bøker! Haikerens guide til galaksen kan også anbefales på det sterkeste. 1
Spirali Skrevet 2. mai 2012 #17 Skrevet 2. mai 2012 "Feit - mitt liv som tjukkas" av Kristian Fjellanger. Jeg lo og lo og lo - høyt!!
Mr.Omg Skrevet 2. mai 2012 #18 Skrevet 2. mai 2012 (endret) Bøkene til arto paasilinna lo jeg godt av. Spesielt "kollektivt selvmord" http://no.wikipedia.org/wiki/Arto_Paasilinna Skulle anbefale han der, jeg også! Lo godt av Kollektivt Selvmord Endret 2. mai 2012 av Mr.Omg 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #19 Skrevet 2. mai 2012 Nynnes Dagbok, både 1,2 og 3! Lo så jeg gråt av samtlige. Og bøkene om familien Walsh skrevet av Marian Keyes, elskbare!
Gjest Belle Gunnes Skrevet 2. mai 2012 #20 Skrevet 2. mai 2012 Arto Paasilinna - Harens år (ikke rukket og lese mer av han ennå) Jonas Jonasson - Hundreåringen som klatret ut av et vindu og forsvant (leste nå nylig og jeg gørskratta mer enn en gang) Erlend Loe - elsker han rett og slett. Knut Nærum - Krig (har ikke lest Madonnagåten ennå) Ser det er det samme som de andre anbefaler, men det er fordi de er så sabla herlige og bare MÅ leses
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå